Gå til innhold

Mishandling av hund


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått høre at hunden til kompisen til kjæresten min lever under, det jeg mener, er forferdelige forhold. Litt usikker på rase, men kan se ut til å være blanding mellom chihuahua og mini-terrier av noe slag. Stor er den iallefall ikke.

Hunden tilbringer hele dagen i et kattebur (!), og blir sluppet ut av buret en gang daglig. Da får den ca ti minutter utendørs, og ti minutter løs inne. Hunden er ca to år, og absolutt ikke renslig. Den gjør alt fra seg inne. Resten av dagen tilbringer den gneldrende i buret, noe som selvsagt er fullt forståelig. Den kan jo ikke snu seg engang, eller reise seg opp. Enhver hund (eller menneske) ville blitt gal av det. Den viser også aggressive tendenser, men har foreløpig ikke bitt noen.

Spørsmålet er hva jeg skal gjøre. Det første som jeg tenkte på var mattilsynet, men etter å ha snakket med de var det SVÆRT lite de kunne gjøre. Jeg måtte da dokumentere på forhånd at hunden tilbragte hele dagen i buret, noe jeg selvsagt ikke har mulighet til å bevise (jeg bor jo tross alt ikke der...). Jeg er sikker på at det er som kjæresten min forklarer, for han var oppriktig bekymret for hunden. Han har sluttet å besøke denne kompisen fordi han rett og slett ikke klarer å høre på hunden som roper. Politiet kan heller ikke gjøre noe, med mindre jeg kan dokumentere at dette har pågått over lang tid, eller det er tydelige tegn til mishandling (slag mot hunden, at hunden er skadet og ikke har fått medisinsk tilsyn osv). Ingenting av dette kan jeg bevise, fordi den fysisk sett er frisk, og aldri blir slått. Samme svar fikk jeg fra dyrebeskyttelsen og SPCA, da de igjen er nødt til å benytte seg av mattilsynet for å ha rettigheter i forhold til å frata eier hunden eller undersøke den av atferdsterapeut.

Hva skal jeg gjøre? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får legge til at å snakke med eieren er som å snakke med veggen, eneste han bryr seg om er dataspillene sine... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring mattilsynet igjen og be om å få snakke med de som har med dyrevelferd å gjøre. Samboeren din har sett det og kan også komme med uttalelser.

Vi har fått ut mattilsynet her et sted hvor det var forferdelige forhold, det er bare å ringe flere ganger.

Og ring dyrebeskyttelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besøk han og si at han blir anmeldt hvis han ikke gir hunden fra seg. Dette er klart dyremisshandling!

Ta gjerne med deg noen som er større enn han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besøk han og si at han blir anmeldt hvis han ikke gir hunden fra seg. Dette er klart dyremisshandling!

Ta gjerne med deg noen som er større enn han.

enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som jeg sa: dyrebeskyttelsen og mattilsynet kan ikke gjøre noe fordi hunden er fysisk frisk og viser ingen tegn til sykdom. Jeg har brukt flerfoldige timer på telefon med mattilsynet, dyrebeskyttelsen, jeg oppsøkte til og med advokathjelpen. Kjæresten min kommer nok ikke til å komme med uttalelser, dette fordi han ikke ønsker problemer. (Denne kompisen og han går i samme klasse, og her tuller du ikke med tyrkerne, for å si det slik).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg sa: dyrebeskyttelsen og mattilsynet kan ikke gjøre noe fordi hunden er fysisk frisk og viser ingen tegn til sykdom. Jeg har brukt flerfoldige timer på telefon med mattilsynet, dyrebeskyttelsen, jeg oppsøkte til og med advokathjelpen. Kjæresten min kommer nok ikke til å komme med uttalelser, dette fordi han ikke ønsker problemer. (Denne kompisen og han går i samme klasse, og her tuller du ikke med tyrkerne, for å si det slik).

Kjenner du ingen som er tøffe nok til å ta tak i dette da? Noen eldre enn dem som ikke er redd for noen dyremisshandlere av noen tyrkere?

Du kan også tipse politiet. Spre det på facebook, spre det blandt venner. Bare pass på at det ikke kommer direkte fra deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...