Gå til innhold

Honningdagboka

honning

Anbefalte innlegg

Det hørtes kjent ut, Miss I.W. Jeg hører også på hva storebror sier, i motsetning til hva mannen gjør iblant, han er bare oppslukt i pc eller mobil og hører ikke at han f.eks. spør etter melk 10 ganger på rad. Det er ikke sånn hver gang da, men iblant så tar det litt av. Men det var lurt med telefonforbud ved middagsbordet, den ideen må jeg nok stjele :)

Jeg fikk lagt meg nedpå forrige kvil til vesla. Hun sov jo bare en halvtime, så det blei kanskje maks 20 minutter på meg, men absolutt bedre enn ingenting. Nå har jeg til og med rydda kjøkken og satt på ny oppvaskmaskin, og i morres hadde jeg lyst til å bare la det stå :fnise:

Nå sitter jeg her og venter på at dusjkabinettet vårt skal bli levert. For 45 minutter siden ringte de og sa at de skulle komme innen et kvarter, så det er tydeligvis et langt kvarter, for her sitter jeg... Tenkte meg en tur på butikken før neste hvil til vesla, men spørs om jeg rekker det nå. Er jo ingen krise, men skulle hatt litt h-melk og egg, for jeg fikk lyst til å lage pannekaker til storebror og meg i dag, det har vi nesten aldri, og er jo så godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer senere, og jeg venter fremdeles. Det siste de sa var at de skulle komme mellom kl 15 og 15:30, og nå er den 15:40... Utrolig irriterende å vente sånn, for jeg får jo ikke gjort noen ting imens føler jeg. Har jo rydda litt på kjøkken og sånn, men kan jo ikke ut og gå tur i det fine været. Om ikke lenge er jeg nødt til å hente storebror i barnehagen også, så da må jeg bare dra, så er det synd for de om de kommer når jeg ikke er hjemme. Da får de komme igjen i morgen da. Tydeligvis ikke helt min dag i dag, men humøret er hvertfall bedre enn det var tidligere i dag ;)

Jammen, nå tror jeg de kom, i en markisekongen-bil...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er gangen full av esker her, det blir stas med ny flott dusj :) Og ettermiddagen har vært koselig, storebror kosa seg masse med pannekaker til middag, og etter det har vi bare lekt og kost oss. Han har ikke komt på å spørre om tv engang (mannen pleier å sørge for den biten, og jeg syns jo også at den tv-pausen er deilig etter en lang dag :sjenert: )... Nå er det bare en halvtime til mannen kommer hjem også :)

Endret av honning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker ettermiddager der hverken jeg eller snuppa tenker på TV`en! De er de beste!

Grattis med ny dusj! Det er godt med litt fornyelse innimellom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og når kjære kom hjem i går, så spurte storebror etter Hinkel Pinkel :fnise: Vi hadde en veldig koselig ettermiddag :) Og jeg gleder meg til å få opp dusjen nå ja. Svigermor jobber et sted hvor hun får bra rabatter på dusjkabinett, men skal pensjonere seg om litt over en måned, så vi måtte benytte sjansen :fnise:

I dag har jeg ingen planer. Flott vær i dag igjen, og jeg har fått satt på oppvaskmaskinen, vanna blomster og pussa resten av vinduene innvendig som jeg begynte på før helga. Og så har jeg kontakta rørlegger. Nå skal jeg ta meg en trilletur snart er planen, det gjør jeg alt for skjelden for tida, for det er fremdeles så glatt og vanskelig å gå her, at jeg gir opp før jeg har begynt noen dager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er visst vant til å ha gutt... Kjøpte 4 nye tutter til vesla i dag, og nå nettopp oppdaga jeg at jeg hadde bare kjøpt de i guttefarger :fnise: Jeg tenkte jo seriøst at jeg handla til en gutt da jeg kjøpte de. Ammetåke sier du? ;)

Ellers har det vært en bra dag. Idet jeg gjorde meg klar til trilletur fikk jeg melding av ei venninne om jeg ville bli med på shopping, så da blei det shopping i stedet :) Vi fikk handla gave til ei annen venninne av oss samtidig, så det passa jo bra. Ellers klarte jeg å styre meg med lite shopping i dag, men kjøpte en duk til spisestuebordet vårt, for vi har aldri hatt en finduk til det. Er ikke like morro å dekke på voksduken når vi har besøk :)

Nå er det leggetid her, jeg har ikke sovet stort etter kl 4 i natt. I morgen er det 6 måneders kontroll med vesla forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at dere fikk plass på samme barnehage - og samme avdeling! Det blir nok stas for begge to å ha hverandre der. Litt sykt å tenke på at man alt nå må tenke barnehagge, når de (vanligvis) ikke er ferdige med amming en gang! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for barnehageplass! Her er ikke søknadsfristen før 20 mars så svar får vi nok ikke enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart å søke barnehageplass allerede. Vi visste nokså sikkert at vi kom til å få plass, for de har høy søskenprioritet der, så de som jobber i avdelinga til storebror hadde gitt beskjed til styreren på forhånd om at vesla skulle ha plass :nigo:

Nå er prins- og prinsessebursdagen vel overstått. Det var klokka 10(!) i morres, når vi normalt sett spiser frokost :fnise: Vi var ikke helt klare for et så tidlig selskap, og storebror ville ikke ha på seg krona og kappa jeg lagde til han, som forventa. Greit å ha det overstått da ;)

Nå ligger jeg faktisk i senga og skal sove litt. Var sliten nå, og skal jo faktisk på fest i kveld, så det var deilig å få muligheten til å slappe av helt aleine. Får utnytte tida nå som jeg har sjansen.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei ganske travel men koselig helg er over. Jeg storkosa meg i jentefest (bursdag) på lørdagskvelden, og det gikk kjempefint med barnevakt :nigo: Vi var ganske spente på hvordan det kom til å gå, men jeg var hjemme i grei tid før vesla skulle ha mat igjen. Og i går hadde vi besøk på ettermiddagen, og svigerinne kom innom på kvelden også.

Er sliten og det var hardt å stå opp i dag. Det er så lenge siden jeg har fått sovet ut. Men jeg skal for all del ikke klage, jeg er godt oppegående i forhold til hvordan det var med storebror. Føler meg ikke som en zombie konstant og har det absolutt ikke ille. Det har bare vært litt underskudd på søvn siden vi begynte med sykdom for noen uker siden, jeg henger litt etter selv om jeg har prøvt å legge meg tidlig stort sett. Men jeg hadde veiledningstime med ei fysioterapeut på treningssenteret klokka 9, så da kvikkna jeg til. Hun viste meg mange (tunge) bekken- og ryggøvelser, så nå skal jeg bli flink til å trene meg opp og bli helt god (håper jeg) :)

Og i kveld skal jeg på pomp de lux-party. Har aldri vært på det før, men har kikka på nettet, og det ser ut som at de har mye fine barneklær, så jeg må nok handle litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom jeg på grunnen til at jeg har vært så trøtt i det siste, det er jo pollensesong! Det vil si, jeg merker alltid pollenet før de fleste andre, så for meg så starter pollensesongen tidlig. Er vel på tide å ringe legekontoret og få litt pollenmedisiner :)

De hadde forresten sååå mye fint på pomp de lux partyet i går, at det var vanskelig å begrense seg. Men jeg blei jo nødt til å begrense mye, for det blir fort dyrt... Fikk kjøpt litt til hver av ungene da :) Om ei stund skal jeg til samme venninne og spise lunsj og kakerester fra i går kveld :fnise: Og så komme hjem til nyvaska hus :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres veldig bra ut med kake og nyvasket hus! Her kommer ikke vaskedamen før på torsdag, men da er det jo fint til helga da! Nå må jeg inn og google pomp de lux.....! :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det er så mye fint hos PdL! Jeg har enda ikke bestilt denne sesongen; greide bare ikke å bestemme meg, og så begynner snuppa å ha litt meninger om klær, så jeg er redd for å kjøpe noe (dyrt) hun ikke vil bruke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig bra ut med kake og nyvasket hus! Her kommer ikke vaskedamen før på torsdag, men da er det jo fint til helga da! Nå må jeg inn og google pomp de lux.....! :lur:

Dumme meg hadde glemt å legge ut nøkkel til vaskedama, og hun hadde ikke batteri på mobilen så hun fikk gitt beskjed til meg, så hun hadde vært her og måtte reise igjen stakkar. Veldig kjedelig. Så praktisk å ha vaskedame så nær helga, det kunne jeg også tenke meg! (Normalt sett har jeg annenhver onsdag)

Åh, det er så mye fint hos PdL! Jeg har enda ikke bestilt denne sesongen; greide bare ikke å bestemme meg, og så begynner snuppa å ha litt meninger om klær, så jeg er redd for å kjøpe noe (dyrt) hun ikke vil bruke...

Ja, det er kjempemye fint! Mye fint til gutter, og ekstremt mye fint til jenter! Sleit med å bestemme meg jeg også ja, kunne fint ha brukt et par ekstra tusenlapper der uten problem :fnise:

I går kveld småsov jeg på sofaen fra klokka ni, så jeg måtte bare komme meg i seng. Er et bittelite hakk mindre trøtt i dag, men har helt manko på overskudd og føler meg smågretten og sur. Jeg håper at allergimedisinen hjelper, så jeg ikke er sur i hele vår ;) Jeg har aldri merka det sånn på humøret tidligere tror jeg? Skulle egentlig ha vært på bekkentrening nå, men orka bare ikke, og det er veldig synd fordi jeg burde ha vært der. Bekkenet blei litt verre igjen i går kveld, så i dag skulle jeg virkelig på treninga liksom... Er pent nødt til å gjøre noen øvelser hjemme i dag hvertfall :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går kveld bakte jeg kake for å ha med på jobb i dag, tenkte å stikke innom og hilse på. Men det var visst så mye å gjøre på avdelinga mi nå + at flere sitter i møte store deler av dagen, så de hadde jo ikke tid til besøk :( Da dropper jeg det da, og har spist kake og drukket en kopp te nå (etter en god påskefrokost i barnehagen). Så får jeg fryse ned en del og ha med på hytta i påsken, og kjære får ha med resten på jobben sin i morgen :)

Jeg har vært litt for skjelden innom jobben i permisjonen, men syns det er litt kjedelig å få beskjed om at de ikke har tid til et lite besøk. Men jeg valgte jo tydeligvis en dag som passa veldig dårlig også da :) Fredager er ofte møtedag, og jeg tenkte at flere kanskje tar tidlig påskeferie, så det var derfor jeg tenkte å ta turen i dag. Og det med å ha kontakt med jobben generelt, det har det også vært dårlig med. Sjefen min jobber ikke på samme kontor som meg, han er i Oslo, men han har ikke ringt meg en eneste gang siden jeg blei sykemeldt i mai i fjor! Snakka såvidt litt med han på julebordet. Syns det er litt rart at han ikke lar høre noe fra seg i det hele tatt jeg. Er flere grunner til at jeg søker nye jobber nå altså... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært sånn med meg også, har ikke snakket med sjefen min i det hele tatt siden jeg ble sykmeldt for ett år siden. Har vært innom jobben tre ganger elle noe, men han har aldri snakket til meg. Så da vet jeg jo heller ikke hva jeg skal gjøre når jeg kommer tilbake! Bare å søke nye jobber, men det er ikke så enkelt det heller... Jaja, det ble da desto mer kake på deg da! Kanskje kjære sin jobb setter mer pris på det! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært sånn med meg også, har ikke snakket med sjefen min i det hele tatt siden jeg ble sykmeldt for ett år siden. Har vært innom jobben tre ganger elle noe, men han har aldri snakket til meg. Så da vet jeg jo heller ikke hva jeg skal gjøre når jeg kommer tilbake! Bare å søke nye jobber, men det er ikke så enkelt det heller... Jaja, det ble da desto mer kake på deg da! Kanskje kjære sin jobb setter mer pris på det! ;)

Er det ikke rart at de er så lite interessert i å beholde kontakten? Jeg skjønner ikke greia. Føler meg veldig glemt når jeg er i permisjon jeg. Da jeg sa at jeg tenkte å komme innom jobb i dag, fikk jeg beskjed om at de skal ha pils og pizza på kontoret i morgen etter jobb, og det hadde jeg vel heller ikke fått vite om jeg ikke hadde kontakta de.

Kjære sin jobb setter garantert pris på kaka (om de liker den da) ;)

Nå har jeg vært ute og trilla litt i det fine været. Jeg er nødt til å bli flinkere med de trilleturene altså, men det blir jo enklere framover også når snøen og isen forsvinner. Satt til og med litt ute etterpå mens vesla sov litt videre :sol: Og i dag måtte forresten bagdelen forsvinne, hun liker ikke å ligge i den når hun ikke sover, og jeg kan sette henne litt opp i den, men da blir hun sittende så veldig bratt, så nå satte jeg på sittedelen i dag. Føler liksom at hun ikke er like baby lenger når sittedelen er på :fnise:

Hun begynner å bli stor nå syns jeg. Er veldig ivrig, skal klå på og spise på alt, kommer seg bakover på golvet, og bittelitt framover om det er noe hun skal ha tak i. Ruller, men mest fra rygg til mage. Og er veldig glad i den fast føden hun har fått smake så langt, men har vel aldri spist et fullt måltid enda (hun spiste et helt 4-måneders middagsglass en dag, men de er jo mindre enn 6-måneders glassa). Hun er ikke oppe på alle fire enda, og hun setter seg ikke opp heller, men setter seg opp i sittende stilling i vippestolen (sånn som hun igrunn ikke får lov til å sitte, men det blir ikke mange sekundene om gangen).

Nå får hun få litt middag, så får vi innom posten og/eller apoteket før vi henter storebror. Får se hva vi rekker :) Satser på å få til en dagbokrunde i kveld ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blei ingen dagbokrunde i går kveld, jeg klarte å legge fra meg pcen og såg heller på et par episoder av en tv-serie i stedet, og det var såvidt at jeg turte å se på den uten mannen hjemme. Utrolig spennende og småskummel til tider :ler:

Om ei lita stund skal jeg til fysioterapeut med vesla. På 6-måneders kontrollen forrige uke syntes legen at hun var litt treig i hoftene (litt for lite bevegelig), så hun skreiv ut henvisning til fysio for å få en person til til å se på det. Så fikk jeg telefon i går ettermiddag, da hadde hun fått en avbestilling i går, så vi skal allerede i dag. Det er godt å få sjekka en gang for mye enn en gang for lite hvertfall, og bra de tar tak i det så tidlig i tilfelle det er noe som må gjøres noe med :) Jeg hadde egentlig meldt meg på spinningtime, men det er når vi skal til fysio, så jeg får dra og trene på egenhånd i stedet etterpå har jeg bestemt meg for. Får ikke trena noe neste uke når vi drar bort, så jeg må bare tvinge meg på trening i dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...