Gå til innhold

Honningdagboka

Fremhevede innlegg

Skrevet

God tur og god påske til deg og familien :)

Håper dere slipper unna vannkoppene på ferien!

:klemmer:

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk Mayami og Lucky :klemmer:

Trodde egentlig at jeg hadde skrevet et innlegg her etter påsken fra mobilen min, men det ser ut til å ha forsvunnet... Jaja. Påsken var fin og vi unngikk vannkoppene :nigo: Det var ikke helt sydenvarme på turen, men vi fikk sola oss litt et par dager hvertfall, og kosa oss masse. Er godt å være sammen med familien min en del dager også siden de bor så langt unna :) Og lillegutt er kjempegrei å reise med, heldigvis :Nikke:

I dag er det ordinær UL :hoppe: Er utrolig spent på hvordan det går. I over ei uke nå har jeg kjent liv i magen hver dag, deilig!! Så spørs det hvilket kjønn det er da... Vi vil vite det om de kan se det. Kjære tror at det blir jente, og jeg har hele tida tenkt at det blir gutt (sannsynligvis fordi det er det eneste jeg er vant til;) ), men i det siste har jeg tenkt mer og mer jente. Har ingen sterk følelse for hva det blir denne gangen. Under en time til jeg drar fra jobb, så det er litt seint å sette igang noe tippeliste her :fnise:

Skrevet

Åh, så spennende! :hoppendeglad: Jeg tipper jente. :jepp:

Skrevet

Tipper gutt :babygutt:

Håper alt ser godt ut! :)

Skrevet

Jeg tipper BABY! :fnise: Nei, nå tipper jeg faktisk jente :) Nei, gutt.. nei jente! hehe, klarer ikke - begge deler! ;)

Lykke til! :klem:

Skrevet

Belle (og siebaeo :fnise: ) hadde rett! Det ser ut som at det blir jente, hun var rimelig sikker på det :hoppe:

Alt såg bra ut, og jeg er så glad, så glad :strix:

Nå sitter jeg og venter på time hos jordmor, har fått samla opp et par ting i slengen ;)

Skrevet

Så herlig, honning! Kjekt med ei jente da, superkjekt! :)

Skrevet

Nå fikk jeg frysninger over hele kroppen. :grine: Så utrolig herlig med en jente i magen. :hjerte:

Skrevet

Så herlig, honning! Kjekt med ei jente da, superkjekt! :)

Ja det blir utrolig bra! Nå må jeg bare stille inn hjernen på at det blir jente :ler:

Nå fikk jeg frysninger over hele kroppen. :grine: Så utrolig herlig med en jente i magen. :hjerte:

Ja det er igrunn for godt til å være sant! Nok en nydelig baby er på vei, det er til å få frysninger av :Nikke:

Jeg klarer ikke helt å se for meg at jeg skal bli så heldig å få en til unge å bli glad i. Akkurat nå er det vanskelig å forestille seg at jeg skal kunne bli like glad i ei lita tulle som jeg er i lillegutt, men jeg tviler ikke på at jeg skal klare det. Får helt tårer i øynene ved tanken her nå.

Timen hos jordmor gikk forresten også veldig bra i dag, og hun er veldig koselig! Jeg skal nå begynne å kun gå hos henne, og ikke til fastlegen i graviditeten. Etter at jeg var uheldig sist, så vil hun følge meg bra opp, i tillegg til at gynekologen min anbefalte at jeg skal ha UL i uke 32 og 36, så da tror jeg at det kommer til å gå bra denne gangen. Det gikk jo bra forrige gang også, til slutt liksom, men det var jo en del ting som ikke var helt topp også, så da er det godt å se at de tar det seriøst og vil følge meg skikkelig opp :) Men de sier også at det er liten sjanse for at det samme skal skje en gang til.

Termindatoen min blei justert litt, og er nå 7.september, så da er jeg ifølge det 18+6 uker på vei i dag.

Gravidstatus 18+6 dager på vei:

- Formen er veldig fin. Jeg har ikke kasta opp eller vært kvalm de siste 3(?) ukene

- Bekkenet er ikke helt på topp, og jeg kjenner det litt mer nå enn tidligere i graviditeten, men det er ikke helt ille, og det går helt fint å jobbe fullt enda (dvs jeg er jo 20% sykemeldt nå for å gå på fysiotreninger, men jeg har jobba mer enn 80%)

- Jeg har noen hormonelle utbrudd noen dager som dessverre går utover lillegutt noen ganger. Jeg er normalt sett ganske tålmodig, og har vel nesten aldri vært hormonell før, men noen dager (som nå i kveldinga) så tåler jeg lite og kjefter alt for hardt på ting, og får veldig dårlig samvittighet etterpå. Heldigvis kommer ikke de utbrudda veldig ofte

- Jeg har kun gått opp ca et halvt kilo så langt. Gikk litt ned i vekt ei stund, som kanskje har med å gjøre at jeg var syk, men er hvertfall oppe i vanlig vekt igjen

- De siste par ukene har magen begynt å vokse, så nå viser gravidmagen min skikkelig, hvertfall med riktig type topper.

- Jeg har gått opp et par bh-størrelser

- Jeg har kjent spark i magen hver dag ca de siste 10 dagene

Skrevet

Så herlig med en liten jente da :strix: Moro med en av hver :) Rart å tenke på at du skal bli like glad i henne som i lillegutt ja, hvor stort er hjertet egentlig liksom :fnise:

Deilig at dere kosa dere på tur selvom det ikke var det beste været da :) Uansett deilig å komme seg bort litt ;)

Skrevet

Gratulerer med tulle-mage! :) Kjempekoselig med en av hver...! utålmodig og irritert kjenner jeg til (særlig om kvelden ja!) - heldigvis forstår mannen seg på det og tar oftest kveldsmating/legging på begge gutta. Så får jeg kjefte på han i stedet, så lenge behovet er der! :fnise:

Bra du er i så god form til tross for fare for bekkenplager! Det minner meg om at jeg må ringe fødeavdelingen...... *takk*! :)

Skrevet

Så herlig med en liten jente da :strix: Moro med en av hver :) Rart å tenke på at du skal bli like glad i henne som i lillegutt ja, hvor stort er hjertet egentlig liksom :fnise:

Deilig at dere kosa dere på tur selvom det ikke var det beste været da :) Uansett deilig å komme seg bort litt ;)

Det blir veldig morro med en av hver ja. Det har ikke helt gått opp for meg enda da ;)

Gratulerer med tulle-mage! :) Kjempekoselig med en av hver...! utålmodig og irritert kjenner jeg til (særlig om kvelden ja!) - heldigvis forstår mannen seg på det og tar oftest kveldsmating/legging på begge gutta. Så får jeg kjefte på han i stedet, så lenge behovet er der! :fnise:

Bra du er i så god form til tross for fare for bekkenplager! Det minner meg om at jeg må ringe fødeavdelingen...... *takk*! :)

Det er godt å høre at det ikke bare jeg som blir utålmodig og irritert på kveldene. Mannen min er også flink til å overta når han merker at jeg har en sånn dag, men akkurat den dagen var jeg aleine hjemme, så det var kun lillegutt det gikk utover stakkar...

Får skrive veldig kjapt før et møte her ;) I går var det igang med fysiotrening igjen + at jeg kom meg på spinning i kveldinga. Deilig men hardt å komme igang igjen etter ferien. Men så har halsbrannen kommet igjen da, så da blir det ca 21 uker med halsbrann framover. Ørk. Det syntes jeg var det verste av alt i forrige graviditet... Men men, det går det også ;) Etter spinninga var jeg på strikkeklubb og fikk kommet litt lenger på puta jeg strikker. Merker at det blir lite håndarbeid på meg for tida, for det tar evigheter å bli ferdig med de tinga jeg holder på med :fnise:

I kveld er det ryddings før vaskedama kommer i morgen, og denne gangen er det mye å rydde også. Men så utrolig deilig det er i morgen når jeg kommer hjem til reint og ryddig hus!!! :nigo:

Skrevet

Godt med vaskehjelp! Det skulle vi også hatt, men vi finner ingen passende enda... Vanskelig å vite hvordan de fungerer, og de som våre venner bruker, er opptatte alle sammen! Må definitivt prioriteres når jeg skal ut i jobb igjen om et års tid...

Ha en fin søndagskveld! :)

Skrevet

Gratulerer med en liten jente på vei! Jeg synes og det er veldig stas at vi får en av hver, selv om det ikke hadde spilt noen rolle. Dog koser jeg meg med å titte på rosa klær om dagen :rodmer:

Skrevet

Godt med vaskehjelp! Det skulle vi også hatt, men vi finner ingen passende enda... Vanskelig å vite hvordan de fungerer, og de som våre venner bruker, er opptatte alle sammen! Må definitivt prioriteres når jeg skal ut i jobb igjen om et års tid...

Ha en fin søndagskveld! :)

Ja det er klart en fordel å få tak i vaskehjelp som noen man kjenner bruker, jeg hadde nok heller ikke likt å få tak i noen jeg ikke vet hvordan er. Det er utrolig deilig å komme hjem til rent hus, og ikke minst diskusjonene om rydding osv som vi unngår nå ;)

Gratulerer med en liten jente på vei! Jeg synes og det er veldig stas at vi får en av hver, selv om det ikke hadde spilt noen rolle. Dog koser jeg meg med å titte på rosa klær om dagen :rodmer:

Takk for det, Blåmor :) Det blir veldig stas med en av hver ja, selv om her heller hadde det ikke spilt noen rolle, for det er veldig koselig å ha gutt ;) Gleder meg til å handle inn en kjole eller to :nigo:

Er bare nødt til å få ut en liten utblåsning her. Torsdagskvelden i forrige uke var jeg i utgangspunktet veldig sliten, og natt til fredag blei ei våkennatt pga at lillegutt fikk ei tann som han ikke klarte å roe seg med. Så jeg følte meg som en zombie på jobb på fredagen, kjøpte cola for å få gjort littegrann og klarte ikke å følge helt med i et møte blant annet. Og natt til lørdagen så våkna gutten igjen, med falsk krupp, så da var vi våkne igjen. Det førte til et stort hormonutbrudd og masse grining lørdag ettermiddag hos meg. Kjære skulle dra bort lørdag til søndag for å planlegge et utdrikningslag, og tilbydde seg å være hjemme i stedet, men jeg tenkte at han kunne jo bare dra så skulle jeg klare meg jeg. Og det gikk igrunn fint også, men så våkna selvfølgelig lillegutt kl 5 i går morges og skulle absolutt ikke sove igjen. Så da var det nok en zombie-dag hvor jeg ikke fikk mulighet til å hvile mer enn et kvarter. Fikk lagt meg klokka 9 i går kveld, og nå sitter jeg på jobb og bare gleder meg til å sove når jeg kommer hjem.

Generelt for tida når jeg får sovet nokså normalt, så er jeg utrolig ufokusert på jobb og hjernen min fungerer bare ikke, så jeg sitter på jobb hele dagene og får gjort utrolig lite nyttig. Så drar jeg fra jobb skikkelig sliten på ettermiddagen, og bruker opp det lille jeg har av overskudd på lillegutt, men tålmodigheten er veldig liten og jeg kjefter på han av ingenting (og får veldig dårlig samvittighet for det), og når han er i seng så får ikke kjære noe oppmerksomhet for da orker jeg ikke mer.

Nå i helga som jeg har vært så sliten så har jeg faktisk tenkt tanken på å sykemelde meg litt mer for å få mer overskudd og kanskje få gjort mer tida jeg er på jobb og i tillegg for å fungere mer normalt hjemme. Men jeg føler virkelig at det er feil å sykemelde seg når jeg ikke er syk/dårlig/har noe særs vondt også, for jeg liker ikke det der med å sykemelde seg, og jeg er jo bare nesten halvveis i svangerskapet også. Men forrige gang jeg var gravid så blei jeg halvt sykemeldt de siste ukene som førte til at jeg fikk mer overskudd og ikke hadde så vondt i bekkenet, og mener at det var absolutt verdt det, men da sleit jeg ikke fullt så mye med lite overskudd, og hadde enda vondere i bekkenet. Uff, ikke lett dette... Fikk hvertfall tømt meg litt for tanker her nå, og når jeg har fått sovet ut litt igjen så kommer det seg nok litt igjen, så jeg tror jeg skal vente litt og se det an de nærmeste ukene. Om 3 uker skal jeg til jordmor igjen, så da kan jeg diskutere det med henne også og høre hva hun sier :)

Skrevet

Skal ikke ha dårlig samvittighet for å sykemelde deg litt :) Viktigere at du har overskudd enn at du er sliten konstant :Nikke: Ingen som takker deg for at du sliter deg ut... De siste ukene før permisjonen så jobbet jeg 60%, annenhver dag og det var deilig :) Jeg hadde jo ikke vondt noe sted, men var sliten...

Du skal jobbe resten av livet, men dette er kanskje siste gangen du skal være gravid? Du skal ha litt overskudd til familien din også :)

:klemmer:

Skrevet

Helt enig med Lucky her!! Men forstår veldig godt hva du mener. Jeg har fortsatt litt dårlig samvittighet for at jeg er sykmeldt nå, selv om jeg har faktisk fysisk vondt. Men det høres ut som om du burde fått det en gradert sykmelding, en fridag innimellom eller kortere dager. Det er INGEN som berømmer deg for at du møtte på jobb frisk og opplagt hele svangerskapet, og du har mye mer igjen for å slippe utbrudd som går utover de du er aller mest glad i. Kos deg heller med en sykmelding du - tenker lillegutt og familien (og definitivt veslejenta) setter pris på det! :)

Skrevet

Huff, å være så sliten er det ingen som har godt av. En stor :klem: til deg.

Forstår veldig godt tankene dine da. Jeg tenkte det samme da jeg var gravid, og da hadde jeg ikke en liten en å ta var på engang. Jeg ble sykemeldt da jeg var ca sånn som deg, for jeg var så sliten at jeg ikke så land, og gikk rundt som en zombie døgnet rundt. 20% gjorde underverker for både jobb- og privatliv. :jepp:

Skrevet

Må bare si at det at du bare er nesten halvveis i svangerskapet er en dårlig unnskyldning for å ikke sykmelde deg. Du har over halvparten igjen, så det er vitkig at du gjør noe nå før du sliter deg ut og må ha mer sykmelding! ;)

Skrevet

Takk for gode svar og :klemmer: til dere lucky, mayami og belle! Det er godt å høre det fra noen andre merker jeg, og jeg har jo allerede hatt det sånn noen uker, så det er nok dumt å vente 3 uker til før jeg gjør noe med det. Jeg får kanskje ringe til legen i telefontida og si fra til han om hvordan det er en dag i løpet av uka :)

Jeg tenker også det at når jeg har gått så langt som å tenke tanken at jeg kanskje

bør sykemelde meg, så er det vel ikke så dumt. Det er jo ikke akkurat noe jeg gjør for morro skyld og slippe å jobbe, men for å få overskudd til både jobb og privatliv. Kanskje jeg skal sende en mail til sjefen om det i kveld, så kan vi heller snakkes om det på telefon når han har tid (vi jobber ikke på samme kontor, han er i oslo), men jeg tror han er forståelsesfull til det. Han har jo ikke egentlig noe valg heller da :fnise:

Godt jeg har dere å blåse ut til og få meninger av. Jeg nevnte såvidt en evt sykemelding til kjære i helga, men han svarte ikke noe fra eller til og syns nok det er vanskelig å sette seg inn i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...