Miss I.W. Skrevet 11. februar 2013 #1001 Del Skrevet 11. februar 2013 Ikke så værst "morsdagsgave" det da! Et kjempefint felles prosjekt mot våren. Fikk noe av det samme her når kjære endelig begynte å se på ny baderomsinnreding! Hater det utslitte greia som står på badet vårt! Den har så mange krinkler og kroker der det samelr seg så mye støv og skitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 11. februar 2013 #1002 Del Skrevet 11. februar 2013 Nei, det var ingen dårlig gave! Vi har totalt kaos i de skapene vi har. Og det hjelper jo ikke når det nok egentlig er litt for få av dem.. Tror det er et ganske utbredt problem Jeg tenkte fortelle at jeg fikk prøvd Kensingtonjakken. Og den var faktisk ikke "all that"! Kragen var for det første ikke særlig god. Og så synte jeg den var litt for tynn.. og så er jeg ikke i den beste "utformingen" nå for å prøve noe som helst innser jeg Men det var litt godt å rydde tanken om den ut av verden.. Håper du fikk en god kveld med bladet ditt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 12. februar 2013 Forfatter #1003 Del Skrevet 12. februar 2013 God ide å sette "tidsfrist" for seg selv sånn! Og det beste er jo hvis dere slipper å pusse opp men kan få rett til den morsomme delen med interiør og innredning! Heldiggris! Kjenner jeg kjære rett, så kommer vel hele prosjektet til å skli litt ut, men jeg skal hvertfall gjøre mitt med å holde tidsfrister og holde prosjektet levende Det blir sannsynligvis mest et ryddeprosjekt, men ungene (hvertfall storebror) må få seg noe form for oppbevaringsmøbler, så jeg må nok ta meg en tur til ikea snart Og så "må" jeg ha en kommode på soverommet, for vi har alt for lite skapplass, og det er heldigvis kjære enig i Ikke så værst "morsdagsgave" det da! Et kjempefint felles prosjekt mot våren. Fikk noe av det samme her når kjære endelig begynte å se på ny baderomsinnreding! Hater det utslitte greia som står på badet vårt! Den har så mange krinkler og kroker der det samelr seg så mye støv og skitt. Absolutt ingen dårlig gave det nei! Kjære mente at vi burde få tak i en container og kaste masse, men jeg tror at det holder med et par turer til søppeldynga med bilen. Det får vise seg Så bra med ny baderomsinnredning!! Det gjør godt å få fresha litt opp iblant! Nei, det var ingen dårlig gave! Vi har totalt kaos i de skapene vi har. Og det hjelper jo ikke når det nok egentlig er litt for få av dem.. Tror det er et ganske utbredt problem Jeg tenkte fortelle at jeg fikk prøvd Kensingtonjakken. Og den var faktisk ikke "all that"! Kragen var for det første ikke særlig god. Og så synte jeg den var litt for tynn.. og så er jeg ikke i den beste "utformingen" nå for å prøve noe som helst innser jeg Men det var litt godt å rydde tanken om den ut av verden.. Håper du fikk en god kveld med bladet ditt! Ja det med for lite oppbevaringsplass er nok et utbredt problem. Jeg hørte nettopp at søstera til ei venninne av meg (som har et svært hus) har ei gedigen bod med massevis av hyller, og hvor de har plass til å plassere hele hagemøblementet midt i rommet uten å slå det sammen engang. DA blei jeg misunt da..... Så "godt" å høre at den kensingtonjakka ikke var så bra som den ser ut til på bildene. Jeg tror at jeg har sett ei mor i barnehagen har sånn også, og har ikke blitt dødsmisunnelig Det er godt å få sånne tanker utav verden ja, hvertfall siden den jakka var så svindyr Tja, det blei ikke noe blad likevel den kvelden, men jeg satte meg ned og skreiv liste over hva jeg vil gjøre rom for rom i ryddeprosjektet vårt i stedet (i tillegg til å løpe opp og ned til vesla noen ganger som våkna, så da endte jeg opp med å bare legge meg tilslutt) Det blei en veldig travel gårsdag. Lillegutt våkna kl 04:30... Da hadde han bittelitt feber, så jeg hadde han hjemme i går (han var ikke i slaget på søndag heller), og han var for frisk til å være hjemme for min del Det blei mye trassing og mye timmytid i løpet av dagen.... Og kjære var i oslo med jobb og ikke hjemme før 18:30, og da han kom inn dørene så sov vesla og lillegutt satt så fint på fanget mitt og såg på mobilen, og da sa kjære (på tull) at han ikke såg problemet med å være hjemme med de to en hel dag... Vesla hadde jo akkurat vært våken i over 4 timer, og kort tid tidligere hadde jeg heftige diskusjoner med en trassete 2-åring... Og jeg hadde vært flink til å vaske masse maskiner med klær og smårydda hele dagen. I dag blir en bedre dag. Lillegutt er i barnehagen, jeg har stått opp før vesla og spist frokost, og fant fram en kopp te nå, og klokka 12 skal jeg spise lunsj med ei venninne i byen. Og i kveld skal jeg på strikkeklubb, det blir koselig. Må vaske et par maskiner med klær i dag også, og rydde når jeg får tid (vaskedama kommer i morgen). Og jammen fant jeg meg ikke et kakestykke til den teen gitt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 13. februar 2013 Forfatter #1004 Del Skrevet 13. februar 2013 I går kveld gjorde jeg noe dumt, jeg gikk på vekta Tror den hormonspiralen virker litt inn, for jeg har gått opp noen få kilo de siste par månedene, så nå blir det skjerpings på spising av sjokolade og chips og diverse på kveldene framover, for ellers må jeg handle nye bukser igjen Mannen sine klær begynner også å bli trange, så han skal igang med lavkarbo igjen (han er jo-jo i vekta si, og har ikke forstått det der med å legge om kostholdet, men er periodeslanker og klarer ikke å begrense seg når han ikke slanker seg, noe jeg er ganske frustrert over!). Jeg er ikke sånn veldig bekymra over mi vekt, og har vel ikke grunn til å være det heller enda, men om for mange små kilo sniker seg innpå hele tida, så er det jo fort gjort å gå opp for mye i vekt. Jeg har vært heldig så langt at jeg aldri har hatt problemer med det, og har alltid kunnet spise alt jeg ville uten å bekymre meg, men ting kan jo endre seg Nå er huset rydda, og vesla og jeg må snart komme oss ut så vaskedama skal få lov til å vaske Vi skal på 5 måneders kontroll om halvannen time, spennende! Håper å slippe noe særs bivirkninger... "Sjefen" kaller igjen... Rekker ikke alltid å skrive alt jeg har tenkt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 14. februar 2013 #1005 Del Skrevet 14. februar 2013 Den vekta, den vekta.. Er et stykke fra der jeg var før jeg ble gravid med Lita, men da var jeg alt for tynn- matchvekten min er vel en tre-fire kilo unna. Må slutte med sjokolade og kjeks jeg også. Herlig ned plan om å rydde rom for rom Det må vi også, og ikke minst begynne på lita sitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 14. februar 2013 Forfatter #1006 Del Skrevet 14. februar 2013 Den vekta, den vekta.. Er et stykke fra der jeg var før jeg ble gravid med Lita, men da var jeg alt for tynn- matchvekten min er vel en tre-fire kilo unna. Må slutte med sjokolade og kjeks jeg også. Herlig ned plan om å rydde rom for rom Det må vi også, og ikke minst begynne på lita sitt Jeg gleder meg også til å rydde storebror sitt rom, for det blir brukt til oppbevaring av madrasser og deler av en arkademaskin som kjære liksom skulle bygge en gang men aldri blei ferdig med... Nå er det så utrivelig, så jeg gleder meg til å få inn litt oppbevaringsmøbler og litt leker og bøker som er hans, så kan han snart begynne å leke litt der inne (hvertfall om vi sitter i loftstua like ved). Jeg holder på å skrive handleliste til ikea, og har sagt til kjære at vi får diskutere litt rom for rom hva vi ønsker å gjøre så vi er litt enige før vi begynner, og jeg kan handle inn det vi trenger. Vi bor et godt stykke unna nærmeste ikea, så jeg skal dra på dagstur en dag etter at kjære og lillegutt har dratt på jobb, og da rekker jeg fint å komme tilbake for å hente i barnehagen. Jeg kan jo handle andre steder også da, men jeg tar med ei venninne og tar det som en tur, og det er så enkelt å få oversikten over hva de har på nett Gleder meg så utrolig mye til å komme igang med organiseringa her hjemme, og få et par ordentlige barnerom!! I dag har jeg ingen planer, og jeg har beslutningsvegring Gå tur, eller prøve å få gjort litt hjemme? Eller stikke og gjøre noen ærender? Eller stikke innom og snakke med de på treningssenteret jeg vurderer å begynne på? Eller gjøre et forsøk på å slappe av? Jeg får vel begynne med å legge fra meg pcen, for nå våkner nok vesla snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 14. februar 2013 Forfatter #1007 Del Skrevet 14. februar 2013 Det tok ikke mange minuttene fra jeg skreiv her til de ringte fra barnehagen om at storebror hadde kasta opp Glad jeg ikke brukte penger på kostyme til karnevalet i dag akkurat nå, men brukte en arva ole brumm-drakt Fikk hvertfall satt på en maskin med klær da, så mye mer får jeg vel ikke gjort... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 14. februar 2013 Forfatter #1008 Del Skrevet 14. februar 2013 Dagen i dag gikk bra, og storebror virka helt frisk resten av dagen. Ikke noe mer oppkast heldigvis, og i morgen skal han være hos svigers. Uff, jeg er elendig på å slappe av når jeg har mulighet merker jeg... Føler at jeg bør gjøre noe, uten å skikkelig komme igang med noe, men så klarer jeg heller ikke å bare legge meg på sofaen med god samvittighet. Vesla sovna før kl 8 for første gang nå i kveld, helt utslitt etter kun to halvtimesdupper i løpet av dagen. Men jeg klarer likevel ikke å nyte kvelden, eller få noe gjort. Kjenner jeg må lære meg å slappe av... Kanskje det hjelper på å komme igang med skikkelig trening igjen? Jeg har troa på at det vil hjelpe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 14. februar 2013 #1009 Del Skrevet 14. februar 2013 Finner du noen "slappe-av-triks", gi en lyd til meg da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 14. februar 2013 Forfatter #1010 Del Skrevet 14. februar 2013 Det skal jeg gjøre, pusilus, jeg lover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 15. februar 2013 Forfatter #1011 Del Skrevet 15. februar 2013 Nå har jeg laga meg en kaffe mocca, fordi jeg fortjener det Har vært oppe ca en gang i timen i natt, og var trøtt i går, så jeg trengte litt koffein selv om jeg egentlig ikke drikker kaffe Vesla tok morgen allerede klokka 7 i dag, som er tidlig til å være henne, men hun sovna jo tidlig i går, og er kanskje klar for å legge seg tidligere på kveldene? Har lyst på en effektiv dag i dag, og få gjort unna et par ting på to-do-lista mi, så jeg får vel bare hive meg rundt og begynne på noe hvertfall (så dabber nok tiltakslysten veldig kjapt kjenner jeg meg rett ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 15. februar 2013 #1012 Del Skrevet 15. februar 2013 Tiltakslysten må man bare lystre med en gang hvis man skal dra nytte av den! Den er ikke på besøk særlig lenge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 15. februar 2013 Forfatter #1013 Del Skrevet 15. februar 2013 Tiltakslysten må man bare lystre med en gang hvis man skal dra nytte av den! Den er ikke på besøk særlig lenge! Nei det har du rett i, den forsvinner ganske fort Jeg har hvertfall fått ringt snekker, satt på et par maskiner med klær, stekt opp kjøttdeig til middagen, lagt sammen klær og smårydda litt. Det er begrensa hva man får gjort med ei lita som sover lite Jeg har også bestemt meg for å ta meg en tur innom treningssenteret og snakke med de. Og, enten i kveld eller morgen kveld skal jeg ut og ta meg et glass vin eller to Det blir virkelig helgas høydepunkt! Fikk melding av ei venninne, og fikk snakka meg til å ta en tur ut av mannen. Han er jo veldig skeptisk til å være hjemme med vesla, og hun tar jo bare pupp, men jeg skal stikke ut når hun har lagt seg for kvelden, og får prøve å ikke være for lenge ute så jeg forhåpentligvis er hjemme før hun våkner igjen. Første søvnstrekket pleier å vare en del timer, så jeg håper det blir sånn i kveld også, så ikke kjære blir avskremt... Irriterende at han skal være sånn, men jeg får vel bare akseptere det... Jeg er uansett ikke langt unna, så jeg kan prøve å skynde meg hjem om det går helt galt her hjemme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 15. februar 2013 Forfatter #1014 Del Skrevet 15. februar 2013 Da har jeg hvertfall laga klar tacoforma til middagen i dag, så jeg har igjen å kutte opp salat Og så var jeg innom treningssenteret, og det var kjempefint der! Blei veldig gira på å komme igang, og barnepassen såg veldig bra ut + hun som hadde ansvaret for barnepassen fikk jeg hilst på. Jeg tror det blir bra, selv om jeg i utgangspunktet har vært skeptisk til å bruke barnepass på sånne senter (uten å ha grunnlag for det). Får to gratis prøvetimer, så jeg tror jeg må komme meg på en prøvetime allerede neste uke, mens jeg enda er gira Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 16. februar 2013 Forfatter #1015 Del Skrevet 16. februar 2013 Nok ei hard natt med lite søvn, økedøgn er noe dritt Håper jeg får mulighet til å sove bittelitt i løpet av dagen. Nå er jeg snill med kjære og lar han få sove litt lenger også, for jeg måtte jo opp med vesla uansett, så får vi heller bytte om ei stund. Nå står nybakt brød i ovnen. Jeg laga deigen i går kveld, og det skulle heve over natta, så jeg er spent på resultatet Luksus med nybakt brød en lørdag morgen her i heimen Jeg har endelig fått rydda utav lekegrinda som var full av lekene til storebror, og vesla ligger inni der for første gang nå. Kan være greit å venne henne til å ligge der før hun ruller for mye på seg, så hun ikke nekter om noen uker når hun er vant til å ha mer plass. Ser ut som hun koser seg nå. Nå ruller hun forresten litt fra rygg til mage, men er ikke skikkelig igang med å rulle hele tida. Mage til rygg har hun rulla et par ganger, men det tipper jeg var mer tilfeldig. Tida går fort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 16. februar 2013 #1016 Del Skrevet 16. februar 2013 Herlig med treningssenter med barnepass, skulle ønske det var det her.. Jeg skal vel bare være glad for at det er et treningssenter i det hele tatt Nybakt brød en lørdag morgen er luksus Flinke vesla, lurer på hvordan lita reagerer på lekegrind om 14 dager... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 17. februar 2013 Forfatter #1017 Del Skrevet 17. februar 2013 Herlig med treningssenter med barnepass, skulle ønske det var det her.. Jeg skal vel bare være glad for at det er et treningssenter i det hele tatt Nybakt brød en lørdag morgen er luksus Flinke vesla, lurer på hvordan lita reagerer på lekegrind om 14 dager... Godt du har et treningssenter i nærheten hvertfall ja, siden du bor så øde Men siden du normalt sett er så flink til å trene, så burde du hatt et senter med barnepass, så jeg skjønner at du savner det. Brødet blei veldig godt, og lukta av nybakt brød er jo bare fantastisk Jeg kom meg endelig ut en liten tur i går kveld. Selvfølgelig var det ekstra styr å få lagt vesla i går, og jeg hadde såvidt satt meg ned og smakt på rødvinen før jeg fikk melding av kjære om at vesla var våken og han fikk ikke roa henne. Hvorfor i all verden må han informere meg om sånn så jeg må sitte der og ikke klare å slappe av??? Argh... Han ba meg heldigvis ikke om å komme hjem hvertfall, så jeg fikk skravla og kosa meg, selv om jeg irriterte meg over kjære i bakhodet Hun hadde sovna igjen ca et kvarter før jeg kom hjem, og våkna igjen ti minutter etter at jeg kom hjem, så det var godt at jeg ikke var ute lenger. Denne natta har ikke vært så verst, jeg har vel mest vært sliten over de to forrige nettene. Kjære sto opp med storebror tidlig i dag, og etter at jeg sto opp så har han sovet hele tida (kjære altså), så her sover vi på skift Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 17. februar 2013 #1018 Del Skrevet 17. februar 2013 Det er så øde at vi ikke har apotek i kommunen, synes alt er tungvint siden jeg har bodd i sentrum av en by de ti siste årene.. Vi har sovet på skift vi også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 17. februar 2013 #1019 Del Skrevet 17. februar 2013 Slitsomt med økedøgn da.. Samsover dere sånne netter? Kanskje du får hvilt litt mer da..? Man blir jo helt ør og rar av å sove dårlig i lange perioder.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 18. februar 2013 Forfatter #1020 Del Skrevet 18. februar 2013 Det er så øde at vi ikke har apotek i kommunen, synes alt er tungvint siden jeg har bodd i sentrum av en by de ti siste årene.. Vi har sovet på skift vi også Uff, det høres veldig tungvindt ut ja. Håper du syns det blir mindre og mindre tungvint etterhvert Slitsomt med økedøgn da.. Samsover dere sånne netter? Kanskje du får hvilt litt mer da..? Man blir jo helt ør og rar av å sove dårlig i lange perioder.. Det hender at vi samsover sånne netter, men jeg vil helst unngå det, for da er ryggen/bekkenet så vondt neste dag, for jeg får ikke snudd på meg sånn som jeg trenger å gjøre. Ei natt endte jeg opp med å kaste mannen ut av rommet, så vesla og jeg skulle få plass i senga, for da var jeg så lei av å stå opp HELE tida Nå er vi ferdig med økedøgna for denne gang hvertfall, herlig. Og vesla har blitt veldig glad i grøt! Hun har jo ikke et helt grøtmåltid enda, men hun får litt mer enn bare 2-3 skjeer nå, og vil ikke stoppe å spise. Og så vil hun holde skjea selv Jeg gleder meg til faste måltider og mindre amming (men amminga er jo veldig enkel da, og jeg er veldig glad for at jeg slipper mme) Vesla er stort sett veldig blid og fornøyd for tida, og hun er veldig sosial. Hun kan ligge og leke i babygymmen sin eller i lekegrinda i perioder, men tålmodigheten er jo ikke så stor når hun er så lita. Det er litt vanskelig å underholde henne iblant syns jeg, siden hun sover så lite på dagtid. Men vi koser oss stort sett da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå