Gå til innhold

Honningdagboka

honning

Anbefalte innlegg

Veldig koselig å høre om barna! :jepp::rodmer:

Og så koselig med familiebesøk! :hoppe: Veldig stas å vise fram sin lille til familien for første gang :rodmer:

Ha en fin kveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Koselig med søsterbesøk! Veldig stas å vise fram ja! :) Høres ut som om lillegutt er en sunn (og veldig normal) liten tass - den trassingen høres kjent ut! Minstetassen her har flere ganger insistert på å blnk barnehagen... Ikke like fristende å bo på skolen, så nå har vi ikke det problemet lenger! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helgen nå er det første gang søsteren min og hennes familie ser lita :) Kjempekoselig er det og Lita er vilt begeistret for kusinene sine :strix:

Veldig koselig med besøk ja! :Nikke:

Veldig koselig å høre om barna! :jepp::rodmer:

Og så koselig med familiebesøk! :hoppe: Veldig stas å vise fram sin lille til familien for første gang :rodmer:

Ha en fin kveld! :klem:

Stas å vise fram ja. Jeg syns det er trist at vi bor så langt fra hverandre da, jeg såg minstejenta til søstera mi da hun var 2 timer gammel jeg (da bodde jeg "hjemme"... :)

Koselig med søsterbesøk! Veldig stas å vise fram ja! :) Høres ut som om lillegutt er en sunn (og veldig normal) liten tass - den trassingen høres kjent ut! Minstetassen her har flere ganger insistert på å blnk barnehagen... Ikke like fristende å bo på skolen, så nå har vi ikke det problemet lenger! :fnise:

Hihi, er vel ikke like stas å bo på skolen nei :fnise: Men det er jo bare helt normalt ja, og jeg ser jo at andre foreldre også sliter under hentinga iblant :)

Vi hadde ei veldig koselig helg med søsterbesøk med familie :) Og i går hadde lillegutt feber, trodde det skulle gå bedre i dag, men han hadde litt feber i dag også. Kjære er hjemme med han, for jeg hadde ikke klart å ha begge ungene med et så vondt bekken som jeg har nå + at jeg er tung i hodet og vond i halsen. Jeg kom meg på fysiotrening i dag da, for første gang etter at vesla blei født, og når jeg kom hjem så sov lillegutt fremdeles, kjære sov, og vesla sov i bilstolen - og de sover enda :nigo: Jeg har fått tatt meg en kjapp dusj, spist litt og sitter nå med en kopp te og sjokoladecookie :nigo: Sånne stunder som dette nyter jeg utrolig masse for tida, for 2-3 år siden var det ikke noe spesielt jeg tenkte over. Er ikke ofte jeg har så fred i huset ;)

Kanskje jeg skal innom iherb-nettsida og kikka. Har lest så mye om det her inne, at jeg blei veldig nyskjerrig :fnise: Hva bestiller dere som er "avhengige"? :ler: Hva er bra? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig helg! :strix: Synd dere ble dårlige! Håper feberen og det vonde bekkenet blir snart blir bedre!

Jeg har kjøpt masse te, kjeks og smoothies til snuppa, godis og sjokolade som er fri for transfett og andre ulumskheter, økologisk flekkfjerner, snackbarer, krydder og greier til kroppen min. Altså mye rart! ;) Noen sverger også til sjampo/balsam derfra. Det er såååå mye å velge i! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med besøk :)

iHerb, har prøvd å se på den siden, men klarte ikke å konsentrere meg nok jeg..... Det er denne søvnen det har bltt alt for lite med i det siste.

Håper du får en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nesten litt for mye å velge i, Miss I.W. :fnise: Er sikkert mye bra der da, og det er fort gjort å bli hekta ;)

Uff, det er slitsomt når det blir så lite søvn, pusilus. Får håpe det snart kommer seg. Jeg sliter også litt hvor jeg skal begynne å se på den iherb-sida, når jeg ikke vet noe om produktene i utgangspunktet heller. Får kikke litt til, og se om jeg blir gira på noe ;)

Da var vi hjemme alle 4 i dag... Lillegutt er i fin form i dag da, så i morgen blir det nok barnehagen på han :) Bekkenet mitt er et lite hakk bedre i dag, så jeg må nok bare prøve å være flink til å ikke bære noe på lillegutt. Jeg merker at det er noe av det verste jeg gjør om dagen (for bekkenet altså ;) ). Og jeg håper også at jeg slipper billig unna husrydding i dag :) Det har vært verre da, jeg har bare ikke lyst til at det skal bli verre..

Endret av honning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I kveld blei jeg fornøyd.. Mannen sa til meg at jeg hadde smitta han: han har også begynt å se på og irritere seg over ting han/vi bør gjøre hjemme, som å rydde i klesskapet sitt, ordne med noen kabler som henger stygt, rydde i hylla si på badet, osv. :fnise: Dette er et stort fremskritt syns jeg :nigo: Han er et hakk bedre til å gjøre litt sånne ting i forhold til tidligere, men vi har jo ikke så masse tid til så mye heller for tida med to små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med oppdatering om storebror. Han høyrest utrulig herlig ut! :hjerte:

Her merka me også stor endring i språkutviklinga nokså nøyaktig ved 2-årsdagen. Før det var det lite prating, men etter pjokken passerte 2, blei det virkelig fart på språkutviklinga. Det er mange nye ord i veka fremdeles, kombinasjonar av fleire og fleire ord og tydeligare uttale - og skravla går omtrent i eitt. :ler: Utrulig artig!

Kjipt med kranglete bekken. :sukk: Kombinasjonen bekkenvondt og vilter, trassande 2-åring er ikkje den beste, det veit eg alt om. Her må mannen ta all påkledning av yttertøy mens han er heime, rett og slett fordi det er eit mareritt for bekkenet mitt. For det går sjølvsagt ikkje an å sitja rolig mens ein kler på seg, må vita. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: Hurra for framgang på mannefronten! Det beste er jo at de ser problemt selv, uten for mye mas. ;)

Ja det er det absolutt. Det er ikke noe særs morro å mase ;)

Så koselig med oppdatering om storebror. Han høyrest utrulig herlig ut! :hjerte:

Her merka me også stor endring i språkutviklinga nokså nøyaktig ved 2-årsdagen. Før det var det lite prating, men etter pjokken passerte 2, blei det virkelig fart på språkutviklinga. Det er mange nye ord i veka fremdeles, kombinasjonar av fleire og fleire ord og tydeligare uttale - og skravla går omtrent i eitt. :ler: Utrulig artig!

Kjipt med kranglete bekken. :sukk: Kombinasjonen bekkenvondt og vilter, trassande 2-åring er ikkje den beste, det veit eg alt om. Her må mannen ta all påkledning av yttertøy mens han er heime, rett og slett fordi det er eit mareritt for bekkenet mitt. For det går sjølvsagt ikkje an å sitja rolig mens ein kler på seg, må vita. :gjeiper:

Her er faktisk 2-åringen stort sett snill å kle på faktisk, men det er de små løftene ut og inn av bilen, opp og ned av stellebordet, opp og ned av senga og sånn som tar på. Så mannen er flink til å gjøre det meste av sånt når han er hjemme. :)

Har vært ei litt slitsom uke dette. Lillegutt har ikke vært i form, og var endelig en hel dag i barnehagen i går. Har vært litt hanglete selv også med vondt i halsen og tung i hodet, og vesla har også vært varm et par dager. Natt til torsdag våkna lillegutt klokka 4, og etter det klarte jeg ikke å sove, som er kjipt når man ikke er i toppform i utgangspunktet.

Men vi hadde en veldig koselig kveld i går. Hadde besøk av et vennepar og spiste helt nydelig middag (mennene lagte maten, og han andre er kjempedyktig kokk) + at jeg fikk smakt på kjempegod vin i tillegg :nigo: Og så lagte jeg creme brulee for første gang i går som vi hadde som dessert, og den var også utrolig god om jeg skal si det selv :fnise:

I dag har vi vært i en 1-års dag, og kjørte tur først for å få lillegutt til å sove i bilen ei stund. Han har plutselig nekta å legge seg i senga på dagtid, og det blei plutselig ikke tid til turgåing (+at jeg har en mann som jeg sliter veldig med å få med på tur...). Jeg lurer litt på om det er på tide å få han over i ei større seng og at han ikke liker seg noe særs i sprinkelsenga lenger? Han er 2 år og 2 måneder i dag, og det er jo ikke unormalt å bytte seng rundt nå... Men han har aldri prøvt å klatre ut av senga si, så sånn sett så har det gått så greit å ha han der. Mannen har lyst at vi skal kjøpe racerbilseng til han, og jeg syns jo også at det er tøft, men jeg syns også at det er unødvendig og har lyst til å kjøpe ei mer praktisk seng som kan brukes lenger og heller gjøre gutterommet tøft på andre måter (nå er det rett og slett bare stusselig hos han, så han trenger litt på veggene og diverse).

Nei, nå klages det veldig i sofaen ved sida av meg, så jeg får logge meg av igjen. Får prøve å komme oss i seng :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med god middag :sikle:

Blir imponert over menn som ser at ting bør gjøres :Nikke: Håper det skjer her også snart! Jeg har vært bortreist i noen dager nå og riktig, det var ikke gjort en ting i huset.... Men jeg var flink og kjeftet ikke, og jaggu satt han på en maskin med klær etter jeg hadde vasket tre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempegodt med et herremåltid ja :Nikke:

Jeg er veldig glad for at mannen her har blitt flinkere hvertfall, til å se hva som bør gjøres. Periodevis gjør han litt også, men det er i tilfelle rydding på kjøkken (ikke det som må vaskes for hånd da, og ikke vasker han kjøkkenbenken heller), og det hender at han legger sammen klær. Men han vasker ikke klær uten at jeg er borte i flere dager og ber han om å vaske en maskin. Men, så er det også alle de tinga ellers som vi (jeg) vil få gjort i huset, der har han alltid vært veldig dårlig syns jeg. Han sier iblant hva vi bør gjøre akkurat når han irriterer seg over det, men uten å gjøre noe med det. Som f.eks. et rotete kjøkkenskap som er overfyllt og som han sier "kan vi ikke få rydda her snart?". Jeg svarer at det kan vi gjerne, bare si fra når du er klar.. Egentlig mener han nok at jeg skal rydde, ikke vi.. ;)

I dag har jeg vært ute og trilla tur med lillegutt. Vi prøvte å legge han i senga for å hvile på dagen, men han bare grein og vil ikke sove der på dagtid lenger... Så da jeg gikk inn til han, så hadde han dratt av seg strømpebuksa og bleia og tissa i senga :( Og det var 2.gang på få dager. Så jeg dro han med ut i vogna, og der sovna han kjapt. Tror vi må kutte ut innesoving på dagtid, det funker ikke lenger.

I morgen er det planleggingsdag i barnehagen, og da skal han være hos svigers, så slipper jeg å ha begge to aleine i så mange timer. Det funker bedre å konsentrere meg om en om gangen i så mange timer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset ser mannen litt vel mykje av det husarbeidet som må gjerast. Men særlig dei tinga som er "mine" ansvarsområde. :sjenert: Men altså, han er flink til å ta "sine" ting utan at eg må masa. I år har han til og med laga ei julevaskeliste, og han har allerede vaska både hyller i kjellarstove og kjøkkenskap. :daane: Og hadde det ikkje vore for all sjukdommen hos pjokken, som typisk klaffar med alle fridagane hans, så hadde han nok gjort endå meir allerede! *fornøyd* :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink mann du har, dreia!! Veldig imponert :) I dag skulle jeg ønske at jeg ikke hadde unge hjemme, for jeg har lyst til å gjøre en god del. Skal prøve meg med bæresjalet på snart, er bare redd det blir tung å løfte ting opp og ned osv. Men det må prøves :)

På torsdag kommer mor på besøk, og fredagskvelden kommer søstera mi også, og de skal begge være til søndag. Føler ikke at jeg må rydde masse før de kommer altså, men det hadde vært bra for min egen del hvertfall :) Problemet er bare at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne :fnise:

Endret av honning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tungt med baby i bæresjalet når man løfter og jobber og slikt, men det kan jo være en løsning for en kort stund.. fungerte det greit?

Kanskje du kan få DEM til å rydde litt når de kommer på besøk??? ;) hehe... *kynisk*

eller så kan du ta 1-2 timer da mens de er barnevakt..?=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fungerte greit ja, men klarte ikke å gjøre alt. Rydda på gjesterommet/kontoret mitt, og skulle helst vært oppå en stol for å løfte opp og ned ting, det kutta jeg ut og får ta seinere :) Mor er veldig god til å rydde på kjøkken og sånn når hun er her, og det får hun lov til å gjøre nå også ;) Men jeg tror jeg skal bruke litt tid på rydding mens jeg bruker de som barnevakt også ja :) Har noen ryddeprosjekter som er tiltak å begynne på, men tror ikke de tar så lang tid bare jeg kommer igang :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var det kvelden her. I dag har lillegutt fått seg nattlampe hvor det lyser en måne når det er natt, og så lyser det ei sol når det er morgen. Så når han nå våkner på natta og vil opp, så får han ikke lov til å stå opp før sola er framme. Det blir nok en periode hvor kjære må legge seg på madrass på golvet hos han, men vi håper at det kommer til å funke etterhvert (skal visstnok være bra). Er spent på hvordan det går :)

Føler at vi har økedøgn på gang nå. Vesla har vært klagete i dag, og spist oftere enn vanlig. Og spesielt i kveld føler jeg at hun konstant har hengt i puppen, så jeg håper natta blir ok. Hun sover nå, så jeg får nok også bare legge meg til å sove. Føler meg dårlig til å kommentere hos andre for tida...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende om nattlampen fungerer.

Ser rydding ikke har topp prioritering her etter besøket forrige helg ;) og det blir ikke i morgen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nattlampen har ikke full effekt enda hvertfall. Mannen ligger inne hos lillegutt som har våkna nå, og han ligger og smågriner (lillegutt altså :fnise: ). Men det er vel uansett en tilvenningssak.

Skjønner godt at du ikke orker å prioritere rydding enda, pusilus. Var jo så mye å gjøre i forkant, at det er godt å ikke styre for mye etterpå :)

Her ser det ut til å bli dåp 13.januar forresten, må bare få mannen til å ringe søstera si og høre om det passer for de. Resten av familien på begges sider passer det hvertfall for + at svigerfar har ordna med et lokale som vi kan låne gratis, så jeg håper at det passer. Da blir det storinnrykk av hele familien min her også, så vi blir 11 stykk i huset ;)

Nå roa det seg i naborommet etter en periode med sutring :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var då endå godt at det ikkje var mannen som sutra. :fnise:

Kor fekk du tak i den nattlampa? Eg har tenkt litt på ei slik, eg også. Ikkje at me har hatt så veldige problemer med tidlig oppvåkning det siste halve året. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...