honning Skrevet 2. november 2012 Forfatter #821 Del Skrevet 2. november 2012 Så bra! Dét var god kundeservice! Ja det var veldig god kundeservice! Om det er noe som skjer innimellom hos de, så er det lurt av de å gjøre det sånn, for ellers hadde jeg sagt til alle jeg kjente at de ikke burde bruke fotoknudsen, og det hadde nok mange andre også gjort Så bra Jeg har forresten farget ull med wiltonfarge nå, ene bodyer ble skikkelig skjoldete selv etter farging nr to og jeg har vel egentlig gitt den opp. Heldigvis ble den andre flott. Det var bra at den ene ble flott hvertfall, men da er nok ikke farginga med wiltonfarge så lur likevel da, og ikke bare jeg som tulla det til for meg. Kjedelig! I morres sto jeg opp til et bomba kjøkken og spisestue. Sukk. Vi hadde ikke rydda av etter middagen i går. Kjære var på quiz i går kveld, og jeg satt stuck med ei klagete lita på fanget hele kvelden. Og når jeg såg på alt rotet så blei jeg så oppgitt at jeg begynte å grine. Joda, hormoner her enda... Så jeg sa fra til kjære som er på jobb at sånn kan vi ikke ha det, jeg er lei av å stå opp og rydde på kjøkken hver eneste morgen. De gangene han rydder på kjøkken, så tar han ut og inn av oppvaskmaskina, og tar av det meste på spisebordet, men han vasker ikke gryter, og tørker aldri av bordet eller kjøkkenbenken. Så jeg må alltid rydde etter at han har rydda. Jeg har sagt fra til han i dag, og vi får diskutere en bedre løsning når han kommer hjem i ettermiddag. Siden jeg har vært så effektiv de siste par dagene (rydda barneklær i minst 1 1/2 time også i går forresten), så hadde jeg planlagt å ha en avslappingsdag i dag. Men, det var først rydding på kjøkken og spisestue, så frokost, så lagde jeg klar middagen så det er bare å sette den i ovnen i ettermiddag, så skulle vesla ha mat, deretter bleieskift, mer mat, og når endelig hun sovna etterhvert igjen så måtte jeg lage meg lunsj (er så matlei for tida, at jeg orka ikke det samme gamle)). Nå våkna vesla igjen hører jeg, så da er det rett og ta seg av henne igjen. Ingen avslapping så langt i dag... Ja, og så går jo klesvasken i ett da, men bretting av klær gidder jeg ikke, det får kjære hjelpe til med i kveld Neste hvil som vesla har, da skal jeg lage meg en kopp kakao. Ingen plikter får gå foran den koppen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 2. november 2012 #822 Del Skrevet 2. november 2012 Høres omtrent ut som dagene her! Har alltid planer om å "sove når han sover", men det går jo aldri. Tror jeg har fått til det kanskje en eller to ganger siden han var født! Håper du KOSER deg med kakao!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 2. november 2012 #823 Del Skrevet 2. november 2012 *sukk* Av og til så er det bare så masse husarbeid som står i kø. Blir skikkelig frustrert til tider jeg også, iallfall når det flyter og alt liksom blir litt vankseligere. Håper mannen skjerper seg litt etterhvert. (min mann tar heller ikke alt på kjøkkenet, glemmer å vaske over benkeplater og bord og ta vekk småting). hehe... hvordan har det gått med den kakaoen? Håper du får en avslapningsdag i morgen da, da er det jo helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 2. november 2012 #824 Del Skrevet 2. november 2012 Kjøkkenrydding ja, det er et sant kaos når det er kjære som lager mat, maten er nydelig men akk så rotete når vi setter oss ned for å spise.. Han bare skjønner ikke at det går an å rydde mens han lager mat. Jeg klarer alltid å ha det ryddig når jeg har laget maten slik at det ikke er uoverkommelig etter vi har spist og er sliten. De fleste menn ser bare ikke rotet, jeg blir frustrert gjentatte ganger.. Da lita og jeg kom hjem etter fem dager på tur hadde han klart å sette på en oppvaskmaskin og en maskin med klær, woohoo liksom- Greit at han blir sliten av å jobbe mye, men det får da være måte på Beklager kupping av boken din med mine frustrasjoner Kakao hørtes himmelsk ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 2. november 2012 Forfatter #825 Del Skrevet 2. november 2012 Kjøkkenrydding ja, det er et sant kaos når det er kjære som lager mat, maten er nydelig men akk så rotete når vi setter oss ned for å spise.. Han bare skjønner ikke at det går an å rydde mens han lager mat. Jeg klarer alltid å ha det ryddig når jeg har laget maten slik at det ikke er uoverkommelig etter vi har spist og er sliten. De fleste menn ser bare ikke rotet, jeg blir frustrert gjentatte ganger.. Da lita og jeg kom hjem etter fem dager på tur hadde han klart å sette på en oppvaskmaskin og en maskin med klær, woohoo liksom- Greit at han blir sliten av å jobbe mye, men det får da være måte på Beklager kupping av boken din med mine frustrasjoner Kakao hørtes himmelsk ut Det hørtes kjent ut med en mann som ikke rydder etterhvert på kjøkkenet, jeg forstår ikke hvor vanskelig det kan være!? Og om jeg er bortreist, så må jeg be min mann om å sette på en maskin med klær, for hvis ikke så gjør han det aldri... Du får kuppe boka mi så mye du vil! *sukk* Av og til så er det bare så masse husarbeid som står i kø. Blir skikkelig frustrert til tider jeg også, iallfall når det flyter og alt liksom blir litt vankseligere. Håper mannen skjerper seg litt etterhvert. (min mann tar heller ikke alt på kjøkkenet, glemmer å vaske over benkeplater og bord og ta vekk småting). hehe... hvordan har det gått med den kakaoen? Håper du får en avslapningsdag i morgen da, da er det jo helg! Ja, jeg er tydeligvis ikke alene med irritasjoner over kjøkkenrydding hvertfall, og det er jo godt å se at vi er flere i samme situasjon på en måte (egentlig burde ingen av oss ha vært det ). Det kommer seg nok, i perioder hvertfall Høres omtrent ut som dagene her! Har alltid planer om å "sove når han sover", men det går jo aldri. Tror jeg har fått til det kanskje en eller to ganger siden han var født! Håper du KOSER deg med kakao!! Jeg har også sovet en gang som vesla sov så langt, og da sov jeg med henne oppå meg på sofaen Den kakaoen ja.... Jeg trilla en tur for å få vesla til å sove, og hun er sånn som bare ligger og kikker i vogna det første kvarteret før hun sovner, men når jeg kom hjem så våkna hun jo selvfølgelig igjen... Men, jeg laga meg kakao, og idet jeg tok den første slurken så begynte hun å grine. Typisk. Det endte opp med at jeg drakk kakao med henne på fanget, noe som var helt greit siden kakaoen var så lunka da likevel, så det hadde ikke vært krise om jeg søla for å si det sånn. Og i tillegg så hadde jeg ikke h-melk, og å lage kakao med melkesteamer og lettmelk ble ikke helt det samme heller. Men men, en kopp kakao fikk jeg meg, og en halvtime før lillegutt skulle hentes i barnehagen så sovna hun, så jeg fikk sittet litt og lest bok i ettermiddag. Nå, for første gang i dag, har hun endelig en laaang hvil, hun som alltid er så masse våken på kvelden. Så nå bare nyter jeg det med smågodt og vann (irriterer meg litt over at hun reagerer når jeg drikker brus, spesielt siden det står en glasscola i kjøleskapet) Er heldigvis ikke mye brus jeg drikker til vanlig da, er bare en gang iblant at det frister veldig med brus ,så det er ikke det verste å ofre Ha en fin fredagskveld til dere som titter innom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 2. november 2012 #826 Del Skrevet 2. november 2012 Det hørtes kjent ut med en mann som ikke rydder etterhvert på kjøkkenet, jeg forstår ikke hvor vanskelig det kan være!? Og om jeg er bortreist, så må jeg be min mann om å sette på en maskin med klær, for hvis ikke så gjør han det aldri... Du får kuppe boka mi så mye du vil! Det var det jeg også gjorde Tenkte at han i det minste hadde tatt ut vogna fra bilen (vi har ekstra hos mine foreldre) og tatt ut posen med skittent tøy som var der, men nei det hadde han ikke klart. Og ang fargingen av ulltøy, jeg fulgte vel ikke helt anvisningene på den bodyen som ble skjoldete Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 2. november 2012 Forfatter #827 Del Skrevet 2. november 2012 Jeg forstår ikke at de ikke ser sånt selv, og forstår hva som må gjøres... Det er godt vi kan klage litt til hverandre her inne Ah, jeg gjorde jo heller ikke som jeg burde med den farginga av ulltøy.. Verdt et forsøk da Nå er hele familien i seng her. Vesla var helt skutt og har sovet masse i kveld, så jeg håper det ikke ødelegger natta. Nå ligger jeg og hører at regnet pøser ned ute, det er deilig å ligge under dyna og høre på syns jeg Men jeg får nok legge meg til å sove nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 3. november 2012 #828 Del Skrevet 3. november 2012 Når mannen her skal være "snill" og rydde av bordet etter middag, setter/stabler/balanserer han alt sammen på kjøkkenbenken. Der står det til jeg setter det inn i oppvaskmaskinen dagen etter... Når man først må ta fram sine mest kreative sider for å få plass til alt på benken, kunne man vel like godt satt det rett inn og skrudd på?? Lunken kakao... Jaja, bedre enn ingen kakao! Her har lille sovet i vogna ute på verandaen to dager på rad nå (kryss i taket), så håper det fortsetter! Han sover definitivt lengst utendørs.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 3. november 2012 Forfatter #829 Del Skrevet 3. november 2012 Når mannen her skal være "snill" og rydde av bordet etter middag, setter/stabler/balanserer han alt sammen på kjøkkenbenken. Der står det til jeg setter det inn i oppvaskmaskinen dagen etter... Når man først må ta fram sine mest kreative sider for å få plass til alt på benken, kunne man vel like godt satt det rett inn og skrudd på?? Lunken kakao... Jaja, bedre enn ingen kakao! Her har lille sovet i vogna ute på verandaen to dager på rad nå (kryss i taket), så håper det fortsetter! Han sover definitivt lengst utendørs.. Ja er det ikke utrolig, at de strever omtrent med å stable det, og da er det mye enklere å bare sette nedi oppvaskmaskinen etterhvert? Mannfolk Lunken kakao er bedre enn ingen kakao ja Mannen kjøpte inn h-melk i går kveld, så i dag skal vi kose oss med ordentlig kakao er planen! Jeg har også tenkt at jeg må bare la vesla ligge igjen i vogna ute, det har jeg ikke gjort enda av en eller annen grunn (lillegutt sov jo ute hele tida). Får teste det ut neste gang og håpe at sovinga fortsetter i vogna da. Eventuelt må jeg prøve meg på en litt lengre runde sånn at hun sover litt tyngre når vogna stopper? Alenetid!! Kjære dro på internsalg på jobben sin, han leverte lillegutt hos svigers på veien og skal plukke han opp på vei tilbake, vesla sover, og jeg har fått satt på en maskin med klær, rydda kjøkken og satt på oppvaskmaskinen, vanna blomster, og satte meg nå ned med en kopp te og kg Deilig! Det er ikke ofte jeg har tid for megselv i helgene. Og dette er faktisk første helga etter vesla blei født uten besøksplaner. Helt nyyydelig Jeg har funnet litt klær til megselv som jeg vurderer å kjøpe på ellos.no igjen. Det vanskelige er bare å eliminere så jeg ikke storshopper, for det har jeg vel egentlig ikke råd til Jeg vil hvertfall kjøpe en skjortekjole (den kan jeg amme i også), og vurderte en litt fin "hverdagskjole", men den kan jeg ikke dra opp og amme i med tights/strømpebukse under for det ser bare teit ut, så da får jeg jo ikke brukt den i år... Tror jeg dropper den. Er et par ting til jeg vil ha også da. Ser ut så jeg klarer å begrense meg til å bruke ca 650kr inkludert rabattene og pluss porto Der våkna vesla, jeg fikk slappet av ei stund her hvertfall i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 4. november 2012 Forfatter #830 Del Skrevet 4. november 2012 Skikkelig sløvedag i dag, og jeg nyter det. Lillegutt våkna kvart på fem da... Han sov ikke på dagen i går, sovna i bilen på vei hjem fra svigers, og etter det var det umulig å få lagt han. Så han var i seng kvart over 6 i går kveld. Og så spiste han lite i går også. Dermed blei det tidlig morgen i dag. Han lå i senga vår ei stund, og etter at jeg hadde gitt vesla mat, så la jeg henne igjen og sto opp med han. Så hadde vi "vaktskifte" halv ni, og jeg fikk sovet helt til 11 før vesla våkna igjen. Da var det nytt "vaktskifte", og kjære sov fram til en halvtime siden. Og nå har han nettopp vekka lillegutt fra hvilen sin, og det var visst tungt å stå opp, for nå ligger han som et slakt på sofaen Nå er det snart omelett på oss, så får vi se hva vi gjør resten av dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 4. november 2012 #831 Del Skrevet 4. november 2012 Hørtes skikkelig deilig ut! Ønsker meg en sånn dag...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 5. november 2012 #832 Del Skrevet 5. november 2012 Når mannen her skal være "snill" og rydde av bordet etter middag, setter/stabler/balanserer han alt sammen på kjøkkenbenken. Der står det til jeg setter det inn i oppvaskmaskinen dagen etter... Når man først må ta fram sine mest kreative sider for å få plass til alt på benken, kunne man vel like godt satt det rett inn og skrudd på?? Sånn er det her også. Oppvaskmaskinen kan til og med stå ÅPEN og helt TOM, men stabling på kjøkkenbenken er altså det han gjør. Deilig dag Honning. Vaktskifte høres deilig ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 5. november 2012 #833 Del Skrevet 5. november 2012 sløvedag med vaktskifter høres deilig ut det.. litt sånt hadde vi det også. Søndager er deilige! Hva er planene for mandagen da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 5. november 2012 Forfatter #834 Del Skrevet 5. november 2012 (endret) Hørtes skikkelig deilig ut! Ønsker meg en sånn dag...... Det kommer nok til å være lenge til en sånn dag her igjen også. Men jeg kom på i går kveld at jeg har faktisk ikke vært utfor huset hele helga Sånn er det her også. Oppvaskmaskinen kan til og med stå ÅPEN og helt TOM, men stabling på kjøkkenbenken er altså det han gjør. Deilig dag Honning. Vaktskifte høres deilig ut! Heldigvis har mannen min avansert, for han var en god stabler før han også (og er det fremdeles ofte altså), men han har blitt flinkere, kryss i taket!! Vaktskifte ja Ikke feil det sløvedag med vaktskifter høres deilig ut det.. litt sånt hadde vi det også. Søndager er deilige! Hva er planene for mandagen da? Søndager er deilige ja! Jeg er av typen som litt fort blir rastløs og syns at vi må finne på noe (og nå spesielt for lillegutt sin del), men siden dette var ei helg uten besøk så var det godt å bare utnytte det og ikke begynne å stresse eller mase om noe (da tenker jeg mannen hadde blitt irritert også ). Planene for i dag ja... Egentlig ingen! Meeen... Jeg har jo alltids en del jeg bør gjøre, så jeg er litt usikker. Jeg må hvertfall komme meg ut på en liten trilletur om ikke annet, siden jeg har vært inne hele helga. I går kveld rydda jeg kjøkken, så jeg slapp å komme ned til et bomba kjøkken i dag + at jeg bretta klær etterhvert som klesvasken var ferdig, så jeg har ingen haug som venter på meg. De to tinga der tror jeg at jeg skal prøve å fortsette med altså, for jeg er ikke glad i at det hoper seg sånn opp, men ikke så flink til å ta det etterhvert heller. Når jeg klarer det så er det veldig verdt det da! I kveldinga på lørdag satt jeg og bretta sammen ørten maskiner med klær, og tok til og med bilde av det fordi det var så ille Ellers i dag ja... Jeg bør merke litt klær til lillegutt igjen, han har noen plagg som ikke er merka, og det bør jo helst gjøres før han har det på seg i barnehagen. Jeg bør også vaske noen få ting som står på kjøkkenbenken som må vaskes for hånd. Og så skal jeg prøve å lage en ukemeny og sende kjære på butikken på vei hjem fra jobb (det gjorde jeg forrige mandag, og det har ikke vært et slit med middager den siste uka) Men akk, så styr det er å lage en ukemeny med en lavkarbomann i hus! Behovet for ukemeny føler jeg er enda større da, for de middagene hans må jo planlegges så mye mer føler jeg.(Jeg lagde forresten lavkarbo lasagne på fredag for første gang, og den blei utrolig god! Hadde pastaplater i mi side i tillegg da ) Nå våkner ei lita jente her igjen. Jeg får skyndte meg å drikke mer te før hun vil opp Endret 5. november 2012 av honning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 5. november 2012 #835 Del Skrevet 5. november 2012 Merker, ja, takk for at du minnet meg på det. Her kom vi bare så langt som til å merke bytteklær, uteklær og sko før vi ryddet vekk merkene i en eller annen visningsdøs. Fikk bestilt nye nå, og var nøktern og bestilte med bare etternavnet sånn at Bolla også kan bruke dem etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 5. november 2012 Forfatter #836 Del Skrevet 5. november 2012 Merker, ja, takk for at du minnet meg på det. Her kom vi bare så langt som til å merke bytteklær, uteklær og sko før vi ryddet vekk merkene i en eller annen visningsdøs. Fikk bestilt nye nå, og var nøktern og bestilte med bare etternavnet sånn at Bolla også kan bruke dem etterhvert. Så lur var ikke jeg da jeg bestilte nye nå Men vesla får heller bruke klærne med storebror sitt navn i, så skjønner de nok det i barnehagen (de to kommer sannsynligvis til å havne i samme avdeling i barnehagen også, så da ser de jo hva som er alt for smått til han ). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 5. november 2012 Forfatter #837 Del Skrevet 5. november 2012 I dag har jeg fått testa bæresjalet skikkelig. Forrige gang jeg skulle teste det ut, så gulpa vesla det ut mens jeg prøvte å få henne oppi, men nå er sjalet vaska og i bruk. Vi trilla en tur for ei stund siden, jeg satte vogna igjen ute siden vesla sov, men det tok ikke lang tid før hun våkna (akkurat idet jeg skulle begynne å forberede middag). Så da fikk jeg på meg sjalet, har laga klar middag, og nå satte jeg meg ned for å spise litt mens vesla sovna nedi her Tenker jeg får ta oppvasken av noen vaser og litt sånn også i samme slengen som hun ligger der og sover. De har stått på kjøkkenbenken noen uker(!) klar til å bli vaska Forresten: i går var vesla 8 uker!! Tida flyr! Den minste babyperioden går så mye fortere denne gangen syns jeg. Det har vel noe med å gjøre at lillegutt var jo bitteliten han, så da var han liten mye lenger. Mens jeg med vesla fant fram størrelse 62 for få dager siden, og de passer jo akkurat, så hun er vel snart oppe i 68 allerede! Buksene varer jo lenge da, men bodyer og hele dresser passer perfekt nå. På 6-ukers kontrollen var hun 6 1/2 uke, og hadde vokst 6,5cm siden hun blei født, og ca 1500gram i forhold til fødselsvekta. Betryggende å se at de legger på seg som de skal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 5. november 2012 #838 Del Skrevet 5. november 2012 Stor jente! Vi brukte så lang tid på å vokse de første centimeterene, så jeg tror Lile brukte 56 til han var nesten 3mnd... Men nå har han tatt igjen det tapte, og må nok snart opp på 74... (noe som er fryktelig skummelt!!!!) Her går all merking med tusj... har ikke somlet meg til å kjøpe sånne merker enda jeg - på de (snart) 3 årene tassene har bodd her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 5. november 2012 #839 Del Skrevet 5. november 2012 Deilig å se at vekta og lengden øker som den skal Tenk så deilig med en liten 8 ukers godklump Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 6. november 2012 Forfatter #840 Del Skrevet 6. november 2012 (endret) Stor jente! Vi brukte så lang tid på å vokse de første centimeterene, så jeg tror Lile brukte 56 til han var nesten 3mnd... Men nå har han tatt igjen det tapte, og må nok snart opp på 74... (noe som er fryktelig skummelt!!!!) Her går all merking med tusj... har ikke somlet meg til å kjøpe sånne merker enda jeg - på de (snart) 3 årene tassene har bodd her! Jeg merker også det jeg kan med tusj, for jeg stryker ikke mer enn jeg må Vi fikk beskjed i barnehagen om å merke sokker blant annet, og de er jeg nødt til å stryke på + en del arveklær hvor merkelapper er klippet bort. Det er skummelt å gå over til str 74 ja Skremmende å se hvor fort de små vokser Jeg tok nettopp på vesla en helt ny body i str 62 her, og den passer akkurat. Og alt ulltøy vi har fått er i str 60 eller 62, men heldigvis varer ull lenger hvertfall. Deilig å se at vekta og lengden øker som den skal Tenk så deilig med en liten 8 ukers godklump Ja, jeg er heldig Uff, nå fikk jeg nettopp dårlig samvittighet for å ha bestilt klær for over 600kroner. Vi betalte akkurat regninger og ser at vi må være litt sparsommelige resten av måneden, for vi har ikke flust av penger denne måneden Men da vet jeg at jeg ikke må bruke mer enn jeg må på megselv hvertfall... I morgen skal jeg også fylle diesel på bilen, handle mat og handle julegaver (jeg må handle de som skal til min familie nå, siden vi får søstera mi og familien på besøk neste helg, og sende med de gavene som skal dit. Greit å ha en sånn ærenddag når vaskedama kommer, for da "må" jeg ut av huset uansett Endret 6. november 2012 av honning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå