Gå til innhold

Honningdagboka

honning

Anbefalte innlegg

I går fant jeg fram treningsmatta i stua (den er god for ungene å leke på også), og i dag kom jeg igang med litt ryggøvelser. Nå håper jeg bare at jeg klarer å være flink til å trene på den da, og at det ikke bare blir noen dager denne uka før jeg "glemmer" det igjen (og kommer på det igjen når ryggen er enda vondere igjen)...

Og belønninga for treninga er en stor kopp te og to kanelruller :fnise: Ellers så går klesvasken i ett her, jeg skal en kjapp tur til byen og bytte et par sko for kjære (de er helt nye, men sålen var ødelagt), og forhåpentligvis slappe av litt også før det er henting i barnehagen.

Ellers så må jeg si at jeg syns det er litt surt at når jeg er ferdig med å være gravid, og er tilbake i vanlig størrelse, så er det likevel så mange klær jeg ikke "kan" bruke siden jeg ammer. Det er så mange klær som er tungvindte å ha på til amming, f.eks. om jeg har på tights og en topp som jeg er nødt til å dra opp når jeg ammer, så ser det ikke så fint ut å sitte igjen i en tights blant folk (det er jo greit hjemme da). Og en del litt strammere topper og gensere (og kjoler) er også bare stress eller umulig å dra opp for å amme. Så nå blir jeg også gående i de samme klærne hele tida, så det føles nesten som at jeg har like lite utvalg som da jeg var gravid. Og fine, dyre ammetopper gidder jeg ikke å bruke masse penger på, for jeg kommer ikke til å bruke de så lenge uansett (har et par stykker fra før). Jeg skal jo egentlig ikke klage da, for det gjelder bare noen måneder, og kanskje neste sommer (+/-?) ammer jeg ikke lenger, så det er jo bare en kort periode i livet det er snakk om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er litt kjip med mamma/ammeklær og muligheten til å velge klær. Jeg kjøpte en del forrige gang og håper å få brukt det igjen. Tanken er å selge det på Finn når jeg er ferdig med det og sånn kan jeg "forsvare" å ha et lite utvalg. (Men jeg ser at mange av ammetoppene er ødelagte av lekkasjer, så de får bli til hjemme bruk til å begynne med.)

Syntes også det var vanskelig å kombinere amming med vanlige klær. Store pupper hjelper ikke akkurat der! ;) Men, det er som du sier bare for en kort periode av livet!

Godt du tar tak i ryggtreningen! Jeg har også måttet gjøre det. Vi får minne på hverandre det! :tommelopp: Det er jo ganske fort gjort å få gjort noen øvelser, men det er bare sånn tiltak å sette i gang... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig i det problemet der!!! Det jeg har gjort, er å bruke topper som er ganske så utringet, med en tynn singlet under. Hvis jeg skal amme, drar jeg ned toppen og opp singleten, slik at det nesten ikke synes noe som helst.. Litt krøll å få rettet alt sammen ut igjen etterpå, men...! :fnise:

:hoppe: for ryggøvelser! Rart jeg ikke har kommet på at jeg kan bruke matta til Lille til trening... det skal jeg jammen huske - etter jeg er ferdig med å spise sjokoladekjeksene mine om en stund......! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn sett er kanskje ikke ammetelt så dumt.. ;) Ikke for at jeg mener man skal gjemme babyen bort, men for å slippe å flashe for mye selv om man velger normale klær. Når det gjelder kjole hjelper det kanskje ikke så fremt det ikke er en ammeburka :lol: .

Flink du er som har begynt med hjemmetrening! :jepp: Viktig, og ikke minst vaaaanskelig å få "tid til" ;) (les: huske/gidde)

Endret av siebaeo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt kjip med mamma/ammeklær og muligheten til å velge klær. Jeg kjøpte en del forrige gang og håper å få brukt det igjen. Tanken er å selge det på Finn når jeg er ferdig med det og sånn kan jeg "forsvare" å ha et lite utvalg. (Men jeg ser at mange av ammetoppene er ødelagte av lekkasjer, så de får bli til hjemme bruk til å begynne med.)

Syntes også det var vanskelig å kombinere amming med vanlige klær. Store pupper hjelper ikke akkurat der! ;) Men, det er som du sier bare for en kort periode av livet!

Godt du tar tak i ryggtreningen! Jeg har også måttet gjøre det. Vi får minne på hverandre det! :tommelopp: Det er jo ganske fort gjort å få gjort noen øvelser, men det er bare sånn tiltak å sette i gang... :sjenert:

Godt poeng, ammeklærne kan jo selges igjen :) Det har jeg ikke tenkt på igrunn.

Ja, vi får minne hverandre på den ryggtreningen. Trenger ikke å trene i mange minuttene hver dag, så det er utrolig hvor tiltak det er ;)

Jeg er helt enig i det problemet der!!! Det jeg har gjort, er å bruke topper som er ganske så utringet, med en tynn singlet under. Hvis jeg skal amme, drar jeg ned toppen og opp singleten, slik at det nesten ikke synes noe som helst.. Litt krøll å få rettet alt sammen ut igjen etterpå, men...! :fnise:

:hoppe: for ryggøvelser! Rart jeg ikke har kommet på at jeg kan bruke matta til Lille til trening... det skal jeg jammen huske - etter jeg er ferdig med å spise sjokoladekjeksene mine om en stund......! ;)

Fikk du gjort noen øvelser? ;)

Bra tips for amminga, selv om det er litt klønete å få klærne på plass igjen etterpå. Jeg har så få såpass utringa gensere tror jeg, må kikke gjennom klesskapet mitt igjen :)

Sånn sett er kanskje ikke ammetelt så dumt.. ;) Ikke for at jeg mener man skal gjemme babyen bort, men for å slippe å flashe for mye selv om man velger normale klær. Når det gjelder kjole hjelper det kanskje ikke så fremt det ikke er en ammeburka :lol: .

Flink du er som har begynt med hjemmetrening! :jepp: Viktig, og ikke minst vaaaanskelig å få "tid til" ;) (les: huske/gidde)

Jeg har også tenkt litt på ammetelt, men syns det virker litt styr det også. Men det er nok bare en vanesak, og sikkert ikke så tungvindt. Ammeburka ja :ler:

Ja, det er den "giddinga" til å trene som ikke er så enkel ;)

Jeg blei jo påvirka av deg siebaeo og fikk også lyst på jakka som du kjøpte: http://nelly.com/no/kl%C3%A6r-til-kvinner/kl%C3%A6r/jakker/elvine-819/madison-jacket-819198-286/. Den var kjempefin! Men i dag begynte jeg også å se på Canada Goose: http://www.canada-goose.com/products-page/products/kensington-parka/. Åh, så fine parkaser altså! Skal virkelig ønske meg av kjære til jul, og kanskje jeg heller mot canada goose i stedet, siden den sannsynligvis er varmest av de to? Får tenke litt på det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, det ser ut som at jeg har bare vært på masse norske nettsider hvor de selger fake Canada Goose jakker, for originalprisen er på 6599kr såg jeg nå. Jeg trodde at de skulle være dyrere enn 2-3000, men 6600kr for en jakke var drøyt!! Typisk at jeg rakk å bli så gira på den først... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gira meg opp over en Canada Goose (trillium) jeg også.. Inntil jeg oppdaget det samme som deg :kjefte: Det florerer jo av kopier.. :sukk: Jeg synes 7000 for en jakke er for dyrt også :jepp: Jeg har en boblekåpe som er litt for stor. Men nå fabulerer jeg om å sy den inn.. Men det er vel usannsynlig ;) Enig i at Elvinejakken er fin!! :nigo: Venter i spenning på ny str her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var sykt så det florerte av kopier. Er liksom vant til at det er i butikker i utlandet, og ikke masse norske nettbutikker. Kikka på trillium jeg også forresten, og "endte opp" med kensington. Men men, elvinejakken er jo kjempefin den også! :Nikke: Jeg har ingen boblejakke, men ei veldig varm kåpe. Jeg syns bare ikke at den passer til alt :)

I dag har jeg gått tur med ei venninne ned til byen i det fine vinterværet. Vi var på kafé og spiste og skravla, og så gikk vi opp igjen. Og i kveld skal mannen og jeg bestille forstørrelser av bilder (julegaver), julekort og takkekort. Gleder meg til det er gjort ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg sur og lei meg. Var og henta fotobøkene på posten, og kom hjem og såg at det ikke er siste versjon av fotobøkene vi har fått. Her var det avkutta hoder på bilder, og ingen tekst i det hele tatt!! :sur: Både jeg og mannen kikka gjennom før vi bestilte, og jeg er sikker på at jeg lagra før jeg bestilte, men jeg ser at i innlogginga mi på fotoknudsen sine sider så er det heller ikke siste versjon som er lagra, så jeg kan jo ikke bevise for de at jeg faktisk hadde en nyere versjon. Det var 8-900kroner rett i dass da :frown: Sendte reklamasjon på mail nå, og håper jeg får svar kjapt så jeg enten får bestille nye i dag mens det enda er tilbud, eller forhåpentligvis fikse opp og få nye gratis. Jeg tviler på det siste da... Sukk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så kjedelig.. :( Håper de er greie og fikser opp i problemet uten kostnad! Det er så kjipt når man har vært SÅ sikker på å gjøre og så skjer noe sånt.. Jeg har blitt dobbelsjekker delux nettopp for å slippe å lure på om det var min egen feil. Kanskje det var noe feil på opplastinga deres den dagen? :vetikke:

Nå gjorde jeg den STORE feilen og klikket på Kensingtonlinken din.. Den er jo MYYYE finere! :daane: Vil også ha...... Hvor får man tak i 6600,- når man ikke har dem..? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det løser seg ja, har ikke fått svar enda. Og vi kommenterte faktisk at det skjedde litt rare ting på fotoknudsen.no den dagen, for når kjære gjorde en endring fra sin pc så sleit jeg med å få opp endringen hos meg etterpå blant annet.

Og ja, siebaeo, den kensington-jakka var bare nydelig! Nesten så jeg blei litt forelska :fnise: Jeg sa til kjære at det er jo penger spart når han skal slutte å pendle med jobben (han har fått ny jobb, her i nærheten :hoppe: ), og at de pengene kan han nå bruke på jakke til meg i stedet for bensin og bompenger :ler: Neida, men det er lov å drømme hvertfall ;)

Nå sover snuppa, så jeg får legge meg selv til å sove også. Har vel bare sovet ca et kvarter etter halv 4 i natt *gjespe*

Endret av honning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært borti sånn trøbbel fra FotoKnudsen før når de har hatt tilbud, ikke artig :riste:

Ang amming, for små pupper ;) , så er ammesinglettene fra Lindex (149kr pr stykk) genial. Da er det opp med genser og bare å klikke av hekten på singletten og vips er puppen tilgjengelig for babyen uten for mye knot. H&M ammetoppene mine skal jeg kaste, for noe mer klønete og styggere en det har jeg aldri vært borte i, høyre puppen blir nesten helt utilgjengelig for amming med min str :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nei, så kjedelig med fotobøkene! :sur: Utrolig sure penger! Har ikke fått våre enda så jeg vet ikke hvordan det har gått med vår bestilling. Men det har sikkert skjedd flere så da må de vel ta selvkritikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borti sånn trøbbel fra FotoKnudsen før når de har hatt tilbud, ikke artig :riste:

Ang amming, for små pupper ;) , så er ammesinglettene fra Lindex (149kr pr stykk) genial. Da er det opp med genser og bare å klikke av hekten på singletten og vips er puppen tilgjengelig for babyen uten for mye knot. H&M ammetoppene mine skal jeg kaste, for noe mer klønete og styggere en det har jeg aldri vært borte i, høyre puppen blir nesten helt utilgjengelig for amming med min str :roll:

Om det er noe som skjer iblant hos de, så bør jeg hvertfall få nye bøker. Håper de svarer meg snart...

Lindex-ammetoppene skal jeg sjekke ut. Jeg har to ammesingleter som jeg kjøpte på en gravidbutikk som fantes da lillegutt blei født, og de er kjempegode (men veldig utringa + at den hvite er gjennomsiktig, så jeg er nødt til å ha noe over de da) og så kjøpte jeg også to fra H&M som også skal kastes, nå har jeg de bare som reserve om ingenting annet er rent. Jeg syns også det er greit å ha singleter som kan være under topper/gensre :)

Åh, nei, så kjedelig med fotobøkene! :sur: Utrolig sure penger! Har ikke fått våre enda så jeg vet ikke hvordan det har gått med vår bestilling. Men det har sikkert skjedd flere så da må de vel ta selvkritikk!

Jeg fikk aldri noe hentelapp på fotobøkene, Miss I.W., såg bare på sporingsnummeret på ordren at bøkene låg på postkontoret, så det kan være et tips å sjekke. Men, jeg fikk vel forresten mail når de var sendt derfra kom jeg på. Utrolig kjedelig at de ble helt feil ja, jeg blei skikkelig sur!

Nå har jeg fått gjort litt ærender i dag også. Føler at i dag og gårsdagen har vært veldig effektive til å få gjort ting på to-do-lista. Jeg fikk dratt på søppeldynga med hageavfall som har ligget og venta på å kastes, kasta glass og metall, var på apoteket og henta hormonspiralen som skal settes inn neste uke og var på legetime og fikk henvisning til fysio.

Nå skal jeg begynne å gå gjennom et nytt lass med barneklær vi har fått av ei kollega (om ikke vesla våkner med en gang da). Hvor i all verden skal jeg gjøre av alt?? :fnise: Snakk om luksusproblem! Hehe. Såg det var en pose med tøfler og sko også, og lurer på om jeg skal bare kaste det videre, for jeg er litt skeptisk til å ha brukte sko på de etter at de har begynt å gå, for da kan det vel bli feil med ryggen og sånn for de? Hva mener og tenker dere om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så effektiv du har vært!

Jeg har bare brukt arvesko til reservesko. Dvs pensko har jeg brukt uten å tenke fordi blir jo ikke brukt så mye. Arvet også noen vintersko og støvler i de minste størrelsene som knapt var brukt, som vi brukte et par ganger. Passer på å kjøpe sko hos Ellos når det er rabatter på merkervarer og da blir det jo ikke så dyrt med kvalitetssko. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt å bruke arvesko som reservesko ja. Finsko har aldri lillegutt hatt enda, men jeg er enig i at de gjør det ikke noe å arve.

Jeg gikk gjennom alle bæreposene med klær vi fikk i ettermiddag, rydda bort smått til vesla og fant fram litt 62, og satte klar 3 bæreposer klær som skal kastes (fretex). Det var de eldste og mest ubrukelige klærne jeg fant fram til det, mens jeg har fremdeles haugevis av klær som vi kan gi bort som arveklær etterhvert som de blir for små... Jeg hadde ikke kommet på at det kunne hope seg så masse opp med klær :)

Jeg fikk forresten svar fra fotoknudsen i ettermiddag og får nye fotobøker uten kostnad. Heldigvis løste det seg greit :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra :Nikke:

Jeg har forresten farget ull med wiltonfarge nå, ene bodyer ble skikkelig skjoldete selv etter farging nr to og jeg har vel egentlig gitt den opp. Heldigvis ble den andre flott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...