Gå til innhold

Honningdagboka

honning

Anbefalte innlegg

Kjenner følelsen av det siste innlegget ditt!! Selv om her er mannen også veldig samvittighetsfull.. men vi har jo så utrolig mye som skal gjøres, og da er det veldig lett for mannen å gjøre det som må gjøres ute slik at jeg blir sittende igjen inne med mating av unger, byssing, høring av lekser og varming av flasker i tillegg til husarbeid. Vet for eksempel nå at det ligger et berg av tørre klær og venter på bretting i kjellerstua. Nå er vel ikke jeg rette person til å fronte kommunikasjon som konfliktløsning (er jo så dårlig på det selv), men har hørt at det skal virke! :jepp:

Ha en fin dag i dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nå altså, hvor er det dere bestiller disse fotobøkene? Blir jo litt nysgjerrig om det også kunne vært noe for oss... ;)

Fotoknudsen har jeg benytta meg av de siste par gangene :) Det blir kjempefine bøker (det gjør de sikkert andre steder også) ;)

Kjenner følelsen av det siste innlegget ditt!! Selv om her er mannen også veldig samvittighetsfull.. men vi har jo så utrolig mye som skal gjøres, og da er det veldig lett for mannen å gjøre det som må gjøres ute slik at jeg blir sittende igjen inne med mating av unger, byssing, høring av lekser og varming av flasker i tillegg til husarbeid. Vet for eksempel nå at det ligger et berg av tørre klær og venter på bretting i kjellerstua. Nå er vel ikke jeg rette person til å fronte kommunikasjon som konfliktløsning (er jo så dårlig på det selv), men har hørt at det skal virke! :jepp:

Ha en fin dag i dag! :)

Mannen min er også samvittighetsfull, men han ser ikke alltid hva som bør gjøres da... Så han får ikke alltid med seg at han burde ha gjort noe, eller at jeg må mase på han om å gjøre ting. Da kan han være med og hjelpe til med å legge sammen klær eller rydde på kjøkken. Periodevis gjør han ting uten at jeg sier fra til han på forhånd (stort sett rydde ut og inn av oppvasken han gjør i tilfelle). Rydde gjør han ikke uten at det skal komme besøk eller før vaskedama kommer, og én gang tok han en svær haug med klær som skulle legges sammen helt alene.

Det der med kommunikasjon som konfliktløsning ja... Er ikke god på det jeg heller. Da jeg var gravid denne gangen, så var jeg mye flinkere, for da klarte jeg ikke å holde ting inne (var litt hissigere da ;) ). Både kjære og jeg syns det var bedre at jeg sa fra, så jeg har lyst til å prøve å fortsette med det, og klarer det iblant, men vet at jeg kan bli enda flinkere. Jeg henta inn kjære i går kveld og fikk han til å skifte på vesla da hun hadde gulpa seg ut, og så overtok han og holdt henne etterpå også, og hun roa seg med en gang hos han. Jeg sa at jeg var lei av å alltid måtte gjøre noe når jeg har to ledige hender, aldri kunne slappe av liksom, og gråten kom jo også... Så han skjønte det, men han tenker nok bare at jeg må bli flinkere til å slappe av, og ikke at han må ta initiativ for at jeg skal kunne slappe av. Uff, jeg er ikke flink nok til å si nøyaktig hva som må sies....

I dag har jeg date med ei venninne! Gleder meg! Så da skal jeg flykte fra klesvasken ei stund og bare kose meg på kafé :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dag med litt for masse som har skjedd igrunn. Kjære fikk telefon om å komme til jobbintervju klokka ett i dag (veldig spennende!), en time før han dro fikk han beskjed om at en kompis blei påkjørt og alvorlig skada i går kveld (og sjåføren stakk av), koselig besøk av venninne i stedet for kafé, lillegutt i storform i dag, men nå for ca 3 kvarter siden begynte han å grine i senga og klarte ikke å stoppe. Etter å ha gått ut og inn noen ganger og hørte på hysterisk skriking, så holdt jeg ikke ut lenger, så nå sitter jeg her med to våkne små unger og ser på Ole Brumm og Heffalumpen... Typisk at lillegutt skaper seg akkurat de kveldene som kjære er ute også, og jeg styrer med to unger aleine, som ikke er så praktisk i forhold til at jeg ammer og vesla er urolig på kveldene... Så da fikk jeg lagt ut et "dagens sukk" i kveld igjen....

Kompisen til kjære er forresten på bedringens vei og tatt ut av respirator igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med jobbintervju :) Gidt at kompisen er på bedringens vei, skummelt med bilulykker.

Håper lillegutt sovnet igjen etter litt Ole brumm og mamma kos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tok tid i går kveld, lillegutt sovna ikke før kl 23! De hadde heldigvis ikke merka noe på han i barnehagen i dag, han var i godt humør og sov som normalt, og er fremdeles i godt humør. Ikke verst!

Men for en start på helga her. Jeg laga middag, og det første kjære gjør er å klage over middagen, som var laks. Argh.. Han liker laks altså, men det var tydeligvis ikke god nok fredagsmiddag. Joda, jeg er forsåvidt enig i at vi kunne hatt en mer typisk fredagsmiddag, men hva med å si fra på en normal måte uten å bli dritsur? Sukk. Han er trøtt og tung i hodet, og ikke så sur lenger altså, selv om jeg merker lunta er kort. Men jammen er jeg også trøtt og sliten etter dårlig søvn i natt og ei lita som har sovet lite på dagen i dag, bare veldig korte dupper.

Jaja, som sagt er vi ikke så sure nå lenger, bare trøtte. Får satse på at kvelden tar seg opp ;)

I morgen får vi besøk av venner som har en gutt som lillegutt kan leke med, det blir koselig. Og søndag skal vi til svigers, hvor lillegutt skal være igjen og overnatte der 2-3 netter mens kjære er bortreist på kurs. Så slipper jeg å bli utslitt av to unger hjemme, spesielt levering i barnehage er jeg glad for å slippe. Men jeg kommer til å savne han da, beste gutten :hjerte:

Men jeg holdt nesten på å skrive: vesla smilte skikkelig for første gang i dag!! Så sjønn ;) Nå framover får vi endelig mer og mer respons fra henne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Har hatt mine runder med kjære jeg også. Han fattet ikke hvor lei jeg ble av f.eks. å sette snuppa i stolen, ha på smekke, ornde mat, passe på at hun spiste, tørke av og ta henne utav stolen HVER ENESTE DAG, for han hadde aldri gjort det. Slitsomt var ikke akkurat dette, men det var dråpen som fikk glasset til å renne over. HVORFOR ble det mitt ansvar alene, liksom? Tror ikke de aner hvordan det tar på, pluss at de ikke har det i seg å bekymre seg over skitne og rene klær!

Skjønner at de kan være slitne etter en lang dag på jobb, men å passe barn og hus er ikke akkurat ferie heller!

Håper dere finner en bedre fordeling av pliktene etterhvert!

Søte vesla som smilte! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat det samme som her! Men veldig slitsomt når man i tillegg skal gå rundt å være trøtt! Bra dere greier å ordne opp og at dere ikke er langsinte da! :)

det første smilet er jo fantastisk - dere har masse å glede dere til! Men det vet jo du fra før... :fnise: Håper dere får en toppers helg, godt at lillegutt kan aktiviseres litt av andre av og til også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er på en måte godt å se at andre har samme problemer hjemme, så jeg vet at jeg ikke er alene om det :fnise: Jeg er helt enig Miss I.W., bare sånne småting som man alltid gjør selv, kan være dråpen som får begeret til å renne over selv om det ikke er så mye jobb. Tenk så deilig å iblant slippe å gjøre det selv, og bare sette seg ned og kun tenke på egen mat liksom...

Nå kan jeg egentlig være langsint pusilus. Mest er det vel at sinnet bygger seg opp og jeg ikke får det ut alltid, og det er jo min egen feil. Jeg jobber med megselv på det punktet ;)

Nå kommer snart besøket her. Fin dag så langt, og midt på dagen hadde jeg faktisk noen minutter hvor begge ungene sov samtidig og mannen var ute en tur, så jeg kunne slappe av litt i sofaen og strikke! :nigo: Sånne stunder er mer verdifulle enn noen gang før ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig besøk i går, og i dag skal vi til svigers en tur. Skal være der kl 15, og vet ikke om vi får middag eller ikke. Hvorfor kan ikke kjære spørre om sånt, så vi vet om vi må spise først eller ikke? Jaja, lillegutt kan vi jo gi mat der uansett da, og vesla har jeg medbrakt til :fnise:

Siste-liten-stress: vekkte og bada lillegutt nettopp, kjære kledde på han etterpå, jeg satte meg for å amme, vi må pakke til overnatting for lillegutt, og kle på oss alle sammen, og være der om 20 minutter liksom.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har smilt litt mer ja. Er veldig herlig!

Her går det veldig bra i dag. Kjære er bortreist på kurs og kommer hjem i morgen, og lillegutt er på overnatting hos svigers mens pappaen er på kurs, så det er kun oss jenter hjemme. Jeg savner lillegutt og gleder meg til å se han igjen i morgen, men samtidig er det godt å slippe å måtte ordne med to unger på morgenen og levere i barnehagen når de er så små.

Vesla har bare vært snill i dag. Vi sto opp i 10-tida, jeg har rydda masse her hjemme i dag, fikk posta et par pakker, kjøpte sushi take away til lunsj :sikle:, og nå har nettopp vesla sovet i ca 2 1/2 time så jeg har fått rydda ferdig, spist middag og strikka litt. Egentlig en helt herlig dag!

I kveld skal jeg til ei venninne og hente bæresjal, så jeg er spent på om jeg får til å ta det på selv og gå med det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om dere hadde en helt topp dag i går! Klart man savner dem litt når de er borte, men da blir det jo ekstra stas når de kommer tilbake! :) Håper dere har hatt en minst like fin dag i dag!

Edit: Hva strikker du på for tiden, forresten? Mangler inspirasjon (og har lagt ned forbud mot ravelry i frykt for å drømme meg bort!)

Endret av Mayami
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første smil, så herlig :hjerte: Godt å se at dere jenter har kosa dere hjemme.

Så tidlig oppe du var da ;):fnise: Det var koselig med et par dager med kun meg og vesla ja, så lenge jeg visste at de andre to snart kom hjem :)

Høres ut som om dere hadde en helt topp dag i går! Klart man savner dem litt når de er borte, men da blir det jo ekstra stas når de kommer tilbake! :) Håper dere har hatt en minst like fin dag i dag!

Edit: Hva strikker du på for tiden, forresten? Mangler inspirasjon (og har lagt ned forbud mot ravelry i frykt for å drømme meg bort!)

Jeg strikker faktisk et marius seleskjørt til vesla, i størrelse 2 år, sånn at jeg forhåpentligvis er ferdig før hun er for stor :ler: Har bare strikka et par luer med mønster før, men det var faktisk ikke vanskelig dette heller (så langt), er bare litt mer konsentrasjon. Ravelry ja, mye fint der! Og pickles! Jeg har ei laaaang liste over ting jeg har lyst til å strikke, men kommer aldri så langt. Er vanskelig å prioritere :)

For en fin dag! Kjekt med litt alenetid innimellom!

Ja, det er bra med litt alenetid :Nikke:

Da var det jammen snart helg igjen. Jeg har nettopp vært ute og gått tur i det fine været (jepp, vi er blant de heldige som har fint vær i dag, ingen storm her). Det blir taco til middag i dag (så jeg unngår en sur kjære som klager over fredagsmiddagen igjen :fnise: ), i morgen får vi dagsbesøk av noen venner og ungene deres, og søndag skal vi på middag til svigers. Så da er jammen denne helga også fullbooka. Blir koselig da :)

I går var jeg i byen og handla sherrockser (hvordan staves det?) til lillegutt, og da jeg kom hjem så såg jeg at det var jo ikke samme størrelse på de som det sto på eska, så da må de byttes... Æsj... Jaja, får bare håpe at de har riktig størrelse inne da. Og så var jeg på barseltreff. Det virker til å være ei veldig koselig barselgruppe denne gangen også. Var siste treff på helsestasjonen i går da, men vi skal fortsette å treffes.

Nei, hun lille jenta mi vil ikke fortsette å sove i vogna i gangen etter turen dessverre. Har laga litt lyder der ute ei stund nå, så jeg får vel gå og plukke henne opp før hun blir sinna på meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig oppe nei ;) Hadde bare ei frøken som hadde fått mat og så var jeg litt tørst og sulten og da så jeg mitt snitt til å lese litt også, la meg igjen jeg og vi begynte ikke dagen før i halv titiden som i dag :)

Her blir det kjøttkaker (min far sine hjemmelagete :sikle: ) til fredagsmiddag, og planen er karbonader og speilegg til kvelds - i dag bestemmer jeg!

Og gudene vet hvordan man staver det skotøyet du kjøpte til lillemann, har ikke tenkt å prøve på det selv :ler:

Edit: og du, vær så snill å send litt av finværet denne veien da :pls: Vi hadde en heller skummel tur til postkassen i dag (300m tilsammen) Naboen som bor rett ved postkassestativet banket på ruten og lo da posten føk alle veier og trekke på litas vogn blåste opp. Lita hadde oppsperrede øyne og virket skremt hele veie- i allefall 20 s/m var det i kastene der.

Endret av pusilus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sender gjerne litt finvær, pusilus! Uff, den turen til postkassa hørtes mindre koselig ut, og dårlig gjort av naboen å le da. Jeg er også vant til en del høststormer fra vestlandet, her øst blåser det jo nesten aldri. Føler nesten at det ikke er skikkelig høst :fnise:

Hørtes kjempegod ut den middagen deres også i dag. Mannen min går på lavkarbo for tida, så jeg syns det er et pes å planlegge middager nå :)

Godt du ikke må ta morgen så grytidlig :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dag med koselig besøk, men to ekstra unger i hus merkes på lydnivået ;)

Jeg syns det er et styr med mat for tida. Lillegutt vil ofte ikke spise middag, i dag hadde vi kjempegod mat, men han pirka litt i gulrøttene og brokkolien, og rørte ikke resten. Andre dager spiser han bra, om det er noe han liker kjempegodt. Jeg håper det bare er en fase.. Normalt sett spiser han hvertfall bra med kveldsmat, men i dag spiste han ikke kveldmat heller, han nekta. Men, vi drøyde det en time ekstra i dag pga stilling av klokka i natt, så han var nok overtrøtt. I morgen får vi heller ta kveldsmaten tidligere, og drøye legginga litt.

Mandag får jeg ringe legekontoret og be om henvisning til fysio. Ryggen er ikke så god for tida, så jeg får komme igang og gjøre noe med det.. Og så må jeg bli flinkere til å gjøre ryggøvelser hjemme, får legge ut treningsmatta på gulvet igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit å ikke ta morgen halv seks ja ;)

Pes å planlegge lavkarbomiddager ja, når jeg gikk på min diett uten hvete, meieriprodukter og sukker gikk det veldig mye i wok og laks til middag. Wok til lunsj også og omelett.

Håper lillegutt får i seg mer mat i morgen :)

Ryggøvelser ja :sjenert: *skal ta meg sammen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dietten hørtes også veldig styrete ut ja :Nikke:

I går kveld angra jeg på å ha drukket et glass brus i kveldinga. Måtte bare se om vesla virkelig reagerte på det, og ja, det gjør hun. Har drukket det en dag før også, men var ikke helt sikker på om det var brusen. Men da vet jeg at det blir ikke mer brus på meg mens jeg ammer :)

Trøtte og slitne både kjære og jeg i dag. Lillegutt vet jo ikke at klokka er stillt, vesla har ikke hatt så mange gode soveøkter på nettene denne helga, og kjære er litt lei av å stå opp først med lillegutt begge dagene i helga hver helg. Så jeg må nok trå til litt mer på morgenen dessverre ;)

Han fikk skifta dekk på begge bilene i dag da, og etterpå dro vi til svigers på middag. Så var det rett hjem og legge lillegutt, og vesla har vært rolig og fin i kveld. Hun har sovet masse i kveld, så jeg håper natta blir grei nå da. Bare synd jeg ikke fikk skifta bleie på henne før hun sovna, for hun sover videre etter at vi bar henne opp på rommet her nå.

Får legge meg til å sove nå mens jeg kan ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...