Gå til innhold

Honningdagboka

honning

Anbefalte innlegg

Det er veldig betryggende at vekta på snuppa går så bra opp ja, så jeg slipper å bekymre meg over amminga. Ting er mye enklere denne gangen. I dag er hun 16 dager, og det var lillegutt da vi dro hjem fra sykehuset. Rart å tenke på.

Uff Mayami, utrolig frustrerende å våkne av vekkerklokka 5 minutter etter at man har sovna etter ei sånn hard natt :( Håper denne natta blir bedre!

Det var kjempesnillt av mor å gi meg ny og dyr jakke ja. den kommer til å brukes mye på trilleturer i høst :Nikke: Jeg føler at dyre klesvaner er på vei her også. Jeg har heller lyst til å bruke litt mer penger på kvalitet og at flere klær passer med hverandre, enn billige impulskjøp som ikke blir brukt så mye og blir fort rare i formen, så får jeg heller ha litt færre plagg ;)

I dag var helsesøster på hjemmebesøk og fyllte ut skjemaene sine og skravla. Det er svigermora til ei god venninne av meg, så det føles på en måte litt rart, men veldig koselig. Og så skal jeg faktisk i første barseltreff på torsdag allerede, og vet hvem to av de jeg havner i gruppe med er. Håper det blir ei gruppe som er interessert i å holde kontakten.

Nei, jeg får legge meg til å sove nå som vesla sover... Natta :)

Endret av honning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så gøy med barselgruppe da. :jepp: Vi var også på barselgruppe en liten uke etter jordmorbesøk. Kjempegøy at de setter i gang så kjapt! Andre helsestasjoner her i byen starter ikke før ungen er 4 måneder! :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 måneder??! Dèt er jo altfor sent!

Håper du for ei grei gruppe! Jeg skal på vinkveld med min i morgen og vi har holdt sammen i over 2,5 år nå og treffes stort sett uten barna nå! ;)

Håper også at de siste nettene har vært bedre og at dere får sove litt!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barselsgruppe er moro - her er det masse futt! Fint å bli kjent med andre i området som har barn på samme alder og som man kan trille turer med! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barselgrupper er supert ja. Dumt det er labert hos deg, pusilus! Og ja, 4 måneder er jo alt for lenge å vente, da forsvinner jo omtrent poenget syns jeg.

Jeg er veldig glad i den forrige barselgruppa mi, og har fått meg flere nære venninner der. Vi treffes som regel også uten barna, og gjerne med vin ;) Den nye barselgruppa virka grei så langt, hun ene kjenner jeg fra før (søstera til ei venninne), og resten har jeg liksom ikke rukket å bli kjent med, men de virka koselige da.

I dag har jeg kjøpt ny (dvs brukt) barnehagevogn til lillegutt. Han sov i ei reisetrille der som er alt for kort for han nå, så det er på høy tid å skifte den ut. Uff, jeg føler vi alltid er på etterskudd med sånt, kommer seint med nytt skift til han til ny sesong osv. Håper ikke det er bare oss de må mase på i barnehagen om sånt :sjenert:

Og så har vi hatt koselig besøk i dag, og i morgen kommer hele familien til kjære (muligens utenom ungene til søstera som vi tror er hos pappaen). Så det er fullt opp med besøk i helga, som er koselig.

Søvnen går det stort sett bra med også forresten. Har blitt litt kaving og grining på lillesøster på kveldene i det siste, mens nettene er stort sett fine, og det er absolutt det viktigste. Jeg fikk beskjed av besøket i dag om at jeg såg uforskamma fresh ut til å ha føda for 3 uker siden :fnise: Jeg tok det til meg som et stooort kompliment ;)

Nå sover minsten, så jeg får legge meg til å sove jeg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nok ei fin helg er over, og den neste uka har jeg ingen planer for på dagtid. Onsdagskvelden får jeg besøk av den forrige barselgruppa mi, og gleder meg masse til det! Det er en så utrolig fin gjeng :)

Lille snuppa roa seg tidlig i kveld, og sover allerede, om hun da ikke skal våkne om litt og styre før hun tar natta. Får legge meg til å sove jeg også nå, så får jeg se hvor lenge det varer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre sent enn aldri! :flau:

Gratulerer med en skjønn sovebaby-snuppe! :nigo: Alle burde ha rett på minst 1 sovebaby, spesielt når de n første har vært utfordrende :fnise:

Må være deilig at ammingen gikk rett i boks. Og hørtes ut som en super fødsel du hadde også :jepp:

:tommelopp:

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei tilbake til alle, og takk Line ;)

Jeg har en pc som ikke vil fungere som den skal for tida, og litt tiltak å skrive fra mobilen.. De siste par dagene har jeg brukt ammetida på å se gjennom gamle kamille- og interiørblader, og så kaste de etterpå. Morro å ta en siste titt, og om det er noen fristende middagsoppskrifter eller lignende, så river jeg de ut. Så spørs det bare om jeg kommer så langt at jeg tester de ut da ;) Ellers så er jo amminga praktisk å bruke til kg da, for det er kjedelig å bare sitte og glo i lufta :fnise:

I dag har jeg brukt hver ledige stund til å sortere barneklær. Det har tatt hele dagen! Og i morgen får jeg besøk av ei som jeg skal få mer klær. Helt supert å få så masse, men hvor i all verden skal jeg gjøre av alt?? ;) Jeg må ut og handle flere plastbokser en av de nærmeste dagene. Snakk om luksusproblem :)

Nå får jeg kle på lillesnuppa og dra ut i høstværet for å hente storebror i barnehagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOAH!! Hold igjen! har jeg vært så opptatt av meg selv at jeg ikke engang har regisrert at du har født?? :grine: Unnskyld!!!! og gratulerer! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er fullt lovlig, Redbird!! ;) Du SKAL jo være selvopptatt nå du ;) Tusen takk forresten :)

Det var veldig koselig med besøk av barselgruppa i går kveld, gode gjengen :) Og i dag gikk jeg til byen i regnværet, og hadde som mål å kjøpe te og noen gaver. Fikk kjøpt flere gaver(hang etter med noen bursdagsgaver blant annet) + to tesorter, så jeg er fornøyd med dagens handel!

Nå har jeg sittet i snart to timer og venta på besøk av en kollega... Hun skulle komme i 19-19.30-tida egentlig, og sendte meg sms for over en time siden om at hun satt i et telefonmøte og skulle gi lyd når hun er på vei. Jeg har enda ikke hørt mer, så jeg tror ikke hun kommer likevel nå jeg (hun liker ikke å være så sein). Jeg har jo bare sittet her med lillesnuppa og sett på tv mens jeg har venta, men det er likevel kjedelig å vente sånn når hun sannsynligvis ikke kommer heller. Jaja, får ta meg et kakestykke selv da, for nå gidder jeg ikke vente med å spise kake lenger :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heldigvis møtt noen koselige jenter på babysvømming som jeg har vært på trilletur med :) Har planer om trilletur i morgen også :)

Herlig med kake, hvilke ble det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig å finne tonen med noen på babysvømminga, pusilus :) Håper jeg også gjør det (om jeg får til babysvømming denne gangen pga henting i barnehage), eller finner noen i barselgruppa etterhvert som vi blir bedre kjent.

Ikke ille å sitte aleine når man har kake nei :fnise: Jeg vet ikke helt hva kaka heter, men det er en slags nøttebunn, med en blanding av krem og vaniljekrem i, og firkløversjokolade på toppen. Skikkelig namme! ;)

Kollegaen/venninna mi ringte for litt siden, akkurat ferdig i telefonmøte, og vi skal prøve igjen neste uke heller. Det blei litt seint å komme nå syntes vi begge to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for kake! :strix: Synd det ikke ble noen å spise den med!

Er ikke værst med et kles-luksusproblem! Hadde det til å begynne med vi å. Nå er det ikke mye å skryte av, men det er greit for det er morro å kjøpe litt selv og nå bruker jo snuppa klærne lenger enn bare noen uker. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, når ungene når en viss alder, må man plutselig kjøpe ALT. Morro å handle nye fine klær selv også, jeg skulle bare ønske at det ikke blei så dyrt, for de må jo ha så mange skift til både hjemme og barnehagen ;) Veldig praktisk ettersom klærne varer lenger etterhvert ja!

I går våkna vi med en lillegutt som hadde høy feber stakkar! Han var helt slapp og orka ingenting. Heldigvis fikk han i seg mat, og var flink til å drikke, og han blei piggere på ettermiddagen/kvelden. Og i dag er han feberfri, heldigvis :nigo: I dag har vi fått besøk av foreldra mine som har med tantebarna mine også. Veldig koselig! De kjørte hit, skal overnatte i natt, ta toget videre til oslo og være der et par netter og shoppe og kose seg, og kommer tilbake hit på tirsdag igjen og skal overnatte 1-2 netter til før de kjører hjemover igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg muligens blitt smitta av lillegutt. I går kveld begynte jeg plutselig å fryse masse og hadde feber, i tillegg til tungt hode og vond hals. Fremdeles feber i dag (ligger på ca 39 nå, var enda litt høyere tidligere), og er det ikke da typisk at de ringer fra barnehagen om en gutt som må hjem? Han har fått noe utslett i ansiktet, spesielt rundt munnen, og de trodde det var noe smittsomt som de såg på flere unger, så vi måtte få det sjekka opp. Jeg ringte til kjære, for jeg orker ikke alt det med to unger aleine og med feber, så jeg tenker de er hos legen nå. Formen til gutten var det ikke noe å si på, og da er det ekstra kjedelig for kjære å dra fra jobb for å hente en "frisk" gutt i barnehagen, men jeg skjønner jo godt de i barnehagen da :)

Kjip dag, men håper vi alle er friske snart, og at ikke lillegutt må være hjemme fra barnehagen for lenge. Og ikke minst håper jeg at immunforsvaret til snuppa er så bra at hun ikke blir smitta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...