honning Skrevet 20. september 2012 Forfatter #701 Del Skrevet 20. september 2012 Absolutt godt å få bra søvn ja, og jeg merker at det gir ekstra overskudd til storebror I går ringte de oss fra barnehagen om at han bare grein, og hadde gjort det i flere timer fra han blei levert stakkar, så kjære dro for å hente han. Da hadde han også hatt 4 drittbleier, liten matlyst, og kun sovet i 20 minutter. Det var heldigvis ikke flere drittbleier etter han kom hjem, humøret var litt opp og ned, og vi fikk han i seng tidlig, så jeg håper at dagen i dag blir mye bedre. I dag er planen å få klippa storebror som har blitt veldig langhåra i det siste, og i morgen skal vi hele familien til fotograf. Er spent på hvordan det kommer til å gå med en 2 åring og ei på under 2 uker.. Vi skal ta noen bilder med hver av ungene, noen av begge, og noen av hele familien. Så da har vi årets julekort, julegaver og takkekort i ett Vi får masse bilder digitalt etterpå, så vi kan bare bestille opp det vi ønsker uten å tenke at det blir svindyrt (selve fotograferinga er sikkert hakket dyrere da). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 20. september 2012 #702 Del Skrevet 20. september 2012 Sovebabyer er gull verdt!! Lille er også sånn, og det er heeeerlig!! Man tåler både kolikk og KISS ganske bra så lenge de sover om natta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 20. september 2012 #703 Del Skrevet 20. september 2012 Så deilig med sovebaby da. Det har jeg bestillt også. Synes vi fortjener det etter å ha hatt en som omtrent ikke sov før hun var 6-7 måneder Kos dere med fotografieringen. Det hørtes ut som en lur ting å gjøre. Tror jammen vi skal prøve å få til noe tilsvarende her. Med nyfødt og treåringen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 20. september 2012 #704 Del Skrevet 20. september 2012 Fotografering ja, vi har ikke et eneste bra bilde av Lita, meg og kjære enda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 20. september 2012 #705 Del Skrevet 20. september 2012 Her i huset er det je som tar bilder, så har ingen bilder av meg og lille eøler hele familien. Kanskje det blir en muliget i helga, på tur med familien Fotografi-interessert! Koselig å ha fine bilder! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 20. september 2012 Forfatter #706 Del Skrevet 20. september 2012 (endret) Kvist: det høres ut som at du fortjener en sovebaby denne gangen ja, det må være utrolig slitsomt med så mange måneder uten søvn! Pusilus: det høres veldig kjent ut. Vi har minimalt med bilder av meg, kjære og lillegutt, og han er to år snart Mayami: jeg er også fotografen i familien og er skjelden med på bilder. Liker meg bak kamera, men jeg skulle ønske vi var flinkere til å ha bilder av oss sammen. Det hørtes jo supert ut å dra på tur med en fotografi-interessert familie. Lurt å benytte seg av sjansen! I dag var jeg en tur på helsestasjonen og veide lillesnuppa, og hun hadde gått opp 500 gram på 9 dager Og så har vi endelig fått klippa lillegutt, så nå blir han fin til bildene Endret 20. september 2012 av honning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 20. september 2012 #707 Del Skrevet 20. september 2012 Spennende med en fotografering av 2 ukers gammel baby... gikk det godt? Synes ikke sambo er så flink til å ta bilder... skjerpings! jeg er relativt flink, dvs tar MASSE med mobilen, men ikke så mye med speilrefleks og videokamera. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 21. september 2012 #708 Del Skrevet 21. september 2012 Har jo gått glipp av at lillemor har kommet jeg.... Gratulerer så mye som tobarnsmor For en herlig fødselshistorie også Gikk jo veldig fint denne gangen da, godt Nyt dagene med en rolig sovebaby Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 22. september 2012 Forfatter #709 Del Skrevet 22. september 2012 Tusen takk, Lucky! Er ikke enkelt å følge med lenger når man har en liten i hus nei Jeg er veldig glad for at alt gikk som det skulle denne gangen ja, og deilig å være 2 netter på sykehuset i stedet for 17 På mandag er det tilbake på jobb igjen for kjære. Han trodde det skulle bli avslappende og greit med et par uker hjemme, men syns det har bare gått i ett og vært travelt Han har vært veldig mye flinkere til å hjelpe til denne gangen. Han har hatt ansvaret for rydding på kjøkken blant annet, og har endt opp med å kjefte på MEG om ting jeg normalt sett irriterer meg over at han ikke gjør Jeg syns det er kjempebra at han får sett hvor mye jobb det er hjemme for tida Om et par timer kommer mora mi hit og skal være til fredag, så da får kjære hjelp til all ryddinga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 22. september 2012 #710 Del Skrevet 22. september 2012 Kjekt å høre fra deg, Honning! Begynner visst å bli vant med mammatilværelselen, for plutselig virker det som evigheter siden Fløtepusen var liten og nyfødt, og at den tida du har nå er helt magisk og eksotisk hehe. (og på en måte så var det som om hun kom i går... kommer alltid til å huske det første møtet vårt. Det VAR faktisk magisk) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 22. september 2012 Forfatter #711 Del Skrevet 22. september 2012 Pasjonsblomst: ja, deg er rart hvor fort tida egentlig går. Og det første møtet ja, det ER faktisk magisk. På mandag er lillegutt 2 år, og jeg husker også mitt første møte med han som om det var i går, og får tårer i øynene hver gang jeg tenker på det Ja, nå har mora mi kommet. Veldig godt å være en ekstra person noen dager, for nå får storebror også den oppmerksomheten han fortjener syns jeg. Ellers går det så mye tid på å ordne ting, rydde, lage mat, bleieskift, osv at to voksne på to unger ikke føles som det strekker til alltid. I morgen skal vi feire 2 års dagen til gutten vår. Det er helt utrolig hvor fort tida går. Jeg er så utrolig glad i den lille gutten min at jeg har ikke ord. Jeg ser på de to ungene våre som mirakler på hver sitt vis. Han kom til ved hjelp av ivf etter et par års prøving, og bare det at ivf er en mulighet er helt fantastisk. Og at vi lyktes ved første forsøk også! Og lillesnuppa er et mirakel siden hun plutselig var i magen min mot alle odds, siden jeg hadde to tette eggledere og ikke kunne bli gravid. Jeg føler meg som verdens heldigste Plutselig løp hormonene løpsk her nå og tårene triller (av glede) Får vel få meg litt søvn. Vesla tok tidlig kveld i dag, så da er jeg litt mer spent på hvordan natta blir Vurderer litt å ta henne opp og prøve å gi henne pupp før jeg sovner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 22. september 2012 Forfatter #712 Del Skrevet 22. september 2012 Jeg har forresten glemt å skrive hvordan fotograferinga gikk. Litt stress var det, men det gikk stort sett bra, og tror det blei mange bra bilder. Lillejenta hadde en del bilder som hun bare skreik på, men var også helt stille og rolig på en del bilder. Storebror er litt for liten til å gjøre helt som vi vil, satte seg feil vei i forhold til kamera, løp vekk fra lerretet, smilte ikke når vi ville, osv, så det var noen utfordringer Men vi hadde fotografering i en time, så en del bra bilder blei det helt sikkert Gleder meg veldig til å få bildene!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 23. september 2012 Forfatter #713 Del Skrevet 23. september 2012 I dag har vi hatt selskap for store gutten vår som blir 2 år i morgen! Han storkosa seg, bare smilte, lo, hoppa og sjarmerte Lillesøster sov hele tida fram til besøket skulle dra, noe jeg syntes var veldig bra, for da fikk storebror all oppmerksomheten, og så slapp jeg å sitte og amme med så mange rundt meg Natt til i dag hadde vi vår første våkennatt. Det vil si at jeg la meg i 12-tida, lillegutt våkna ca 01 og havna i senga vår, jeg våkna før 2 og da kom kjære (hadde vært en tur på byen) og la gutten vår over i senga si igjen, vi lå og prata litt, og ei stund seinere våkna vesla (før jeg hadde sovna). Hun fikk mat og rein bleie, og begynte å kave seg opp mer og mer, og det blei mye grining. I halv fem tida vekkte jeg kjære så han kunne overta, og han fikk roa henne kjapt, jeg amma litt igjen, og hun sovna ca 5. Så fikk jeg sovet 2 timer, var våken et par timer, og sov vel en time til. Det var virkelig ei oppstykka natt... Nå sovna nettopp vesla her, så jeg får være flinkere til å legge meg kjapt til å sove i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 24. september 2012 #714 Del Skrevet 24. september 2012 Oi, det hørtes ut som en slitsom natt! Håper dere alle sammen sov bedre i natt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 24. september 2012 Forfatter #715 Del Skrevet 24. september 2012 Det var ei mye bedre natt igjen i natt ja, heldigvis Lille snuppa sovna før 11 i går kveld, og sov helt til litt over halv 6 i morres! Så sovna hun igjen etter ca en time, og sov igjen til ca halv 11. Fantastisk! Lillegutt våkna også en gang i tillegg, og jeg endte med å levere han inn til mora mi som er på besøk sånn i ett-tida i natt. Han liker nok ikke å være den eneste som ikke sover på rommet vårt stakkar, så han har klaga noen netter i det siste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 24. september 2012 #716 Del Skrevet 24. september 2012 Skjønner egentlig Lillegutt godt der, ja... hele familyen samla på et rom, mens han må bo alene på sitt eget rom.. Godt bestemor var der og passe på han da Virker jo som hun har godt sovehjertet det lille gullet ditt... Høres deilig ut, så får du hentet deg inn i igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 24. september 2012 Forfatter #717 Del Skrevet 24. september 2012 (endret) Ja, vi tenkte nå å legge klar en madrass på rommet til gutten vår, så kan heller en av oss (sannsynligvis kjære) legge seg inn hos han netter han ikke vil roe seg. Og ja, det er veldig bra med ei jente med godt sovehjerte! Ei opplagt mor i heimen er nok ikke dumt for de jeg bor sammen med I dag gikk jeg og mor på trilletur til byen. Jeg fikk en kjempefin bergans-jakke av henne (sånn lang softshell-jakke), vi var på kafé, og vi var innom en litt dyr klesbutikk hvor jeg fant ei kjempefin bukse. Den var ikke billig, men jeg er nødt til å stikke innom igjen når jeg har fått lønn for å prøve den. Om den er like fin på, så klarer jeg nok ikke å styre meg, for fine og gode bukser er ikke enkelt å finne syns jeg (Da passer det bra at jeg er nede i før-gravid-vekt igjen også) Endret 24. september 2012 av honning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 24. september 2012 #718 Del Skrevet 24. september 2012 Oppdatert. Så flink lillemor har vært til å legge på seg, herlig når ammingen går så godt. Kjekt med fin bursdag feiring for storebror , gratulerer med toåring i hus Godt det ble mer søvn på deg etter våkenatten. Kjekt med besøk av mor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 25. september 2012 #719 Del Skrevet 25. september 2012 Nei, finner man en bukse som passer er det bare å handle! Her har vk hatt vår første våkennatt på ganske lenge. Lille sovnet kl 21, og var våken igjen fra kl 03.30. Jeg sovna igjen akkurat 5 minutter før klokka ringte... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 25. september 2012 #720 Del Skrevet 25. september 2012 gratulerer med toåringen! Stas! Gøy med nye klær, iallfall når de sitter som støpt! Skjønt du har jo ikke kjøpt den enda... hvorfor skal fine ting være så dyre? La meg opp en dyr smak før vi fikk barn, og merker nå at jeg ikke har så mye penger å bruke lenger gitt... hehe. Fløtepusen får masse nye klær da så snill mamma da, som ga deg ny jakke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå