honning Skrevet 23. august 2012 Forfatter #581 Del Skrevet 23. august 2012 Mmmm-- eplekake er egentlig genialt godt Jasså ja, du begynner å bli fødeklar?? Hihi, ja plutselig blei jeg bare fødeklar, og da vil jeg helst at det bare skal skje med en gang! Er tydeligvis enten eller her i gården Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 24. august 2012 Forfatter #582 Del Skrevet 24. august 2012 I natt våkna jeg og hadde modningsrier i halvannen time. Så mye og sammenhengende har jeg ikke hatt før. I dag er det planleggingsdag i barnehagen, og jeg og ei venninne skal ta med ungene til en dyrehage en times kjøring herfra. Men så begynner jeg jo å tenke "tenk hvis noe skjer på turen" og at fødselen setter igang på turen. Jeg skal ikke bare sitte på heller, men kjøre med gutten min i en bil, så kjører hun og sine gutter for seg. Jeg vet at ting ikke nødvendigvis skjer i dag, men... Hva ville dere gjort, dratt på tur og satsa på at det gikk fint? Eller droppa tur for sikkerhets skyld? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 24. august 2012 #583 Del Skrevet 24. august 2012 Oi... spennende! Sannsynligvis skjer det jo ikke noe, så jeg tror jeg hadde tatt sjansen på å kjøre! Så kan vi andre finne fram så lenge! (Ta i betraktning at jeg var ute med kollegaer til langt på natt dagen før lille ble født, så jeg er kanskje under gjennomsnittet bekymret... kanskje sunt å ha LITT mer vett enn meg!! Men jeg var da nesten 2 uker lengere på vei enn du er nå da...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 24. august 2012 Forfatter #584 Del Skrevet 24. august 2012 Venninna mi blei litt bekymra da hun hørte om natta mi, så vi dro på ei strand her i nærheten i stedet, og har hatt en kjempefin dag Vi tenkte begge på scenariet å kjøre hjemover med rier, selv om sannsynligheten ikke var så stor for det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 24. august 2012 #585 Del Skrevet 24. august 2012 Godt eplekaken ble en suksess Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 24. august 2012 #586 Del Skrevet 24. august 2012 Blir helt varm om hjertet med tanke på at du snart har en nyfødt i armene, jeg... Det er så vakkert og flott! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 24. august 2012 Forfatter #587 Del Skrevet 24. august 2012 (endret) Ja, det er en utrolig flott tanke, Pasjonsblomst Det blir jo fantastisk! Dagen i dag har vært veldig delt, starta litt hardt etter å ikke ha sovet skikkelig i natt og ikke klarte å sove igjen i formiddag. Koselig tur på stranda, og da jeg kom hjem og fram til legging av lillegutt følte jeg at det bare var kjefting her hjemme. Orker ikke skrive så mye detaljer fra mobilen, men det endte med at jeg stortuta og ikke takla mer. Så blei det bedre igjen og ikke mer kjefting, og så har jeg hatt en ny runde med det jeg tror er modningsrier igjen. Og nå føler jeg meg helt øm i underlivet... Det var dagen kort fortalt Nå gleder jeg meg til å sove, og håper på ei god natts søvn Endret 24. august 2012 av honning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 26. august 2012 Forfatter #588 Del Skrevet 26. august 2012 Kanskje jeg skal starte tippeliste over når snuppa blir født? Under 2 uker til termin, så det er større sjanse for å treffe riktig 7.september er UL-termin, og 4. eller 5.september er min mens-termin. Jeg får kanskje begynne selv, er våglig og tipper 5.september (før UL-termin, uff, nå kommer jeg vel hvertfall til å gå over tida ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 26. august 2012 Forfatter #589 Del Skrevet 26. august 2012 Jeg har skjelden følt meg mer hjelpesløs enn akkurat nå. Lillegutt skriker noe helt vannvittig, og har gjort det i en halvtime. Kjære er oppe med han, og jeg er i stua og sitter bare å hører på, og det er helt grusomt. Lillegutt sovna med hodet på fanget mitt i sofaen, og kjære skulle bære han opp i senga, men da våkna han til og begynte å grine/klage. Var ikke ille klaging da, og ca etter 5 minutter så gikk kjære inn til han for å roe han ned, og han hissa seg bare mer opp. Det var lenge siden lillegutt hadde spist, så jeg foreslo å ta han ned og få i han litt mat, og så legge han igjen. Men da han kom ned blei han helt krakilsk og bare hylte, og ville ikke at vi skulle ta på han engang. Kjære tok han med opp igjen etter litt, og nå ligger de i senga vår, og kjære mener at han blir enda verre når jeg kommer opp, og at jeg kan bare gå ned igjen så han kan ta det. Men etter å ha hørt på hyling i evigheter, og ikke kunne gjøre noe, så blir det bare verre og verre for meg å høre på. Nå holder jeg snart ikke ut mer og insisterer på å prøve. Uff, tårene bare renner her. Nå begynner han faktisk å roe seg ned hører jeg... *Krysser fingrene* Har aldri sett han sånn før, så jeg blei helt satt ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 26. august 2012 #590 Del Skrevet 26. august 2012 Uff, det hørtes ikke noe særlig ut! Og det blir jo ikke bedre av at det ikke er noe man kan gjøre. Og han kan jo ikke si hva det er som plager han.. Håper det går bedre snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 26. august 2012 Forfatter #591 Del Skrevet 26. august 2012 Han roa seg rett etter at jeg skreiv her, heldigvis! Så nå har jeg også klart å roe meg Kjære sa at han hadde også hatt sånne "anfall" når han var liten, så jeg får vel være forberedt på at det kan komme flere av de. Sikkert en kombinasjon av å være overtrøtt og verke i tennene som er på vei gjennom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 26. august 2012 #592 Del Skrevet 26. august 2012 Stakkars lillegutt! Enda godt det går over! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 26. august 2012 Forfatter #593 Del Skrevet 26. august 2012 Stakkars lillegutt! Enda godt det går over! Ja, jeg syntes veldig synd på han! Da han våkna igjen, så begynte han nesten på igjen, og vi måtte bare prøve å få i han litt mat, for han spiste ikke før hvilen sin, og hadde jo ikke spist på lenge heller sa kjære (og spiste dårlig i går), så jeg tror blodsukkeret var alt for lavt som førte til hele greia. Uff, da syns jeg hvertfall det er fælt, når han ikke fikk spist nok, for da er det jo vår feil da Han spiste og spiste masse (fikk sitte i sofaen og spise for første gang), og vi merka bare hvor mye humøret steig for hver brødskive han fikk i seg. Jeg prøver å ikke la det gå så lenge normalt sett, og har ikke helt kontrollen når det er kjære som står opp med han, men jeg tror han også innsåg nå at vi må bli flinkere med maten. Håper det gikk inn hos han hvertfall... I ettermiddag har vi vært hos svigerinne og ungene. Fikk middag der, kjære hjalp henne med pc-greier, og lillegutt storkosa seg på trampolina. Han blei jo aldri lei! Så han lekte med søskenbarna sine der kjempelenge, og jeg fikk bare slappa av uten å løpe etter en liten gutt hele tida Tror nok vi må henge oss på lasset og få oss trampoline vi også, naboen snakka om å selge sin og ikke ha den neste år, og den var helt ny i år, så vi skal høre med de Nå er småen i seng, så da er det strekk ut på sofaen resten av kvelden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 26. august 2012 #594 Del Skrevet 26. august 2012 Jeg tipper 6. Kjenner til dårlig humør på lavt blodsukker, men da er det meg selv jeg har i tankene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 27. august 2012 Forfatter #595 Del Skrevet 27. august 2012 Pusilus: ja, jeg kjenner også veldig godt til hvordan det er å ha for lavt blodsukker, humøret synker drastisk iblant hos meg også Jeg får trøste meg med at vi pleier å være flinke til å tenke på lillegutt, selv om vi iblant er dårlige til å tenke på oss selv, så dette er nok ikke noe som kommer til å skje ofte Tippelista er så smått igang: Honning: 5.sept Pusilus: 6.sept I går kveld hadde jeg veldig få modningsrier igjen, etter 3 kvelder/netter med mye aktivitet, så det går litt opp og ned tydeligvis. Men jeg er øm "der nede", så jeg merker at det har skjedd noe i det siste hvertfall. På onsdag skal jeg til jordmor igjen, og jeg lurer på om hun ser etter eventuell modning/åpning da? Er det vanlig at jordmor sjekker sånt når man er ca 39 uker på vei? Merker jeg syns det er kjedelig å ikke vite når ting skal skje altså, men det hadde kanskje ikke vært så gøy å vite akkurat når det skal skje heller, for da hadde jeg sikkert grua meg mer. Og så syns jeg også at vi skulle hatt enerett på å være spent på den ventinga Jeg merker når mor ringer at hun hinter litt til når de skal ta turen bort hit når jenta er født. De dro på hytta i helga, og hun sa at hun lurte på om de kom til å kjøre videre til oss sånn plutselig. Og smser hver dag: en gang for ei ukes tid siden såg jeg ikke smsen fra henne, så fikk jeg ny etter noen timer men var på besøk og svarte ikke med en gang på den heller, og da tok det ikke lang tid før hun ringte, for da var hun nesten sikker på at noe var på gang. Blir litt lei av sånt "mas" merker jeg. Det er jo ikke sånn det er ment, men jeg har ikke lyst til å høre på eller snakke med andre enn kjære om akkurat den biten der. Vi har ikke tenkt å fortelle andre enn de som skal passe lillegutt om når ting skjer uansett, både for vår egen del, og for at ikke folk skal være bekymra fordi det eventuelt tar lang tid e.l. Derfor har jeg egentlig lyst til å alltid være treig med å svare på meldinger for tida Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 27. august 2012 #596 Del Skrevet 27. august 2012 Huff, det er fælt å høre de små skrike på den måten. Jeg tipper 4. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 27. august 2012 #597 Del Skrevet 27. august 2012 Innom som snarest og tipper 5 jeg og! Lykke til om det plutselig skjer!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 27. august 2012 #598 Del Skrevet 27. august 2012 Jeg tipper allerede 3.september! Men jeg tar alltid feil med sånt, så no stress! Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåmor Skrevet 27. august 2012 #599 Del Skrevet 27. august 2012 Jeg tipper 8.september! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 27. august 2012 #600 Del Skrevet 27. august 2012 Huff, det er så vondt med sånne raserianfall! Spesielt når en ikke får trøste eller hjelpe. Kan jo være litt trass i tillegg til lavt blodsukker? Dèt er en dårlig kombinasjon det! Kjære er også litt dårlig på å ordne mat når det er hans morgen. Han vil så gjerne at vi skal spise sammen, men da har jo snuppa vært oppe og i aktivtet i mange timer. Litt slitsomt med sånt mas ja! Heldigvis godt ment, men det må kanskje være lov til å si ifra? Tipper 1.sept. Spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå