pusilus Skrevet 12. august 2012 #541 Del Skrevet 12. august 2012 Eplekake og is Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 12. august 2012 Forfatter #542 Del Skrevet 12. august 2012 Eplekake og is Ja, lunken eplekake og en god vaniljeis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 13. august 2012 #543 Del Skrevet 13. august 2012 Å, eplekake vil nok hjelpe på humøret! Har en superenkel oppskrift på eplepai som jeg ikke har prøvd enda, men våre epler er ikke modne enda... Det er ikke enkelt å få dagene til å gå knirkefritt når man ikke får nok søvn, og da er det heller ikke enkelt å være positiv. Du kan jo prøve å tenke at det kan hende dere er heldige og får ei lita ei som liker å sove om natta! Hadde aldri trodd at jeg skulle få en sånn, men lille er mye roligere om natta enn jeg var forberedt på. Det virker også som om jeg tåler nattevåk bedre enn je gjør ellers, men det vet jo du om stemmer eller ikke hos deg... Jeg er slik som deg som vanligvis blir helt utafor uten skikkelig søvn. Kanskje jeg bare var heldig som fikk nattevåk i den lyseste årstiden...? Uansett, når veslejenta kommer tenker jeg nok det blir enklere å være positiv! Ikke noe rart det virker fjernt, det er jo helt utrolig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 13. august 2012 Forfatter #544 Del Skrevet 13. august 2012 Jeg mener også at jeg takla nattevåket mye bedre enn jeg hadde forventa med lillegutt. Han var egentlig veldig snill på nettene, men siden han var så liten av vekst, så trengte han mye mat, så i starten tror jeg det var amming ca 1 time, for så å sove 2 timer, og sånn holdt vi på hele natta. Etterhvert brukte vi mindre tid på amminga, men han vile fremdeles opp hver 3.time og spise i månedsvis, og det var vel først etter en god del måneder at jeg begynte å bli veldig sliten og lei av å ha det sånn (når "alle" andre begynte å få veldig bra netter føltes det som). Om det ikke blir ei kolikkjente, så kommer det sikkert til å gå veldig bra, og da kommer jeg jo til å være nyforelska i henne som hjelper veldig godt på også Denne natta har vært verre enn forrige da, så jeg skal øyeblikk legge meg igjen. Lillegutt våkna klokka 4, og kjære tok han inn til oss. Tror han er veldig plaga av tenner igjen for tida, og jeg tror at alle hjørnetennene vil komme nå i løpet av kort tid, og det er nok ikke noe behagelig for han stakkar. Så da fikk jeg en gutt som omtrent som skulle ligge oppå meg i senga (men jeg fikk jo massevis av kos av han samtidig). Han sovna igjen i 5-halv 6-tida og sov ca en time, og jeg tror ikke at jeg har sovet etter klokka 4, så jeg må ikke bli sittende for lenge og vase på pcen nå før jeg legger meg igjen (måtte bare ha litt mat) Mer søvn og deretter eplekake vil helt sikkert hjelpe på humøret ja!! (Flere uker med et overraskende bra bekken ser ut til å være over nå forresten. I dag er det veldig vondt igjen, sannsynligvis pga at jeg måtte bære lillegutt et langt stykke på lørdag. Neste uke er hvertfall fysioterapeuten min tilbake fra ferie igjen så hun kan stikke og klemme litt på meg igjen ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 13. august 2012 #545 Del Skrevet 13. august 2012 Bare innom og leser og vil gi deg en god ! Tenker litt i samme baner jeg også, særlig det om søvnen. Men så har jeg funnet ut at jeg (vi) mest sannsynligvis kommer til å takle nattevåk tusen ganger bedre når vi ikke er gravide. Kjenner det tærer på å ha en jente som også er plaget med tenner og som våkner omtrent en million ganger hver natt. Og så er det jo noe som heter ammehormoner også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåmor Skrevet 13. august 2012 #546 Del Skrevet 13. august 2012 Har hatt det veldig likt som deg på slutten av svangerskapet, honning, og for meg har alt blitt mye lettere etter at hun kom ut. Det er håp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 13. august 2012 #547 Del Skrevet 13. august 2012 Håper du fikk deg litt søvn på dagen i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 13. august 2012 Forfatter #548 Del Skrevet 13. august 2012 Tusen takk for gode klemmer og gode ord, jenter! Dere er gode å ha! Jeg er egentlig veldig overraska over megselv at jeg har tenkt sånn som jeg har gjort i det siste, og det er nok mye gravidhormoner her for tida ja. Jeg fikk sovet til ca 11 i dag, og slappa av nesten en time til før jeg sto opp, så det går mye bedre her. Ellers har jeg lest masse i boka mi ute i sola også i dag, og vært en tur på butikken og handla Nå har jeg nettopp kokt opp sutter til lillejenta også faktisk, og skal legge et par klar til å ha med i sykehusbagen, for den har jeg tenkt å begynne å pakke i løpet av uka. Ellers blir det avslapping her resten av dagen tenker jeg, har ingen planer for kvelden hvertfall (eller, den eplekaka har jeg ikke begynt på enda, men ingrediensene er klar, så da kan jeg bake i kveld om jeg blir gira. Eventuelt tar jeg det i morgen ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 14. august 2012 #549 Del Skrevet 14. august 2012 Innom å hilser på Tenk at du snart er i mål og lillejenta snart er her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 14. august 2012 #550 Del Skrevet 14. august 2012 Håper du har fått sove skikkelig i natt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 14. august 2012 Forfatter #551 Del Skrevet 14. august 2012 Innom å hilser på Tenk at du snart er i mål og lillejenta snart er her Hei Lucky Ja tenk, snart er hun faktisk her Håper du har fått sove skikkelig i natt! Det har jeg La meg i halv 12-tida, sto opp en gang og gikk på do, og sov til lillegutt våkna halv 6. Så la jeg meg igjen og sovna i 8-tida, og hadde på vekkerklokke halv 10 og sto opp 10 Er veldig glad for at jeg ikke løper på do hele nettene sånn som mange andre gjør de siste ukene Nå sitter jeg og spiser en god lunsj. Har kokt opp en del egg og skal lage rekesalat å ha et par dager nå. Siden jeg hadde litt lite majones, så har jeg laga meg et par rekesmørbrød og en kopp med te Samtidig som egga kokte, var jeg flink og steikte opp kjøttdeig til dagens middag, det er så utrolig tiltak å begynne med seinere syns jeg. Og så har jeg rydda utav oppvaskmaskina, og vaska en maskin med klær + at jeg har hatt et gartner/steinleggingsfirma innom som skal gi tilbud på legging av beleggingsstein i deler av gården vår. Så dette har vært en effektiv formiddag syns jeg selv Bekkenet er heldigvis hakket bedre i dag, så nå er vel egentlig cluet å roe ned litt igjen så jeg ikke overdriver så det blir vondere igjen. Men det er så vanskelig når jeg er i fin form og samtidig litt opplagt for en gangs skyld Resten av dagen har jeg lite planer for da. Kanskje sende i retur det jeg skulle bytte som jeg fikk fra ellos.no, og så skal jeg sende kjære på butikken for å handle inn litt tunge matvarer. Jeg drar så ofte på butikken og handler og skal bare ha noen få ting, men så ender jeg likevel opp med å slite på et par tunge poser. Så nå skal han få handle inn litt melk, poteter, grønnsaker og litt sånn som veier en del, så vi har det i hus hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 14. august 2012 Forfatter #552 Del Skrevet 14. august 2012 Jeg fikk sendt returpakke i dag, og samtidig handla litt småting. I kveld må vi rydde her, det blir godt med ryddig og reint hus igjen Resten av uka skal jeg være sosial, og det ser jeg fram til nå etter et par uker hvor jeg ikke har orka så mye. Strikkeklubb i morgen kveld, kafé med venninne torsdag, og besøk til venninne og spise skalldyr fredagskvelden (synd jeg ikke kan ta meg et glass vin til ). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 14. august 2012 #553 Del Skrevet 14. august 2012 Synes det høres ut som du/dere begynner å bli klar for å få ei lita ei inn i huset, jeg og så kos med masse sosialt på programmet, du får nyte det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 14. august 2012 Forfatter #554 Del Skrevet 14. august 2012 (endret) Hei Pasjonsblomst! Ja, vi er nok begge både klar og ikke klar tror jeg Kjære spurte meg i kveld om jeg hadde tenkt å føde snart Jeg svarte: i løpet av den neste måneden Da jeg spurte om han var klar, så sa han nei, men at han var klar for å få tilbake ei opplagt kone Jeg lot være å si at jeg er nok ikke veldig opplagt av lite søvn. Hehe. Jeg tror at jeg kommer til å bli mer klar for hver dag som går nå, for jeg kommer til å være lei av å tenke på at jeg ikke vet når ting kommer til å skje. Den ventinga blir nok slitsom etterhvert, for jeg liker å ha litt kontrollen. Får vel få ut fingen og begynne å pakke bagen også snart, så jeg har klart det jeg kan Etter ryddinga i kveld har jeg festa tråder på en god del oldemorruter jeg har hekla, så er jeg klar for å hekle sammen litt flere ruter på strikkeklubben i morgen. Når resten er hekla sammen nå, så skal jeg vurdere om teppet er stort nok, eller om jeg vil/orker å ha det større. Har 120 ruter totalt nå... Endret 14. august 2012 av honning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 16. august 2012 Forfatter #555 Del Skrevet 16. august 2012 Ny time hos jordmor i dag, og alt var fremdeles helt fint! Jeg føler meg heldigvis mer avslappa nå i forhold til både fødsel og 2 småunger i hus. Kjenner på en måte at det blir godt å få ei lita jente å dulle med, og ikke være aleine hele dagene lenger I går kveld var jeg på strikkeklubb da, og det var veldig koselig. Jeg har fått dratt med ei til i klubben, og er veldig glad for at de andre var enige i det, for hun nye som skal være med kjenner ikke så mange her og savner et mer sosialt liv, og er ei veldig god venninne av meg (som jeg traff på bassengtrening forrige gang jeg var gravid, og da hadde hun akkurat flytta hit). Og i dag etter jordmortimen var jeg på kafe med ei venninne og fikk skravla masse. Veldig koselig! Jeg hadde på vekkerklokka halv 11 i dag siden jeg skulle være hos jordmor en time seinere, og samtidig som at vekkerklokka ringte, så ringte de også fra barnehagen om at vi måtte hente lillegutt som hadde hatt et par diarebleier og bare sutra. Heldigvis kom kjære hjem fra jobb og henta han, så jeg fikk gått til jordmor aleine og på kafe også. Men han har vært i storform hele ettermiddagen, blid og fornøyd, og ingen flere diarebleier. Tenker det er noen tenner på gang som er vonde for tida. Får komme meg i seng nå. Natta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 17. august 2012 Forfatter #556 Del Skrevet 17. august 2012 Har vært innom terminklubben min nettopp, og føler at jeg ikke kan skrive så mye. Mange av de andre har gått opp veldig mange kilo, hun ene har nesten fått kjeft av jordmora si om at hun har gått opp for mye til å være overvektig fra før (sikkert ekstra kjipt å omtrent få kjeft da), og de er ikke fornøyd med segselv nå. Og her var jeg tynn i utgangspunktet og har gått opp 6kg når jeg er 3 uker unna termin. Jeg vet at jeg er veldig heldig som slipper å være stor og tung, og ikke trenger å bekymre meg over å gå ned masse igjen etter fødsel. Og alt står jo bra til inni der også, så da har jeg bare fått skryt på kontroll, og gynekologen sier at jeg er bare flott høygravid I kveld skal jeg på besøk til kollega/venninne og ha reker og kose oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 17. august 2012 #557 Del Skrevet 17. august 2012 Jeg var også heldig og gikk ikke opp mer enn 10kg til sammen. Det er sikkert ikke lett å få kjeft av jordmor for vektøkning, det er liksom ikke noe man ønsker selv heller! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 17. august 2012 Forfatter #558 Del Skrevet 17. august 2012 10kg er kjempebra ja. Hun som fikk kjeft for vektøkninga spiste sunnere enn ellers også, men pga vondt bekken så fikk hun ikke bevega nok på seg heller. Er nok ikke enkelt, og jeg tror at noen bare har anlegg for å legge mye på seg når de er gravide, mens andre er mer heldige. Har hatt en fin kveld på besøk her, mens kjære måtte stresse med full skift på senga av lillegutt igjen. Han vil absolutt ligge naken og tar av seg bleie, men vi er jo ikke igang med pottetrening engang, så det blir ofte tissing i senga for tida. Var vått i morres også. Nå lurer vi på om vi skal sette igang med pottetrening for fullt, og hvordan vi skal gjøre det i praksis. Hm, vi har jo ikke greie på dette Gjerne kom med tips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 18. august 2012 Forfatter #559 Del Skrevet 18. august 2012 Her kom lillegutt inn i senga vår klokka 4 natta som var, og grein hysterisk til han fikk lagt seg inntil meg. Da roa han seg helt og låg bare og kosa og kava med å få sove i et par timer. Jeg fikk ikke sove noe på et par timer da, men kjære sto opp med lillegutt i morres, og jeg sov til 11 Ellers var det leking og avslapping fram til vi dro i selskap i ettermiddag, og rett i legging da vi kom hjem. Ryggen min stivna helt i kveld, så jeg har ligget på sofaen og slappa av, og vi har sett to filmer i kveld faktisk. Nå er det igrunn langt over mi leggetid, så jeg får legge meg til å sove tenker jeg. Natta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 19. august 2012 #560 Del Skrevet 19. august 2012 Langt over leggetid så sent på natta ja Her var hele familien gått ned for telling kl elleve, tom hunden vi var hundevakt for Jeg gikk opp i alle fall 18 kg, tror det ble 19 til slutt (veide meg ikke siste uken) jeg har i alle fall 10 kg igjen til før gravid vekt, men 6 kg til før jeg begynte på hvete-, sukker-, meieriprodukt-fri dietten min. Må kutte bakst og søtsaker nå og komme meg i mer aktivitet igjen Jeg fikk ikke kjeft fra JM heldigvis, men det kan ha noe med at jeg muligens lå på nedre del av vektskalaen da jeg ble gravid. Så heldig du er som bare har gått opp 6 kg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå