Gå til innhold

Honningdagboka

honning

Anbefalte innlegg

Money, money, money... must be funny... in a rich man`s world!!!

rart hvor fort pengene får bein å gå på når man handler til de små. Skal handle litt deilig ulltøy mot høst og vinter jeg også, men tror jeg venter til jeg trenger det. Men skjønner greia med å handle på salg da, det er jo fornuftig! (iallfall om det passer og du får bruk for det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg venter med å handle til jeg ser hva vi trenger og hvor stor han er når vi trenger det. Hvis det blir kaldt i oktober er han jo mye mindre enn han er hvis det ikke blir kaldt før i januar, hvis du skjønner hva jeg mener! Han er jo så varm av seg også, at jeg må se an hvor kaldt det er før vi begynner med ull... Prøving og feiling! Men det er UTROLIG dyrt med ull ja! Fant noe som var en del billigere på HM, men kan ikke si noe om kvaliteten. Var i alle fall mye billigere enn de dyreste nettbutikkene! :jepp:

Tassene slapp å bruke lue ja! Det endte med at de hadde på shorts og "falt" uti plaskebassenget... Regner med en sommerforkjølelse eller to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pasjonsblomst og Mayami!

Jeg drøyde handelen i går ja, og avventer nok å kjøpe ull til vesla. Jeg får heller kjøpe litt til lillegutt, for han må ha masse ull til vinteren. Men jeg kommer ikke til å kjøpe så masse på nett til han, jeg likte bare at den nettbutikken hadde bodyer i hans størrelse, og ikke bare gensre som det er i de fleste butikker.

Regnværsdag i dag, og ingen planer for dagen. Jeg vasker mer babytøy, og klarer ikke å finne eska med gulpekluter noe sted. Men de må jo være her en plass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ull er gull :hjerte: Vi har ikke fått noe i barsalgave, men foreldrene mine har kjøpt en del på salg når det dukker opp :) , der i mot har vi fått sommerklær i både str 62 og 68 :sprettoy: Det blir bare å putte ull under slik at vi får brukt det også.

Herlig med ekstra hjelp av foreldre, jeg har nytt denne uken med avlastning til husarbeid og byssing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ull er gull ja, helt enig. Så jeg har begynt å kjøpe litt ull i barselgaver til andre. Sommerklær i str 62 og 68 er typisk det ja, men så lenge det er klær man kan putte ull under så gjør det ikke noe likevel:) Så deilig at du har fått avlastning til husarbeid og byssing, det er sååå god hjelp i det!

I kveld har faktisk kjære og jeg vært på kino og sett spiderman. Veldig koselig å gjøre noe ute sammen for en gangs skyld, uten lillegutt og alt. Da vi kom hjem hadde akkurat lillegutt våkna og ropte på mamma, så då fikk jeg kosa ei stund med han også før jeg la meg;) Er ikke ofte han våkner på kvelden sånn lenger, men jeg tror det er ei tann eller to på gang. Får legge meg til å sove nå jeg, må vel tidlig opp i morgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt ang. klærne jeg!

Men 938 for 7 plagg, mesteparten ull, var da ikke så ille. Småttisene, spesielt de aller minste, vokser så fort så ull er kjekt mtp tøyeligheten da! :Nikke: Her i gården ble det brukt lite ull første året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det som er praktisk med ull er at det varer så mye lenger enn andre klær, så man kan bruke f.eks. str 60 veldig lenge :)

Nå er sommerferien over for kjære og lillegutt, og jeg må si det var godt å få de tilbake på jobb og barnehage igjen for å kunne ligge lenger selv og kun tenke på megselv. Er sliten i hele kroppen, orker lite, og blir utslitt av ingenting. Men jeg har lyst til å gjøre masse - i teorien;) Har vært våken ca en time nå og orker nesten ikke å stå opp, men nå er jeg nødt til å spise snart, så satser jeg på at kreftene kommer samtidig;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To klageinnlegg på en dag her.. Energien kom ikke med maten i dag, jeg spiste og tilbringte de neste timene på sofaen med pcen fram til jeg måtte hente lillegutt i barnehagen. Han var sliten og har tenner på gang:altså dritthumør. Så jeg måtte bare gi han tutten til slutt og sette på Timmy på tven, da var han veldig fornøyd. Hele kvelden har jeg også tilbrakt på sofaen, og jeg har nå forflytta meg til senga. Jeg føler meg ikke spesielt trøtt, bare helt tom for energi, og jeg blir ikke i godt humør av det heller. Håper morgendagen blir bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, kjedelig når det blir sånn! Håper du føler deg bedre i morgen - bare hold ut den lille stunden som er igjen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Mayami :klem: Håper dagen i dag blir bedre ja. Jeg har hvertfall starta dagen med å stå opp nå like etter de andre har dratt, og spiser ei brødskive for å få i meg litt energi før jeg kan sove videre. Kanskje jeg ikke spiser ofte nok nå når jeg er gravid? Jeg er ikke spesielt mer sulten enn ellers, men prøver å hvertfall spise oftere kveldsmat for tida. Heldigvis så sliter jeg ikke med å få i meg mat på slutten denne gangen, for det var jo et problem sist (sikkert pga svangerskapsforgiftninga).

Jeg er egentlig veldig i shopping-modus om dagen, det vil si at jeg har lyst til å handle det vi trenger til ungene til vinteren (spesielt til lillegutt som trenger mye ny ull og diverse til barnehagen), og ikke minst har jeg lyst til å handle ikke-gravidklær til megselv og fornye meg litt. Men det er jo ikke akkurat enkelt akkurat nå ;) Så jeg satt og kikka på nettet i går når jeg likevel sløva hele dagen på sofaen, og har faktisk funnet ganske mye på ellos.no som jeg har lyst på. Jeg har lenge hatt lyst på skinnjakke, og syntes denne var utrolig kul. Hadde i utgangspunktet også tenkt på sort eller en nøytral farge som passer til alt, men den vinrøde blei bare finere og finere til mer jeg har sett på den (kanskje fordi det er den modellen har på seg?). Gjerne kom med meninger om fargevalg :) Kanskje jeg skal kjøpe den i fødselsgave til megselv? :sjenert: Jeg kan jo bare bytte den igjen om den ikke passer..? Men da bør jeg vel også vente med å bestille den...?

Jeg har en løs avtale med en fotograf etter fødselen om å ta bilder av hele familien også, og håper at det lar seg gjøre rent praktisk sett mens kjære fremdeles er hjemme sammen med oss. Vi har ikke tatt fotografbilder av lillegutt enda, så da tenkte jeg at vi kan ta noen 2-års bilder av han (og så ta av lillejenta om 2 år igjen), noen nyfødt-bilder av vesla, noen av begge ungene, og noen av hele familien. Så jeg prøver å planlegge litt allerede nå hva vi skal ha på oss på bildene, for jeg regner ikke med at jeg orker full shopping når jeg kommer hjem fra sykehuset. Men så spørs det jo hvilke klær jeg passer inn i et par uker etter fødsel, det er jo ikke godt å si. Har egentlig funnet noen løse topper/tunikaer samtidig på ellos, hvor den ene er veldig løs og kan brukes til tights (og da kan jeg jo bruke gravidtights), og en kan brukes til et skjørt som bare kan presses litt nedfor magen. I tilfelle har jeg klart klær til meg og ungene hvertfall, for de har jeg funnet fram noe til som jeg tror kan brukes, må bare høre om kjære er enig i hva jeg tenker også kanskje ;) Jeg merker veldig godt at jeg er litt kontrollfreak til tider ja, når jeg planlegger så nøye allerede, men jeg vet jo også hvordan ammetåka fungerer :legrine:

En annen ting jeg har planlagt nøye er forresten at bildene vi tar hos fotografen skal brukes til julekort og julegaver :nigo::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har tilgang til bloggen min må gjerne gå inn og sjekke mitt siste innlegg;) Jeg vil gjerne ha litt meninger om uttalen av et navn... Godt mulig at det ikke blir det navnet da men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal du selvfølgelig få Mayami (rart du ikke hadde tilgang allerede;) ). Må bare vente til i morgen så jeg kan fikse det fra pcen, for jeg finner ikke min egen blogg fra mobilen lenger engang :)

I morgen tidlig skal jeg først på UL, og deretter til jordmor. Regner med at alt er som det skal på UL, for magen fortsetter å vokse, og jeg går ikke ned i vekt som jeg gjorde med lillegutt. Gleder meg også til jordmortimen, for nå er det lenge siden sist jeg var hos henne, og jeg kjenner at jeg trenger denne timen for å psykisk forberede meg til fødselen. Jeg har jo ikke hatt vanlig fødsel før ;) Hun sjekker vel om hodet er festa også nå? Forhåpentligvis er hodet ned hvertfall, for jeg tror rumpa og beina holder seg noenlunde på samme sted for tida, men man vet jo aldri :)

Etter jordmortimen får jeg surre litt rundt i byen og gjøre litt ærend, og så kafétur med ei venninne, før jeg kommer hjem til rent hus :nigo: I dag har jeg faktisk vært litt mer opplagt enn i går igjen forresten, og kom meg ut av huset en tur og handla mye klær til lillegutt til halv pris. Det meste må han vente med å bruke til neste år, men jeg fikk mye for pengene syntes kjære også, og han var fornøyd med handelen min (han er fornøyd med at jeg kjøper litt "kule" klær til lillegutt, og ikke sukkersøtt) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, det gikk kjempefint! Nå er jeg så glad, så glad :strix: Siden jeg stadig får kommentarer på hvor liten jeg er (blei tippa til 5 mnd på vei av ei i går), så er det ekstra godt med denne betryggelsen. Nå blei vesla målt til like over 2500gram, og alt såg bra ut ellers også. Blir hun født til termin, så blir hun ca 3500gram, og det er jo helt perfekt ;)

Nå sitter jeg og venter på jordmortime neste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jordmortimen var også veldig bra, og det var godt å få snakka om hva som skjer før, under og etter fødselen. Alt var så unormalt for meg forrige gang i forhold til dette, så jeg er igrunn førstegangsfødende nå. Ny time igjen om to uker :)

Nå får jeg vase rundt i et par timer i regnværet mens huset blir vaska og jeg venter på kafétur. Må nok inn på et senter i dette været ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff og huff, inn på et senter!! Det er det jo fare for shopping og andre umoralskheter! :fnise: Heldiggrisen med vaskehjelp... Det skal jeg også skaffe når jeg begynner å jobbe igjen! Bra alt var fint - synes 3500g er passe størrelse jeg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt vesla vokser :strix:

Jeg kan kjenne meg igjen på det å ikke ha så stor mage, frisøren trodde ikke det jeg sa når jeg klippet meg fire dager før termin :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff og huff, inn på et senter!! Det er det jo fare for shopping og andre umoralskheter! :fnise: Heldiggrisen med vaskehjelp... Det skal jeg også skaffe når jeg begynner å jobbe igjen! Bra alt var fint - synes 3500g er passe størrelse jeg! ;)

Hihi, ja det blei litt shopping, men stort sett fornuftige ting på tilbud til ungene + noen kjempesøte saue-knapper til jakken jeg har strikka til lillegutt, de var utrolig kule! ;)

3500gram er akkurat passe ja!!

Så godt vesla vokser :strix:

Jeg kan kjenne meg igjen på det å ikke ha så stor mage, frisøren trodde ikke det jeg sa når jeg klippet meg fire dager før termin :ler:

:ler: Ja, du hadde ikke så veldig stor mage du heller nei, stemmer det. Men den var veldig fin!!

Dagen i går blei veldig travel for meg. For det første sov jeg lite på natta, bruker litt tid før jeg sovner for tida, og våkna i halv 5-5-tida og fikk ikke sove igjen. Jeg blei liggende og tenke på ting jeg skulle spørre jordmor om og sånn. Så var det ultralyd og jordmor tidlig på morgenen, og kunne ikke dra hjem for å sove etterpå pga vaskedama, så det blei et par timer på et senter med shopping før jeg dro direkte på kafé med et par venninner. Det var veldig koselig! Så var det innom butikken en kjapp tur før jeg dro hjem, fikk telefon fra svigerinne om vi ville komme på besøk dit og få middag. Så jeg henta lillegutt i barnehagen like etter og dro rett opp til de, så skulle kjære komme etter (noe han aldri rakk, for han måtte gjøre ferdig noe på jobb som plutselig ikke gikk som det skulle rett før kl 16). Så var det hjem igjen halv 7 og kjære hjalp til med legging og sånn da han akkurat hadde kommet hjem selv. På kvelden var jeg helt kake, og gjorde ikke annet enn å bestille klær fra ellos (ja, jeg gjorde det allerede nå, fikk et tilbud i posten om 50% på dyreste varen, så jeg tok det som et tegn :fnise: ).

Så kom jeg meg i seng i ti-tida, låg ei god stund før jeg fikk sove, og har sovet helt til kvart på 12 i dag! Nå har jeg akkurat spist frokost, og har planer om å gå opp i badekaret og lese bok (flere år siden sist), og SÅ kan jeg starte dagen! :nigo: Jeg skal ikke ha en slitsom dag i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...