AnonymBruker Skrevet 10. desember 2010 #1 Skrevet 10. desember 2010 Jeg har kjent etter litt i det siste, vet heller ikke hvordan det skal kjennes ut. Har bare hørt at "en klump" i brystet kan være kreft. Huff, jeg er så inderlig redd! Føler det er så vanskelig å kjenne etter. Burde vel helst tatt en tur til legen, for å få sjekket opp i det. Vil jo heller ikke virke rar, som føler at jeg har kreft. Ikke vet jeg! Er 19 år, og har en sønn. Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget, bare føler meg helt tom!
Henriette123 Skrevet 10. desember 2010 #2 Skrevet 10. desember 2010 Hei du En klump i et av brystene kan være mye forskjellig og er mest sannsynlig ikke kreft. Det kan være en cyste, en samling av vev, en hoven melkekjertel eller en helt godartet svulst. Mange har slike klumper i perioder som blir borte helt av seg selv. Her er min historie om akkurat dette - jeg er ei jente på 22. Jeg har en klump i venstre bryst som ikke ble borte av seg selv. Jeg oppsøkte lege som henviste meg til mamografi. Der fant de ut at jeg hadde en svulst og tok en celleprøve. Den viste at det ikke fantes noen kreftceller. Var på kontroll igjen etter noen måneder der de målte den og så at den hadde vokst. Jeg må antagelig operere den ut, men står ikke oppført som hastepasient av noe slag da kulen er helt ufarlig. Som sagt, dette er antagelig ikke noe farlig. Men det kan være verdt å sjekke ut likevel, både for å utelukke at det er noe farlig og slik at du kan få slappe av og ikke tenke mer på det.. Lykke til =) *Henriette*
PepsiMax Skrevet 11. desember 2010 #3 Skrevet 11. desember 2010 Ta deg en tur til legen du, så slipper du antagelig å tenke noe mer på det! De allerfleste finner jo helt ufarlige grunner til kuler her og der.. Som Henriette skriver er det jo mange helt ufarlige ting det kan være også.. hvor stor er kulen? prøvd å klemme på den? var kjempe redd her en dag selv, da fant en kul under armen. Ble så lei av å tenke på den hele tiden igår, så bare klemte til på den for å se om noe skjedde. Viste seg at det var en GIGA GIGA kvise innunder huden. Ble så utrolig lettet!! Lykke til hos legen! La oss høre da du har vært der da =)
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2010 #4 Skrevet 19. desember 2010 Tusen takk for svar! Jeg bestiller nok en time hos legen i løpet av uken. Merker bare jeg er så redd for hva det kan være. Kjenner det gjør vondt i det høyre brystet nå. Huff. Kjenner bare jeg er så inderlig redd! Selvom det ikke hjelper å "syte" her. Igjen takk for svar. TS
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå