Gå til innhold

tips til å gå ned fem kilo?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest på slanker'n

Nå er jeg ikke ekstremt overvektig, men jeg vil gjerne ta av tre-fem kilo, og lurer på om dette vil føre til vekttap:

Frokost: 1 liten skål Biola yougurt naturell med to ss solsikkekjerner og en ss linfrø, samt to rugsprø med lett-filadelfiaost. Pluss ett lite glass juice

Lunsj: 3 knekkenrød med ost eller annet pålegg, 1 frukt, 1 lettkakao (confecta), noen ganger med en kremdott(ikke smart, jeg vet det!).

Middag: medium porsjon av det som blir servert (vanlig middagsmat med grønnsaker). Vann.

Kveldsmat: 2-3 knekkebrød med pålegg, 1 glass melk.

Er dette for mye? Bør jeg kutte ut kveldsmaten? Orker ikke å sulte meg, da tenker jeg bare på mat hele tiden og det ender med utskeielser...jeg går ca 45 minutter hver dag, trener også to-tre ganger i uken (svømming, spinning). Jeg veier 65 kilo og er 173 cm høy. Jeg har smal benbygning. Kan nevne at jeg er 23 år.

Hvis noen har noen tips, tar jeg gjerne i mot det, så lenge det går på "normal" mat og ikke proteinkur...det orker jeg ikke...forresten, tar også sucobloc (siden helgen).

Håper noen gidder å svare... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Madam Felle

Høres ikke mye ut for meg :wink: ser ut som en fornuftig fordeling av måltidene, men hva om du bytter ut det ene knekkebrødet på kvelden med en frukt eller grønnsak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dolphina

Hei!

Synes du høres tynn ut jeg.

Men hvis du kutter ut kveldsmaten, omsær spiser bare en yogurt mister du fort 2 kilo fikk jeg høre!

Det er jo ikke verst!

Og spis helst ikke etter 7-8 om kvelden.

Kutt også ut brus og lignende skal du se du går ned et par kilo!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest på slanker'n

Takk for tips - skal prøve å kun ta en frukt og et glass melk på kvelden, eller ingenting. Drikker aldri brus med sukker, det har jeg ikke gjort på mange år - nå prøver jeg å holde meg unna light-brus også for å beskytte tennene. Ha en god dag. Hej då.

Klem fra meg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du er såpass tynn fra før bør du ikke gå ned mere, med mindre du klarer å gjøre det ved å kutte snop/ekstra fet mat (og da mener jeg fløtesaus og bacon og ostegratinert mat typisk), og sørge for å være litt mere i bevegelse. Klarer du ikke å gå ned ved hjelp av dette betyr det at kroppen din trives med den vekta du har. Spis ellers det du trenger å spise for bli mett, men spis gjerne sunn mat, mye grønsaker og mye fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ser jo greit ut, men er det ikke kanskje litt lite? Men det kommer jo ann på aktivitetsnivået og om du skal fort ned eller ta det over tid. Jeg hadde valgt å spise som normalt, men økt på treningen for å gå ned fem kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...