Hotbots Skrevet 9. desember 2010 #1 Skrevet 9. desember 2010 Hei! Hva er din beste oppskrift på boller/kanelboller? Ofte når jeg følger oppskrifter jeg finner på nettet blir de liksom så hvite og ser så triste ut! Derfor lurer jeg på om det er noen her som har en "idiotsikker" oppskrift? Pensler dere bollene med noe, hvor lenge heves deigen, hva slags varme og hvor lenge? Og er det helt nødvendig å bruke kardemomme? På forhånd takk for svar og beklager hvis det er mange som har spurt om lignende før..
Independent_ Skrevet 9. desember 2010 #2 Skrevet 9. desember 2010 Jeg bruker å lage Litagoboller med biter av brownies etter oppskriften som ligger ute på Detsoteliv.no Knallgode.
Hotbots Skrevet 10. desember 2010 Forfatter #3 Skrevet 10. desember 2010 Jeg bruker å lage Litagoboller med biter av brownies etter oppskriften som ligger ute på Detsoteliv.no Knallgode. Høres godt ut:) Husker jeg pleide å lage boller med sjokolade i midten når jeg var liten:) Men hva gjør du for å få de til å se fine ut? Samtidig som de smaker godt?
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2010 #4 Skrevet 10. desember 2010 Morten Schakenda har den beste bolleoppskriften. Den er nesten identisk med oppskriften fra Åpent bakeri, men med litt mindre væske i forhold tl mel, og litt mer sukker såvidt jeg husker. Jeg har aldri fått skikkelig vellykkede, proffe boller før jeg prøvde disse to variantene.
Independent_ Skrevet 10. desember 2010 #5 Skrevet 10. desember 2010 Høres godt ut:) Husker jeg pleide å lage boller med sjokolade i midten når jeg var liten:) Men hva gjør du for å få de til å se fine ut? Samtidig som de smaker godt? Gjør ingenting spesielt. Lager de på vanlig måte, bare at jeg har små biter av brownies som jeg trykker inn i bollen. Så ruller jeg bollen som en vanlig bolle, og pensler med egg oppå.
Gjest navnelapp Skrevet 10. desember 2010 #6 Skrevet 10. desember 2010 Her er mi: http://altgodt.wordpress.com/2010/02/12/fastelavensfest/
Wildy Skrevet 10. desember 2010 #7 Skrevet 10. desember 2010 Jeg er ingen superkokk, men gjærbakst, det blir alltid bra.Men... oppskrift? Eh... En kjempestor dæsj hvetemel, en liten dæsj sukker, en liten dæsj olje, og en klype kardemomme. Nok lunken melk ( m\gjær i) til at deigen blir sikkelig klissete, settes til etterheving.Bakes ut, settes til etterhveing, pensles med egg og stekes.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå