Gå til innhold

Asosial pus


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har en kasterert pus som vi har hatt i 2,5 år siden han var kattunge. Såvidt jeg vet så har han aldri opplevd noe vondt fra noe menneske. Han er veldig kjærlig mot oss (meg og mannen min), selv om han nekter å sitte på fanget eller bli bært rundt på/løftet opp.

Han kan gjerne rulle rundt, ligge inntil oss og bli klødd på magen og da durer han i vei.

Men så fort det kommer noen på besøk så får han angst og vil ut eller gjemmer seg på et egnet sted. Jeg lurer på hvorfor han er slik? Han har til nøds akseptert mine foreldre siden de passet han i tre uker da vi var på ferie, men alle andre skyr han som pesten.

Er det flere som har pusekatter som oppfører seg slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ei 3 år gammel pus, som er litt slik, noen liker hun, andre gjemmer hun seg for. Når hun var yngre var hun veldig sky når det kom folk på besøk. Hun er veldig kosete og god til oss,men liker ikke at vi bærer henne, eller holder henne når vi står.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig vanlig. :) De er forskjellige som oss. Noen er "født" supersosiale, mens andre er veeldig skeptisk til fremmede. Hun jeg har nå er et sted midt på treet, mens gamlepusen min som døde for noen år siden var mer som din. Han gikk stort sett konsekvent ut av rommet om det kom noen, nesten samme hvem det var. Det har endel med hvordan de er født, endel med hvordan de hadde det som små og endel med hvordan vi venner dem til fremmede. Du kan selvsagt påvirke det noe, med å f.eks la besøkende gi den godbit o.s.v, men i det store og hele må du nok bare akseptere (og respektere!) dens grenser. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine puser er slik :) De gjemmer seg tvert det går et fremmed menneske på trappa. De hører om det kommer kjentfolk eller fremmede.. Snodige greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...