Gå til innhold

Allergi og graviditet.


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei, jeg prøver for tiden å bli gravid. Er endel plaget av allergier nå på våren, og skulle gjerne ha brukt Zyrtec for å dempe symptomene. Nå tør jeg ikke det fordi jeg kan være gravid (er 3 dager over mens-tid, men neg grav.test)

Er det noen her som vet om dette kan være skadelig å bruke dersom man er gravid? Står ikke noe i pakningsvedlegget, dvs. det er ikke noe pakningsvedlegg..

Er det evt. andre preparater som kan brukes?

Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg fikk beskjed av legen min at jeg ikke måtte bruke Zyrtec når jeg nå er gravid. Hun anbefalte med Clarityn, men nå har jeg lest at den også er farlig. Og kan føre til misdannelser på fosteret. Så nå holder jeg meg til nesespray og øyedråper. Det er ikke alle nesesprayene du kan bruke feks: Livostin, den kan også føre til misdannelser hos fosteret. Du får evt ringe til legen din å spørre hvilket preparat han anbefaler deg å bruke.

Klæm fra Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hva tror du om Livostin øyedråper Vibeke? Har brukt litt av de i det siste..

Får ta meg en telefon til legen kanskje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Inne på netdoktor.dk står det at erfaring savnes ved graviditet, og at det da ikke bør brukes. Lomudal kan du godt bruke.

Hilsen Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

Fikk lyst til å svare da jeg brukte zyrtec selv,helt til jeg fant ut at jeg var gravid.

Da sluttet jeg med engang!! Klødde så jeg nesten ble gal!!!! Fikk noe som heter Postafen,og dem funker. Skal heller ikke være noe skadelige. Eneste som er negativt med dem er at en blir mere trøtt.

Men hvis det går bra med bare øyedråper ol. så er nok det det beste!!

Lykke til!!

Hilsen Lillan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei, og takk for svar.

Nå har jeg fått mensen, så jeg er ennå ikke gravid. Nesten litt lettet, for da kan jeg jo bruke medisinene i to uker til uten å bekymre meg, og etter det er kanskje den værste bjørkepollensesongen over.. Ellers så tror jeg det går fint å bare bruke øyendråper resten av sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker Polaramin tabletter og Lomudal nesespray og har fått beskjed av legen min om at jeg bare kan fortsette med dem selv om jeg er gravid.

Om Polaramin står det i Felleskatalogen: " Lang klinisk erfaring indikerer ingen risiko for fosterskadelige effekter på svangerskapsforløpet, fosteret eller det nyfødte barnet." Om Lomudal nesespray står det: "Det er ingen kjent risiko ved graviditet eller amming." Det står forøvrig det samme om Lomudal øyedråper.

Jeg ser frem til en allergifri sommer med voksende mage!

NB! Polaramin kan ha bieffekter i form av tretthet og har "rød trekant".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...