Gå til innhold

Hund og studier


chui

Anbefalte innlegg

Noen studenter som bor alene og har hund her? Hvordan går det? Har dere muligheter for å ta med hunden på forelesninger, eller er den vant med å være alene hjemme?

Har veldig lyst til å skaffe meg hund, og vurderer omplassering fordi jeg vet ikke om jeg har tid til å trene opp en valp når jeg er student. Lurer også på om det lønner seg med en hanhund eller tispe? Noen synspunkter på dette?

Vi har hatt hund i familien før altså, så jeg er ikke nybegynner:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen studenter som bor alene og har hund her? Hvordan går det? Har dere muligheter for å ta med hunden på forelesninger, eller er den vant med å være alene hjemme?

Har veldig lyst til å skaffe meg hund, og vurderer omplassering fordi jeg vet ikke om jeg har tid til å trene opp en valp når jeg er student. Lurer også på om det lønner seg med en hanhund eller tispe? Noen synspunkter på dette?

Vi har hatt hund i familien før altså, så jeg er ikke nybegynner:)

Ta med hund på forelesninger? Hva med folk som er allergisk eller redd for hunder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en tanke.

Dersom du mener at du ikke kan få hverdagen til å gå i hop når du som student har hund, så blir det absolutt ikke lettere å ha hund når du skal ut i jobb.

Jeg har aldri sett en hund på forelesning. Jeg ville ha syntes det var en uting. Noen er redde for hunder og andre er allergiske. En hund hører ikke hjemme på en forelesning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hunder kan fint være aleine hjemme en hel dag uten at det skal være noe problem.

MEN den må være vandt til det fra begynnelsen av, altså fra den var valp, så det bør du huske på om du skal ha en omplasseringshund, om den har vært vandt til å være aleine fra den var liten.

ellers sies det at det er enklere med tisper framfor hannhunder, da hannhundene kan være mer bestemt og gjør litt som de selv vil.. (jeg sier ikke at tispene ikke gjør sånt, men tispene er litt "mildere" enn hannhundene)

jeg har selv hatt både tisper og hannhund, men kan ikke si at jeg merker veldig tydelig forskjell egentlig, litt selvfølgelig, men med hannhund slipper du løpetiden, selvom de da lukter tisper med løpetid på laaang avstand... så det er både fordeler og ulemper :)

jeg ønsker deg lykke til!! :)

er jo veldig koselig å ha hund om du får dagen til å gå rundt uten å være avhengig av pass hele tiden :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjent en god del som har hatt hund i studietiden, og det har stort sett fungert bra. Man har ofte litt fleksible dager og kan kanskje dra hjem noen timer midt på dagen eller slutter tidlig. Men kjenner også folk som har bodd i kollektiv med hundeeiere og må påta seg rollen som hundepasser både til hverdags og i helger - og det synes jeg en bør prøve å unngå. En kan ikke skaffe seg hund fordi en regner med at noen andre kan passe den stadig vekk. Om det er noe sted det ville gått an å ta med seg hund på skolen har jeg studert der (landbruksfag, blant annet), men har aldri opplevd at noen har hatt med hund i timene. Smittefare (vet.), skitt, uro, allergi etc, om ikke medstudenter protesterer gjør i hvert fall renholdspersonalet eller foreleser det, Men endel har hatt hunden i bilen når det er temperatur til det, og luftet i pauser. Noen steder er det også "studenthundkennel", i hvert fall på UMB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er student og har hund, men jeg hadde neppe klart det uten samboer. Det er ikke lov å ta med hunden inn på universitet, jeg har egentlig ikke tenkt tanken engang, selv om jeg har en liten selskapshund. Og det står skiltet på inngangsdørene også, faktisk. Tviler på at det finnes skoler for du kan ha den med. Det er derfor det må være en ekstra stor utfordring å være alene...Greit at man kan legge opp til mange lesedager hjemme, men det er dager man må på skolen og lesesalen, og har man jobb i tillegg blir det mye alenetid på hunden. Hvis man ikke bor i kollektiv, da....men det blir ikke helt det samme, for der er det vel neppe noen som gidder å ta ansvar for din hund, lufte den og se til den etc om du blir borte mange timer på rad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er student med hund :) En veldig sosial hund som krever mye omtenksomhet og kjærlighet. Det går helt fint og har gått helt fint fra starten, men jeg har fått hjelp når hun var valp fra mennesker i familien. Også har jeg jo samboer.

Det er risikabelt med omplasseringshunder. Du kan ende opp med en hund som trenger mer trening enn en valp. Men du kan også være heldig :) jeg syns ikke idèen er så dum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...