Gå til innhold

Hund og studier


chui

Anbefalte innlegg

Noen studenter som bor alene og har hund her? Hvordan går det? Har dere muligheter for å ta med hunden på forelesninger, eller er den vant med å være alene hjemme?

Har veldig lyst til å skaffe meg hund, og vurderer omplassering fordi jeg vet ikke om jeg har tid til å trene opp en valp når jeg er student. Lurer også på om det lønner seg med en hanhund eller tispe? Noen synspunkter på dette?

Vi har hatt hund i familien før altså, så jeg er ikke nybegynner:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen studenter som bor alene og har hund her? Hvordan går det? Har dere muligheter for å ta med hunden på forelesninger, eller er den vant med å være alene hjemme?

Har veldig lyst til å skaffe meg hund, og vurderer omplassering fordi jeg vet ikke om jeg har tid til å trene opp en valp når jeg er student. Lurer også på om det lønner seg med en hanhund eller tispe? Noen synspunkter på dette?

Vi har hatt hund i familien før altså, så jeg er ikke nybegynner:)

Ta med hund på forelesninger? Hva med folk som er allergisk eller redd for hunder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en tanke.

Dersom du mener at du ikke kan få hverdagen til å gå i hop når du som student har hund, så blir det absolutt ikke lettere å ha hund når du skal ut i jobb.

Jeg har aldri sett en hund på forelesning. Jeg ville ha syntes det var en uting. Noen er redde for hunder og andre er allergiske. En hund hører ikke hjemme på en forelesning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hunder kan fint være aleine hjemme en hel dag uten at det skal være noe problem.

MEN den må være vandt til det fra begynnelsen av, altså fra den var valp, så det bør du huske på om du skal ha en omplasseringshund, om den har vært vandt til å være aleine fra den var liten.