Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som går/har gått bachelorstudiet offentlig administrasjon og ledelse på UiO, som kan fortelle litt om studiet, undervisningsformer, miljø osv? Vurderer å starte og vil gjerne høre om alle erfaringer:) Hvor ønsker dere som går dette studiet jobb?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går Administrasjon og ledelse på Hio og trives godt :) de studiene er vel ganske like? Begynn på Hio i stedet så kan jeg være faddern din! :skaal:

Skrevet (endret)

Ja har sett at de har lignende studie på HiO også, går du første året nå? Hva lærer du om? Syns du det er interessant? vanskelig? Hva vil du jobbe med senere?

Og hvorfor valgte du HiO fremfor UiO?

Bare å legge ut om du gidder hehe:)

Endret av chui
Skrevet

Ja har sett at de har lignende studie på HiO også, går du første året nå? Hva lærer du om? Syns du det er interessant? vanskelig? Hva vil du jobbe med senere?

Og hvorfor valgte du HiO fremfor UiO?

Bare å legge ut om du gidder hehe:)

Det var egentlig litt tilfeldig at jeg valgte Hio! Jeg har aldri gått på universitetet men har hørt fra andre venner at det kan bli litt svært og upersonlig der (men dette varierer sikkert mye)

På hio er det hvertfall mindre klasser og et godt læringsmiljø. Vi har mange flinke forelesere og er en sammensveiset klasse som finner på mye sammen :). Jeg går andre året så var fadder for førsteåringene nå i høst! Det var supergøy, skikkelig opplegg der for å få de nye studentene inn i varmen!

Jeg valgte det studiet fordi det er såpass bredt, jeg vet ennå ikke helt hva jeg vil bli når "jeg blir stor". Men med en sånn utdanning har man jo flere muligheter. Tror de fleste begynner å jobbe i kommune etc. Men det er også flere jeg vet om som har begynt å jobbe i staten, i banker, Nav, frivillige organisasjoner med mer :) Du får jo utdanning i alt fra regnskap til jus så mulighetene er mange! :enig:

Jeg synes studiet både er interessant og vanskelig. Jeg liker nok jus og samfunnsfag delen best (Matte og økonomi er ikke min store sterkhet) Men det er absolutt verdt å lære alt sammen. Det er ikke lagt opp noen master som heter Adm. og ledelse ennå, men en kompis av meg har fått til (med hjelp fra en av foreleserne våre) til å ta en master i siviløkonomi, Så muligheten for å spesialisere seg er absolutt der :). Nå er jeg jo bare halvveis i studie, så jeg gleder meg veldig til ledelses fagene og praksis kommer!

På Hio har man forresten 1.året på bacheloren sammen med ettårsstudenter som tar politikk og forvaltning. (så hvis du angrer deg kan du jo slutte etter første året, hehe)

Skrevet

høres bra ut:)

Noen som har erfaringer fra UiO?

• 7 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Ikke Chui, men annen interessert. Kommet inn på dette på UiO.. Noen som vet noe?

AnonymBruker
Skrevet

Ikke Chui, men annen interessert. Kommet inn på dette på UiO.. Noen som vet noe?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kom også inn på det. Førstevalget mitt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...