Gå til innhold

Er det sant at "folk flest"


Hans72

Anbefalte innlegg

Kom til å tenke på dette, uten noen spesiell grunn. De gangene temaet har kommet på bane, synes jeg påstanden kommer opp hver gang: Det er enklere å være homofil som kvinne enn som mann, da mennene har et større stigma rettet mot seg enn hva kvinnene har. Spørsmålet mitt er igrunnen om dette stemmer, etter deres egne erfaringer?

Jeg må forresten medgi(selv om dette er fryktelig politisk ukorrekt)at jeg nok har flere fordommer(merk: fordommer, ikke noe jeg lar styre livet mitt, eller som er avgjørende når jeg har blitt kjent med en person :) )mot homofile kvinner enn menn. Tross alt, homofile menn er kjent for å være stilbevisste, kule og se godt ut; kvinnene er gjerne litt "macho", og ikke akkurat noe et flertall av menn faller som fluer for(til motsetning fra homsene, som heterofile kvinner gjerne anser som attraktive).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Generelt er det vel forholdsvis få som åpent gir uttrkk for fordommer mot homofili, i alle fall i sentrale strøk(jeg har bodd i Bergen hele mitt liv(med unntak av noen år da jeg var student), og har aldri opplevd å få noen negative kommentarer, dette til tross for at jeg var ung i en tid hvor homofili var noe som forholdsvis nylig hadde blitt akseptabelt), men mennene er nok mer utsatt for fordommer enn hva vi kvinner er, dessverre. Delvis kommer dette av at andre menn kan være en tanke homofobe(når det kommer til homofile MENN, vel og merke), og delvis kommer det av at homofile menn er kjent for en noe utagerende livsstil, seksuelt sett, med påfølgende alarmerende HIV - statistikker(og ja, det er SELVSAGT svært feil å dømme den gjengse homofile mann grunnet dette, men det endrer ikke på at dette nok, underbevisst, påvirker samfunnets syn på homofile menn). I tillegg er det en kjent sak at enkelte innvandrerungdommer har gått til angrep på homofile menn, mens jeg ennå har til gode å høre at lesbiske kvinner har vært utsatt for noe tilsvarende(hatvold, som det gjerne kalles). For all del, jeg og damen min kan bli lei av alle forslagene om trekant som diverse menn på byen kan komme med, men HETS, det har jeg aldri opplevd, og langt mindre VOLD(ja, jeg har homofile kamerater som dessverre har vært utsatt for begge deler).

Det siste avsnittet måtte jeg flire litt av. Jeg viste det til hun jeg er sammen med, og vi fikk oss i det minste en god latter. Dersom jeg bryter ned en illusjon ved å legge ved et bilde av meg og henne(for å avkrefte påstanden til TS om at lesbiske kvinner ser mandige ut), må du ha meg unnskyldt, men:

post-20706-0-12206900-1291834683_thumb.j

Endret av Monica1968
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er forholdsvis få som sier åpent at de har fordommer mot homofile, men man kommer ikke unna at dem som har det(og tro meg, det er langt flere enn dem som er "tøffe" nok til å innrømme det i det virkelige liv), oftere har fordommer mot menn eller kvinner med homofil legning. Det har nok mye med tradisjonelle syn på kjønn å gjøre, og liten tilknytningen til den lille minoriteten av homser som fører en "utagerende seksuell livsstil". Tviler noen på det, er det bare å sjekke ut statistikkene over hvor mange som "grøsser ved tanken på to menn som har sex" og hvor mange som "grøsser ved tanken på to kvinner som har sex". Da vil det slå en at det er langt flere som støtter seg til førstnevnte enn sistnevnte utsagn, og det(ved siden av at flere oppgir å være positivt eller nøytralt innstilt til lesbiske kvinner enn til homofile menn)sier vel igrunnen sitt. Du vet, fordommer kan være der uavhengig av hvorvidt det er politisk korrekt å hevde dem.

For øvrig et pent bilde av deg og damen din; vakre damer, begge to, men vær nå såpass realistisk at du innrømmer at det ikke har noe med snittet av lesbiske kvinner å gjøre; uttrykket "traktorlesbe" ble ikke konstruert uten grunn.

Endret av Hans72
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vær nå såpass realistisk at du innrømmer at det ikke har noe med snittet av lesbiske kvinner å gjøre; uttrykket "traktorlesbe" ble ikke konstruert uten grunn.

Traktorlesber fins det mange av, femme-lesber, lipstick lesbians, soft butch og stone butch også. Det er ikke bare én hovedtype lesbisk. Du skulle bare visst hvor mange lesber det er der ute som du ikke ser det på. Jeg har ikke skjorter og mannebukser, og det samme kan sies om kjæresten min. Jeg liker jenter, altså vil jeg ha ei som ser ut som ei jente. Når vi går ut, er det i kjoler og skjørt og ikke i dress. Hadde du sett oss, hadde du vel trodd vi var feminine venninner, helt til du så hvordan vi ser på hverandre.

Når det gjelder spørsmålet ditt: Det er rimelig enkelt å være homo som kvinne, helt til man befinner seg blant hetero menn på fest. Da er det som regel en som begynner å spørre om vi trenger dildo, hvordan vi i det hele tatt kan ha sex og hvordan to pene, feminine jenter kan være sammen. De skjønner ikke at de stiller altfor private spørsmål, helt til jeg spør hvordan heteroer kan ha tilfredsstillende sex. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må dessverre medgi at jeg har betydelig større fordommer mot homofile menn, enn jeg har mot homofile kvinner. Og det bunner bl.a i at jeg ser på homsesex som mye mer grisete enn lesbesex.

Og dessuten:

Mange homofile menn spiller veldig på sin seksuelle legning ved å tilegne seg spesielle manerer, som f.eks den spesielle, seksuelt ladde talemåten og den berømte "knekken" i håndleddet. De virker dessuten veldig sexfikserte, og statistikken viser at spredningen av HIV viruset er mye høyere i homofile miljøer enn i befolkningen ellers. Dette er kanskje naturens måte å fortelle oss at dette ikke er naturlig.

Selv om noen lesber også spiller på sin legning, f.eks ved å ha kortklipt hår og kle seg mandig, så fremstår de likevel ikke like karakteristisk som homofile menn. Når jeg ser en homofil mann med de typiske trekkene, så ser jeg automatisk for meg denne mannen i full gang oppi en annen manns rumpehull. Slike bilder får jeg sjelden opp når jeg ser to lesber.

Hilsen heterofil kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...