Gå til innhold

Gorillapod-Zoom


likning

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt et gorillapod- stativ i julegave til min kjære, men etter å ha lest litt om det etterpå (ikke lurt, jeg vet..) er jeg usikker på om det krever noe tilbehør?

Er det slik at man må ha det lille hodet (som må kjøpes i tillegg), for å i det hele tatt kunne bruke stativet? Eller er det bare for å kunne "snurre" på kameraet?

Endret av likning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er denne:

http://joby.com/gorillapod/slrzoom/

Men den er helt flat på toppen, med en skrue e.l, og har ikke den "toppen" som de på bildene har.

Det ser ut på sidene der som det skulle holde med bare den skruen, men det stiller vel krav til kameraet om å ha noe som kan festes til den skruen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du trenger ikke noe ekstra. Kameraet skal du kunne skru rett på den skruen. Det ekstra stativhodet er for økt fleksibilitet og stabilitet.

Når det er sagt så er ikke gorillapod spesielt velegnet til annet enn kompakter og de minste og letteste speilrefleksene, men alle kameraer med stativfeste passer på gorillapoden. Du ser "skruehullet" under kameraet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, supert, takk for hjelpen!

Den varianten jeg har kjøpt skal holde opp til 3 kg, så jeg håper det holder! Men kanskje verdt å kjøpe kulehodet på sikt, dersom det ikke er optimalt.

Har alle kameraer hull til en slik skrue, eller kan jeg risikere at kjæresten min sitt kamera ikke har det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Risikoen er svært, svært liten. Jeg har ennå ikke sett et uten, og jeg er borti mange kameraer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...