Gjest Caroline Skrevet 8. desember 2010 #1 Skrevet 8. desember 2010 Jeg angrer så utrolig på at jeg bleket tennene mine. Tannkjøttet mitt har trukket seg opp på alle tennene og det var utrolig smertefult i 3 uker! hadde lyst å rive ut tenne mine mens det sto på som værst. Jeg skulle være lur å gå til tannlegen da jeg er kjempe redd for tennene mine. Aldri hatt hull i en alder av 22 år! .. Kontaktet en tannlege i skien. Hadde vært hos tannlegen 2 uker før og konstantert 0 hull. Dette var ikke tilfelle hos tannlegen som jeg nå hadde kommet til.. måtte borre. Støpte skinnene og skulle hente de 3 uker etterpå. _Var ikke dette veldig lang tid? Når jeg kom tilbake etter 3 uker hadde tannlegen sluttet og jeg måtte få en annen tannlege. Hun sjekket bare at skinnene passet og det var all forklaringen jeg fikk.Hun hadde ikke tid. Fikk ut av hun at jeg skulle ta en stripe med middel. Kom hjem tok en stripe med middel i skinna og stusset litt over at blekeskinnen dekket hele tannkjøtter mitt da jeg ikke fikk tørket av noe... Men stusset ikke noe mer over dette... Før 3 dager etterpå når jeg hadde etseskader i hele munnen og spreng vondt i tennene... Har funnet ut nå at skinnen ikke var tilpasset, blekemiddelet jeg fikk var for sterkt og jeg hadde alt for mye middel i skinnen! PAss på å undersøk mer enn det jeg gjorde... Hvis ikke så ender dere med en del mindre tannkjøtt og tannkjøttet kommer ikke tilbake..!!! Noen som har opplevd liknende ? Fortvila!!
Gjest Nanette Skrevet 8. desember 2010 #2 Skrevet 8. desember 2010 Saksøk. Og klag til fylkestannlegen. Skinna skal være tilpassa og ikke NOE av blekemiddelet skal på tannkjøttet! Det er direkte skadelig og blekemiddelet er IKKE til å tulle med. Det er veldig sterkt og man skal heller ikke svelge det, når det etser og kan gjøre tannemalje, som er kroppens hardeste, porøst, så er det farlig å få i seg og på tannkjøttet. Virker som at du kanskje har fått feil skinne men sånne feil skal jo ikke skje.
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2010 #3 Skrevet 8. desember 2010 Takk for advarsel! *dropper hele greia*
Gjest caroline Skrevet 8. desember 2010 #4 Skrevet 8. desember 2010 Ja jeg vet at jeg fikk feil skinne. De har jo tilogmed en video på siden der de viser at de klipper til skinna... Vidoen er riktignok en video som de fleste tannleger har på siden sin. Det tok 3 uker å få skinna så de har vell sendt den til et sted og ikke laget den selv.. hm.. Men er det noen som vet om d er tannlegen som skal tilpasse den selv? i de fleste bruksanvisninger på nettet står det at man skal først grovtilpasse for deretter å fintilpasse. Det siste punktet var tydeligvis ikke gjort. Jeg er helt fortvila jeg ser jo ikke ut i munnen. (
Gjest Nanette Skrevet 8. desember 2010 #5 Skrevet 8. desember 2010 Tannlegen tar avtrykk og sender inn til tannteknikere som lager den skinna. Kan hende de har klussa med feil skinne, men det SKAL ikke skje! Ta kontakt med fylkestannlegen og klag! Sånt som det der er horribelt, det er tannhelse de skal drive med, ikke motsatt...
Gjest Caroline Skrevet 9. desember 2010 #6 Skrevet 9. desember 2010 Jeg har jo også tatt alt for mye blekemiddel i skinna så du kan jo tenke deg. ser ikke ut i munnen. Men fylkestannlegen har bare ansvar for offentlige tannleger. Er det noen andre som har opplevd at tannkjøttet har trukket seg tilbake ?=
Gjest Nanette Skrevet 9. desember 2010 #7 Skrevet 9. desember 2010 Da må du klage inn til klagenemda i kommunen din. Gå til en annen tannlege og la han se på tannkjøttet, kan hende han kan hjelpe deg videre med saken. Det finnes tannleger som hjelper til med det, for de skal jo FREMME tannhelse, og ikke ødelegge tannhelsen til folk. Hvor lenge er det siden du tok bleking? Jeg skal ikke si for sikkert, men som regel trekker ikke tannkjøtt som har trukket seg opp, tilbake igjen. Jeg vil anbefale deg å gå til en kyndig tannlege for behandling av tannhalsene dine, iser det ikke veldig i de nå som de er bare?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå