Gå til innhold

Fotballtrening for 5-åring

Anbefalte innlegg

De av dere som har barn som trener fotball, hvilket utstyr må jeg kjøpe inn allerede fra første trening? :roll:

Vet at det er påbudt med leggskinn (pris for dette?), men hva annet BØR kjøpes, eller kan de små trene uten noe spesielt utstyr??? Jeg er helt blank på dette, så takknemlig for svar :)

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/527051-fotballtrening-for-5-%C3%A5ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leggskinner er påbudt og koster 100-150 i sportsbutikker.Ellers må du vel ha sko som passer til. Hallsko om det trenes inne, og det er veldig stas med ordentlige fotballsko om man trener ute. Her trener noen i addidas treningsklær, mens noen trener i en vanlig joggebukse.

Gjest Wolfmoon

Leggskinner er det eneste jeg hadde kjøpt til første trening for en 5-åring. Ellers går det helt fint med vanlige joggesko og treningsklær når de er så små. Det er jo ikke som om f.eks. fotballsko gir dem noe særlig fordel.

Men det er klart, har alle andre så... :roll:

Dersom de trener utendørs er fotballsko helt nødvendig, da stiller man ikke i joggesko. Enkelt og greit.

Vi snakker 5-åringer her. De trenger ikke fotballsko.

Hilsen ei som har trent og dømt mye knøttefotball oppigjennom.

Annonse

Gi meg en god grunn til at en 5-åring trenger fotballsko med en gang.

Hvis de spiller på grus, så er det ikke krise å spille i joggesko. Spiller de på kunstgress, så er fotballsko viktigere.

Det aller viktigste er å forsikre seg om at ungen ikke skiller seg ut fra de andre ved å spille i joggesko.

Hvis de spiller på grus, så er det ikke krise å spille i joggesko. Spiller de på kunstgress, så er fotballsko viktigere.

Det aller viktigste er å forsikre seg om at ungen ikke skiller seg ut fra de andre ved å spille i joggesko.

Herregud, for en holdning. Ikke rart at jeg blir kvalm av ordet fotball. Verdens viktigste idrett, der det egentlig ikke handler om å ha at barn skal ha det morro, men å tidlig prestere med riktig utstyr. Og har du ikke riktig utstyr eller er bra nok, har du ingenting der å gjøre.

• Liker 1

Herregud, for en holdning. Ikke rart at jeg blir kvalm av ordet fotball. Verdens viktigste idrett, der det egentlig ikke handler om å ha at barn skal ha det morro, men å tidlig prestere med riktig utstyr. Og har du ikke riktig utstyr eller er bra nok, har du ingenting der å gjøre.

Ferdighetene spiller ingen stor rolle, alle er "like dårlige" i den alderen. Men naivt å tro at det er uproblematisk å skille seg ut.

Vi snakker heller ikke om hvem som har riktig merke på fotballskoene, men at det er viktig å ha fotballsko i det hele tatt, hvis det er det de andre barna spiller i.

Det er ikke en holdning jeg vil forsvare, men det er slik verden fungerer. Barn kan være nådeløse.

Endret av L. Kennedy
Gjest Wolfmoon

Nå kjenner jeg ikke til mer enn ett knøttelag, men der har iallefall ikke alle barna fotballsko. Noen har ja, men absolutt ikke alle. Når man begynner med noe som 5-åring så skal man ikke se bort ifra at noen faller fra iløpet av de første årene. Og da ser iallefall ikke jeg poenget med å bruke masse penger på dyrt utstyr.

Annonse

Da ville jeg prøvd å få lånt fotballsko. Jeg hadde ikke sendt en unge avgårde på fotballtrening i joggesko.

Etter å ha spilt fotball i 12 år selv, så må jeg si at jeg er totalt uenig i dette. En 5-åring som spiller knøttefotball trenger definitivt ikke fotballsko enda.

Tror du virkelig at alle barn på 5 år stiller i fotballsko på trening? Isåfall så får du tro om igjen.

5-åringer som trener fotball på denne tiden av året trener sannsynligvis innendørs og det er ikke umulig at de trener på parkett. Da trenger de neppe fotballsko. Og dersom de skulle trene på kunstgress eller grus så trenger man heller ikke fotballsko i den alderen.

TS: Så små leggskinn får du kjøpt for rundt en 100-lapp. Og dette er egentlig alt som trengs i den alderen. :)

Endret av SmallTalk

Tror du virkelig at alle barn på 5 år stiller i fotballsko på trening? Isåfall så får du tro om igjen.

5-åringer som trener fotball på denne tiden av året trener sannsynligvis innendørs og det er ikke umulig at de trener på parkett. Da trenger de neppe fotballsko. Og dersom de skulle trene på kunstgress eller grus så trenger man heller ikke fotballsko i den alderen.

TS: Så små leggskinn får du kjøpt for rundt en 100-lapp. Og dette er egentlig alt som trengs i den alderen. :)

Supert, takk for svar :) Da får vi holde oss til leggskinn i første omgang, og noen strømper ;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...