Gå til innhold

Salg av bil, underskrive papirer.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal nå selge bilen min. Kjøperen vil gjerne ha den så fort som mulig, men jeg skal reise bort noen uker, så når h*n kan er jeg ikke tilgjengelig.

Kan jeg signere papirene på forhånd og få en annen til å møte opp og ferdigstille salget?

Forresten, hvordan er det vanlig å ordne betalingen når man selger en bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, du kan signere papirene på forhånd, men for guds skyld; La en du stoler på ordne salget.

Det aller viktigste papiret du skal skrive under på er vognkort del 2. Dette bør du si til h*n som skal ordne salget for deg, er et verdipapir som DU faktisk er ansvarlig for at blir levert til Statens vegvesen. Ikke la kjøper ta med seg det papiret. De kan enten levere det inn i en postkasse/luke på trafikkstasjonen som er nærmest, slik at det blir ordnet med en gang (ev. postlegge), hvis ikke det passer, bør du eller den du stoler på levere denne i dagene rett etter salget. Datoen du skriver i vognkort del 2 når du skal signere, blir salgsdatoen som vegvesenet bruker når de registrerer salget (dette bør du tenke over om du signerer leeeenge før kjøper faktisk overtar bilen.)

Fyll gjerne ut en kontrakt ferdig på forhånd også, men det er kun viktig for deg og kjøper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...