Gå til innhold

4 voksne par til storby - hvilken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er 4 par i 40-årene som skal på langweekend til en storby.

Vi har tidligere vært i London, Barcelona, Roma, Budapest, Madrid, Nice, Praha.

Av disse er nok Barcelona favoritten

Nå ønsker vi en ny. Helst litt varmere klima enn norge, og rimelig å ut å spise/drikke/bo

Hvilken kan du anbefale og hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med Paris? :)

Det er en utrolig romantisk og vakker by, med et litt varmere klima enn Norge. Det er mye å se og oppleve der også. Anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Paris? :)

Det er en utrolig romantisk og vakker by, med et litt varmere klima enn Norge. Det er mye å se og oppleve der også. Anbefales.

Ja, tviler ikke :) Har bare høt det er så grisedyrt å leve/bo der?

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange kule byer i Europa. Selv er jeg veldig glad i Dublin og Belfast, men dere tenker dere vel kanskje noe litt varmere..

Bratislava, Venezia, Beograd, Lisboa, Bilbao, Milano er alle fine og spennende byer på hver sin måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paris kan være dyrt, ja. Akkurat i området rundt Champs-Elysees er det ganske dyrt. Og hotellprisene er også litt dyre. Men samtidig vil jeg ikke påstå at det er dyrere der enn i London, i hvert fall ikke som jeg kan huske, og sikkert ikke dyrere enn Roma heller, ettersom jeg har hørt. Kommer du litt utenfor turiststedene går det helt fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser Lisboa er nevnt i en oppramsing her, og jeg gikk inn i tråden nettopp for å foreslå denne byen. Det er en hyggelig by med mye å se, rimelig mat og trivelig klima. Hotellprisene er varierende, men det er mulig å finne ganske fornuftig priset overnatting med god standard og sentral beliggenhet. (Gjør et hotellsøk på finn, f.eks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istanbul er en av mine absolutte favoritter. Nydelig mat, ubeskrivelige severdigheter (feks Topkapi palasset, Hagia sofia, den blå moske), museer i hopetall og god shopping. De største severdighetene ligger i den gamle delen, men den nye har topp moderne kjøpesentere og utesteder. Det er den eneste byen i verden som ligger i to kontinenter (Europa og Asia).

Endret av viren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere liker Barcelona vil dere også like Palma på Mallorca. Kjempekoselig by og mulighet for å se mye rundt omkring også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...