Salamandra Skrevet 9. desember 2010 #41 Skrevet 9. desember 2010 (endret) Skrullehuet Glenn Beck oppsummerer sakens fakta i denne videoen. Ganske underholdende Endret 9. desember 2010 av Salamandra
mousepad Skrevet 9. desember 2010 Forfatter #42 Skrevet 9. desember 2010 Hvilken rettsstat ville vi hatt dersom spørsmålet om en tiltalt var skyldig eller ikke skyldig etter tiltalen utelukkende var beroende på "en rask sannsynlighetsberegning"? Jeg vet ikke om du ønsker et samfunn hvor den velstående familiefaren i en ansvarsfull jobb alltid blir frikjent, fordi det er så lite sannsynlig at han ville risikere alt han hadde oppnådd for å tilfredsstille sine seksuelle lyster, mens den slitne narkomane tiggeren alltid blir dømt for eventuelle seksuelle overgrep han blir tiltalt for, fordi han etter en rask sannsynlighetsberegning helt sikkert var skyldig. Et slikt samfunn ønsker i alle fall ikke jeg. (Og et tilleggsspørsmål, ville din raske sannsynlighetsberegning medført at den såkalte "Lommemannen", kjent som en stabil og solid familiefar, ble dømt eller frikjent?) Personlig foretrekker jeg å ha alle fakta foran meg før jeg tar stilling til et såvidt alvorlig spørsmål som dette er, noe som betyr at jeg foreløpig ikke har noen oppfatning om hvorvidt den tiltalte er skyldig eller ikke. Forhåpentligvis er også de personene som skal behandle saken i rettssapparatet like edruelige, og tar seg tid til mer enn en "rask sannsynlighetsberegning" når saken skal avgjøres. Bare sånn til opplysning så er ikke meningene som fremkommer på et forum rettskraftige i noen grad , så hvilke bevisbyrderegler man velger å legge til grunn i en slik sammenheng har lite å si med hvilke bevisbyrderegler , det du kaller en rettstat, bør legge til grunn for å unngå justismord .
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå