Gå til innhold

Rotfylte ei tann i dag

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg rotfylte ei tann i dag som gjorde veldig vondt. Men etter at jeg fikk bedøvelse har jeg ikke kjent noenting. Nå er det 4 timer siden bedøvelsen gikk ut, og tanna er helt fin. Tannlegen dro ut nerven, også skal jeg rotfylle i morgen. Er det unaturlig å ikke ha vondt? Vil jeg få vondere når hun rotfyller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg rotfylte ei tann i dag som gjorde veldig vondt. Men etter at jeg fikk bedøvelse har jeg ikke kjent noenting. Nå er det 4 timer siden bedøvelsen gikk ut, og tanna er helt fin. Tannlegen dro ut nerven, også skal jeg rotfylle i morgen. Er det unaturlig å ikke ha vondt? Vil jeg få vondere når hun rotfyller?

Det skulle stå, at hun dro ut rota.

Skrevet

Det skulle stå, at hun dro ut rota.

Det gjør ikke vondt. Tannlegen har jo fjerna nerven...

Skrevet

Som AB over her nevner: det gjør ikke vondt når man ikke har nerver igjen! Jeg har også rotfylt ei tann, og kan ikke huske det var vondt i etterkant i det hele tatt. Mulig det var litt sårt i tannkjøttet og hadde veldig tørre lepper siden de slår opp et helt jævla telt i fjeset ditt, men tanna var ikke vond.

Skrevet

Jeg rotfylte ei tann forrige torsdag, og det var ikke vondt i det hele tatt. Du trenger ikke bedøvelse, pga. nerven er borte ved rotfylling, og da kjenner du jo heller ingenting.

Dette innlegget kommer fra ei som har ekstremt tannlegeskrekk, så når ikke jeg synes det var noe vondt, så er det ikke grunn til å engste seg ;)

Skrevet

Jeg har tatt rotfylling to ganger (nei, jeg tar ikke dårlig vare på tennene mine. Uflaks med å knekke av bit og fått betennelse) men ingen av gangene så har det gjort vondt! Aner ikke hvorfor folk frykter rotfylling jeg :klø: synes det er helt greit

Skrevet

Jeg har tatt rotfylling to ganger (nei, jeg tar ikke dårlig vare på tennene mine. Uflaks med å knekke av bit og fått betennelse) men ingen av gangene så har det gjort vondt! Aner ikke hvorfor folk frykter rotfylling jeg :klø: synes det er helt greit

Fordi det gjør så sinnssykt vondt i lommeboka? ;)

Skrevet

Fordi det gjør så sinnssykt vondt i lommeboka? ;)

Det er jo sant .. :fnise:

Gjest Uglefot
Skrevet (endret)

Aner ikke hvorfor folk frykter rotfylling jeg :klø: synes det er helt greit

Kommer vel an på hva man har opplevd. Gikk til helvete for min del.Endte med hovent tryne,smerter og høy feber. Betennelse. Måtte bare trekke driten.

Og i vente hadde jeg en annen rotfylling (hadde ikke vært til tannlege på over 10 år pågrunn av ekstrem tannlegeskrekk) Kan ikke si jeg slappa av like mye andre gangen etter at første gangen gikk så skeis..

Håper jeg aldri må rotfylle igjen,for meg så var det noe av det værste jeg har gjort til en tannlege. Og den der jækla gummidriten de tar på med jernstenger som skar seg langt ned i marg og bein..grøss..

Endret av Uglefot
Skrevet

Så lenge var Adam i paradis...

Drakk et glass iskaldt vann nå, og det iser litt. Iset ca 5 minutter etter jeg hadde drukket. Er det vanlig? Skal ta det opp med tannlegen i morgen. Det er eneste smerten jeg har følt siden behandlingen.

Gjest Blondie65
Skrevet

Rotfyllingen gjorde ikke mye vondt nei.

De 2 mnd som jeg gikk på forhånd for å mote meg opp til å gå til tannlege for første gang på 15 år med ekstrem tannpine - DET gjorde vondt det.

Gjest Uglefot
Skrevet

Så lenge var Adam i paradis...

Jeg var nok ekstremt uheldig..rota de prøvde å fylle var helt skeiv så det de skulle bytte ut nerven med hadde gått inn skjevt.

Har du ikke merka noe verre enn litt ising tror jeg nok du berger bra :)

Skrevet

Jeg var nok ekstremt uheldig..rota de prøvde å fylle var helt skeiv så det de skulle bytte ut nerven med hadde gått inn skjevt.

Har du ikke merka noe verre enn litt ising tror jeg nok du berger bra :)

Godt å høre. Er livredd for at jeg må gjøre noe mer. Men litt ising er altså eneste symptom så langt. :)

Skrevet

Ising kan også komme av at tannkjøttet har blitt sårt, noe som igjen vil påvirke hvor ømfintlige tennene i nærheten er. :)

Skrevet

Det gjør ikke vondt, men jeg syns det var ganske ubehagelig. Hele krantiet rister jo når tannlegen driver å graver oppi der. Men jeg foretrekker rotfylling framfor å borre.

Skrevet

hvilen tann er det du har rotfylt? det har mye å si. De kan være bikanaler i molarer feks som ikke har blitt renset fordi tannlegen ikke har sett det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...