Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Thefainter
Skrevet

Han her hørtes jo bare ut som en slem mann :klem:

Alle oppegående menn vet at man ikke skal tulle med vekten til dama :gjeiper:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må sannelig ha noen alvorlige personlighetsflaws selv hvis du tar til takke med en fyr som har en slik humor og personlighet. Uavhengig hvordan din selvtillit og ditt selvbilde er, hvis du fjerner hele deg fra dette bildet, er jo fremdeles fyren en tufs. Jeg ser ingen grunn til å være sammen med noen som ser på det som morsomt å si at kvinner er dumme og at du er tykk, når ingen av delene er sant. Har du virkelig ikke høyere krav til intelligens og sjarm hos en partner?

Det har virkelig ikke noe å si at han bare tuller. Kan han ikke tulle med noe annet?

Jeg kan godt lage en liste du kan gi til ham:

1. George Bush

2. Knock knock-vitser

3. Chuck Norris

(jeg hadde selvsagt ikke datet en fyr som hadde tullet med noe av dette heller, men ta poenget)

Skrevet

Takk for svar alle sammen:)

Må nok si meg enig i at han ikke viser særlig respekt for meg. Også andre ting han sier og gjør tyder på dette. Alltid med nye typer er jeg veldig bevisst rundt "psykopatiske trekk" (for å sette et ord på det), så har øynene oppe. Men det er vanskelig å vurdere selv når man er i situasjonen. Er det jeg som overdriver og egentlig er det bare uskyldig vitsing fra hans side? Eller bryter dette meg ned, han er kontrollerende osv? Vanskelig...

Jeg vil finne en passende anledning til å si at "jeg liker ikke at du sier jeg er feit. Blir usikker på om det er tull eller ikke". Kanskje neste gang han spør om vi skal trene sammen? Det er mest på trening han sier disse kommentarene. Han er veldig sjefete og autoritær på trening, behandler meg som en militærgutt der han er sjefen med stor S (i beste hensikt, for å få meg til å gjøre innsats) og da skjeller han meg også ut. Det skjer ikke så mye ellers. Han leker (?) slem ofte, men jeg har tatt det med humor og tatt det som ironi.

Må nok ta på meg en del av skylden selv også. Er veldig passiv og underdanig som person. Redd for å si fra. Er et lett offer for de som vil herse og sjefe.

Skrevet

Jeg tror du må stoppe han.

Kjør positiv praksis, men snakk med han først. Si at du såres litt hver gang han driver med negativ humor mot deg, og at det sakte men sikkert bryter deg ned. Si at du har to valg, enten så må han lære å ta hensyn, ellers må du gå.

En måte å trene bort uvaner på er positiv praksis. Når han sier eller gjør noe galt, så stopper du han, og fører han tilbake til situasjonen før "utageringen" skjedde. Så skal han i stedet si eller gjøre noe på korrekt måte.

Til slutt blir han så lei av dette at han ikke gidder å snakke negativt mer.

Men pass på å gi han belønning hver gang han har vært flink. Et hyggellig ord, ett kyss eller 5 peanøtter (det med 5 peanøtter er en vanlig belønning når man trener opp psykisk utviklingshemmede).

Vis han gjerne dette innlegget.

Skrevet

Jeg vil finne en passende anledning til å si at "jeg liker ikke at du sier jeg er feit. Blir usikker på om det er tull eller ikke".

Jeg synes virkelig ikke dette er det største problemet ditt/hans/deres.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Hoy, hoy, hoy... fortell han da at pikken hans er mindre enn på andre menn, så ser du hvordan han reagerer.

Skrevet

Han er jo direkte slem mot deg? Uansett om han bare tuller bør du ikke finne deg i at han sier sånt til deg. Du får si at om han ikke har noe hyggelig å si kan han heller holde kjeft, og evt spørre hvorfor han har behov for å fleipe om ting som sårer deg.

Skrevet

Det skumle er jo at du ikke tør si ifra. I stedet for å ta tak i det så unnskylder du ham.

• Liker 2
Skrevet

Vet du, kjæresten min er verdens snilleste (som oftest), men han dreiv også litt på som din gjør i begynnelsen av forholdet. I begynnelsen lo jeg av det og spøkte tilbake, men til slutt ble det bare for mye av det samme, for ofte. Ikke er han typen som gir så mye verbal bekreftelse heller, så til slutt begynte jeg jo omtrent å tro på han. (kan legge til at jeg er 170 høy og veier 50 kg)

Satt meg ned med han og fortalte at det begynte å bli for mye av den samme spøken som gikk på vekt og negative kommentarer om mitt utseende og at jeg følte meg dårlig av dette. Det overraska han faktisk veldig mye, for han mente jo absolutt ikke det, han forklarte at han mente dette kun ironisk, fordi han syns akkurat det motsatte. Desverre lot jeg det gå litt for lenge før jeg så ifra, så det var en vane for han, men etter et par runder hvor jeg sa ifra klart og tydelig tok han seg sammen.

I dag er det vel 1,5 år siden sist han sa noe slikt, og selv om han fortsatt ikke er så veldig flink til å faktisk gi komplimenter verbalt, viser han veldig ofte at han syns jeg er herlig.

Så det eneste som hjelper er å sette deg ned og si at dette er ikke bra for deg. Og så fortsette å være konsekvent på dette, helt til han skjønner at dette ikke er noe du syns er morsomt. Ikke ta igjen, bare fjern deg fra han og si at sånt gidder du ikke høre på.

Skrevet

Da tror jeg at jeg hadde smellt til med "Vet du, exn min synes jeg var den nydeligste smarteste jenta på jorda". (Med forbehold om hvordan det ble slutt og hvorfor) Eller noe lignende.

Eller så hadde jeg sett rett på ham og spurt hvorfor han var sammen med en han hele tiden på påpeke innbildte feil over.

• Liker 2
Skrevet

Vet du, kjæresten min er verdens snilleste (som oftest), men han dreiv også litt på som din gjør i begynnelsen av forholdet. I begynnelsen lo jeg av det og spøkte tilbake, men til slutt ble det bare for mye av det samme, for ofte. Ikke er han typen som gir så mye verbal bekreftelse heller, så til slutt begynte jeg jo omtrent å tro på han. (kan legge til at jeg er 170 høy og veier 50 kg)

Satt meg ned med han og fortalte at det begynte å bli for mye av den samme spøken som gikk på vekt og negative kommentarer om mitt utseende og at jeg følte meg dårlig av dette. Det overraska han faktisk veldig mye, for han mente jo absolutt ikke det, han forklarte at han mente dette kun ironisk, fordi han syns akkurat det motsatte. Desverre lot jeg det gå litt for lenge før jeg så ifra, så det var en vane for han, men etter et par runder hvor jeg sa ifra klart og tydelig tok han seg sammen.

I dag er det vel 1,5 år siden sist han sa noe slikt, og selv om han fortsatt ikke er så veldig flink til å faktisk gi komplimenter verbalt, viser han veldig ofte at han syns jeg er herlig.

Så det eneste som hjelper er å sette deg ned og si at dette er ikke bra for deg. Og så fortsette å være konsekvent på dette, helt til han skjønner at dette ikke er noe du syns er morsomt. Ikke ta igjen, bare fjern deg fra han og si at sånt gidder du ikke høre på.

Godt å høre om andres erfaringer. Høres veldig likt ut som min. Tror som sagt bare det er tull, for han tuller alltid med at "han er best, jeg er dårlig" og det meste ler jeg med på. Han erter meg for det meste.

I dag kom han igjen med kommentarer som "nei, du kan ikke gjøre den øvelsen, du er for feit", "vi må trene av dette, dette og dette (tar tak div plasser)", "ser at magen henger utforbi buksa, dette kan vi ikke ha noe av" (det gjør den ikke en gang). Alle i forbindelse med trening. I dag lo jeg ikke av disse kommentarene eller ble "leke-sint". Så på han med anklagende blikk og sa "slutt". Virket ikke som om han tok det alvorlig pga det fortsatte, men kan være det synker inn, han ville ikke bare lye meg der og da. Hadde jeg visst 100% at han likte meg og syns jeg var pen kunne disse prellet av, men jeg får aldri noen bekrefelse. Og jeg er et par cm mer rundt midjen enn før, så det er et ømt punkt.

Tror jeg skal prøve å si fra utenom treningene, gjerne skriftlig. Han tar meg ikke alvorlig ellers. Hvis jeg sier det skriftlig og tar det opp må han skjønner alvoret. Hvis ikke er det bye-bye.

Skrevet

Jeg fatter ikke at du gidder å gi denne tufsen en sjanse. Hva synes du om kroppen din før han begynte å si stygge ting?

Skrevet

Jeg fatter ikke at du gidder å gi denne tufsen en sjanse. Hva synes du om kroppen din før han begynte å si stygge ting?

Jeg har alltid vært fornøyd med kroppen min. Er bare 1 år siden jeg stilte opp på mange bikini-fotoshooter som så klart krevde at jeg var fornøyd og turde vise meg frem.

Men som sagt har jeg gått opp et par kg og er derfor litt usikker. Har en skjør selvtillitt. Jeg er for så vidt greit fornøyd med kroppen enda, men merker at jeg har blitt mer obs og tenker mer "Har jeg faktisk mage?" "Har jeg kraftige lår?" "Syns ikke han jeg er særlig pen egentlig?" "Begynner jeg å bli tykk?".

Er redd for at tvilen til slutt skal overta. En tullekommentar gjør lite, men over tid tror jeg ikke jeg er sterk nok til å takle kommentarene, fordi de sniker seg inn og jeg blir som sagt i tvil om det er noe sant i de og ikke 100% tull.

Pr dags dato har han ikke ødelagt synet på kroppen min, men det er en fare for at det kan skje i fremtiden. Hva om jeg legger på meg litt til? Bare det at jeg kvier meg for å vise meg uten sminke (med de andre exene har det vært 0 problem) og syns det er ubehagelig å ligge i skje pga er redd magen kjennes feit ut da og han slenger ut en kommentar, er tegn på at jeg har blitt mer usikker.

Skrevet

Jeg har alltid vært fornøyd med kroppen min. Er bare 1 år siden jeg stilte opp på mange bikini-fotoshooter som så klart krevde at jeg var fornøyd og turde vise meg frem.

Men som sagt har jeg gått opp et par kg og er derfor litt usikker. Har en skjør selvtillitt. Jeg er for så vidt greit fornøyd med kroppen enda, men merker at jeg har blitt mer obs og tenker mer "Har jeg faktisk mage?" "Har jeg kraftige lår?" "Syns ikke han jeg er særlig pen egentlig?" "Begynner jeg å bli tykk?".

Er redd for at tvilen til slutt skal overta. En tullekommentar gjør lite, men over tid tror jeg ikke jeg er sterk nok til å takle kommentarene, fordi de sniker seg inn og jeg blir som sagt i tvil om det er noe sant i de og ikke 100% tull.

Pr dags dato har han ikke ødelagt synet på kroppen min, men det er en fare for at det kan skje i fremtiden. Hva om jeg legger på meg litt til? Bare det at jeg kvier meg for å vise meg uten sminke (med de andre exene har det vært 0 problem) og syns det er ubehagelig å ligge i skje pga er redd magen kjennes feit ut da og han slenger ut en kommentar, er tegn på at jeg har blitt mer usikker.

At han oppfører seg slik er et tegn på at han er en idiot, ikke at det er noe gal med deg. Jeg er sikker på at du er nydelig

Skrevet

At han oppfører seg slik er et tegn på at han er en idiot, ikke at det er noe gal med deg. Jeg er sikker på at du er nydelig

Tusen takk :klemmer:

Han har en typisk mannsjåvinistisk guttehumor. Litt sånn "leke tøff drittsekk", skal hvertfall ikke smiske eller gi meg komplimenter!

Skrevet

Tusen takk :klemmer:

Han har en typisk mannsjåvinistisk guttehumor. Litt sånn "leke tøff drittsekk", skal hvertfall ikke smiske eller gi meg komplimenter!

Forklar ham at det er mer macho med menn som viser myke sider av seg selv.

Skrevet

Forklar ham at det er mer macho med menn som viser myke sider av seg selv.

Sant vel.

Tror dessverre han her aldri kommer til å gjøre det.

Skrevet

Det folk i denne tråden ikke skjønner er at hun er sammen med en mann som hun ikke klarer å si sannheten til. Et kvelende forhold. Glem god kommunikasjon og ærlige samtaler her. Bedre å finne deg en annen mann, TS. Om ikke, så bør du vri nakken hans et par hakk lavere ned.

Skrevet

Det er ganske idiotisk å klage på sånt. Hvis du vet at du ikke er overvektig, le det bort. Hvis det ennå plager deg, snakk med ham. Hvis han nekter å slutte, vurder om det gode du får fra forholdet er verdt det at han skal holde på slik, og slutt å syte om det hvis det er det, og dump ham hvis det ikke er det.

Synes du derimot at du selv er tjukk, slank deg. Eller aksepter det. Det bør virkelig ikke være vanskelig å ta et valg og gjennomføre det.

~Dantè

Skrevet

Det skumle er jo at du ikke tør si ifra. I stedet for å ta tak i det så unnskylder du ham.

+1

Ts, du kan ikke la han holde deg nede på den måten. Det er det han gjør når du lar han rakke ned på deg på den måten.

Hvis han styrer med å ha macho drittsekk image kan du bare forklare han at du driter i hvordan han er mot andre, men du som er dama hans fortjener bedre enn dette.

Hvis han ikke liker deg for den du er kan han bare dra til helvette og finne noe annet å drive med. :kjefte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...