Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kjæresten min holder hele tiden på å kommentere kroppen min. Vi har ikke vært sammen lenge og jeg kjenner han ikke så godt. Tror han sier det på tull, men han sier aldri "tulla" eller noe etterpå.

Han sa at jeg hadde 40 i bmi, så sa jeg "halver det, så nærmer du deg". Jeg har 21,5 i bmi. Da så har overrasket ut og sa at jeg var jo ikke undervektig (han mente under 20 bmi=undervektig).

Når vi trener sammen sier han ting som "du er rund i formene", "her er litt ekstra" (tar tak i magen), "du er tyngre enn vanlige jenter" osv. Sier aldri at "du er feit", men kommentarer som betyr det.

Som sagt tror jeg det er hans form for humor, han sier også at jeg er dum osv. Føler meg ikke så truffen av noen av delene, men likevel siger det litt inn. Selvbildet blir ikke akkuratt styrket av å få mye kritikk og aldri ros. Jeg har gått opp et par kilo det siste året (før jeg ble sammen med han) og føler meg derfor feit, selv om jeg objektivt ikke er det.

Er det vanlig at gutter spøker sånn om jentas vekt?

Hadde jeg vært skikkelig syltynn hadde jeg tatt det som ironi, men jeg er jo bare vanlig slank. Har nesten flat mage, men når jeg sitter i sengen f.eks blir det en liten "dump".

vet ikke hvordan jeg skal tolke kommentarene hans jeg:( Ler dem bare bort der og da, men av og til blir jeg lei meg. Hadde jeg virkelig vært tjukk tviler jeg på han hadde sagt slik, men forholdet til egen kropp er ikke så godt at jeg tåler alt. Det er ikke så alvorlig at jeg får komplekser av dette, men føler meg ikke særlig fin naken med han når han sier slike ting. Også begynner jeg å tvile på om jeg faktisk har fin kropp:s

Kanskje han tror jeg har DEN selvtillitten og trenger å jekkes ned? Det har jeg absolutt ikke, men det virker som noen (både jenter og gutter) tror det fordi jeg "har alltid hatt fin kropp".

Kvier meg litt for å ta det opp med han og. Jeg vil ikke være jenta som tar seg selv så høytidelig og som man ikke kan tulle med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du bare skal si det som det er, at du ikke syns det er noe morsomt når han gjentar dette flere ganger over lengre tid. Hadde selv blitt veldig lei meg om kjæresten min hadde sagt dette ofte, spesielt siden jeg sliter selv med selvfølelsen pga egen vekt (heller ikke feit, men noen ekstra kilo her og der som har kommet snikende det siste året).

Du kan jo også nevne at det er ikke det at du tar deg selv så høytidelig, men synes ikke det er noe morsomt lengre.

Alle vet jo at en kvinnes alder og vekt ikke er noe en skal tulle med! :nei:

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor finner du deg i så respektløs behandling?

• Liker 4
Skrevet

Tror du burde jekke HAN ned noen hakk. Virker som han sier det for å fortelle deg at han synes du er stor ja, selv om det nødvendigvis ikke betyr at du er det!

Har han noen såre punkter? Når han først har begynt med sånne kommentarer kommer han nok ikke til å slutte før han får seg en støkk. Enten må du si til han i klare ordelag at hinting om vekten din er veldig ufint og gjør deg usikker, og mindre kåt på han. Her kan det være fint å trekke inn andre menn som liker deg som du er og lignende.

Eller så hakker du på han tilbake med noe han er vàr på. Kanskje han tar lunta.

Skrevet

fy søren for en slem type du har fått deg.. jeg hadde ikke orket å ha det sånn som du har det... :snurt:

• Liker 1
Skrevet

Dette er ikke noe morro og få høre av en kjæreste :sukk:

Du skriver at det ikke er så alvorlig at du får komplekser av det, men holder dette på i lang tid vil jeg tro at dette kommer til og svekke selvtilitten din og kanskje skape problemer i sexlivet.

Ta det opp med han før det går så langt som så.

Så håper jeg at han slutter med dette og at det fikser seg for dere :)

Skrevet

Du er slett ikke overvektig, og det vet du jo selv også :)

Skjønner at du ikke vil bli oppfattet som en selvhøytidelig person som ikke tåler en spøk. Men jeg synes du skal ta det opp med han på en skikkelig måte. Hadde det vært en kommentar (eller i det minste svært sjeldent), hvor han tydelig synliggjør at det er en spøk, så hadde det vært en ting. Men jeg får inntrykk av at han sier det ganske ofte, og at det ikke er åpenbar ironi, eller at han sier "tulla". Og da blir det noe annet.

At du forteller han på en skikkelig måte at du blir usikker på om han mener det eller ikke, at du kjenner at du tar deg nær av kommentarene hans, fordi du ikke er tykk, så bør han absolutt respektere det. Og du bør heller ikke bli tatt som selvhøytidelig eller kjip pga det. Da har han et problem, ikke du.

En kjæreste skal være støttende og oppmuntrende, ikke en person som dytter deg ned, og får deg til å føle deg dårlig :) Godt mulig han ikke mener noe med det, og bare trenger å høre at dette ikke er noen hyggelig spøk for å slutte med det. Ikke alle som forstår hvordan ting mottas. Snakk med han, du. Ikke vær redd for det. Reagerer han negativt, er han umoden.

• Liker 1
Skrevet

Förmodligen vill han bara retas med dig och menar inte så mycket med kommentarerna, MEN du borde ändå ta ett litet snack med honom. Nästa gång han häver ur sig något dumt kan du ju se lite sårad ut och säga "Du, jag uppskattar faktiskt inte sådana kommentarer. Du kanske inte märker det, men det gör faktiskt ont.". Du behöver inte göra någon stor grej av det egentligen, bara låt honom veta att det inte är helt okej. Fortsätter han efter det så vet du ju var du har honom.. (I söpla)

• Liker 2
Skrevet

Han høres ut som den kontrollerende psykotiske typen.

Skrevet

Kjæresten min holder hele tiden på å kommentere kroppen min. Vi har ikke vært sammen lenge og jeg kjenner han ikke så godt. Tror han sier det på tull, men han sier aldri "tulla" eller noe etterpå.

Han sa at jeg hadde 40 i bmi, så sa jeg "halver det, så nærmer du deg". Jeg har 21,5 i bmi. Da så har overrasket ut og sa at jeg var jo ikke undervektig (han mente under 20 bmi=undervektig).

Når vi trener sammen sier han ting som "du er rund i formene", "her er litt ekstra" (tar tak i magen), "du er tyngre enn vanlige jenter" osv. Sier aldri at "du er feit", men kommentarer som betyr det.

Som sagt tror jeg det er hans form for humor, han sier også at jeg er dum osv. Føler meg ikke så truffen av noen av delene, men likevel siger det litt inn. Selvbildet blir ikke akkuratt styrket av å få mye kritikk og aldri ros. Jeg har gått opp et par kilo det siste året (før jeg ble sammen med han) og føler meg derfor feit, selv om jeg objektivt ikke er det.

Er det vanlig at gutter spøker sånn om jentas vekt?

Hadde jeg vært skikkelig syltynn hadde jeg tatt det som ironi, men jeg er jo bare vanlig slank. Har nesten flat mage, men når jeg sitter i sengen f.eks blir det en liten "dump".

vet ikke hvordan jeg skal tolke kommentarene hans jeg:( Ler dem bare bort der og da, men av og til blir jeg lei meg. Hadde jeg virkelig vært tjukk tviler jeg på han hadde sagt slik, men forholdet til egen kropp er ikke så godt at jeg tåler alt. Det er ikke så alvorlig at jeg får komplekser av dette, men føler meg ikke særlig fin naken med han når han sier slike ting. Også begynner jeg å tvile på om jeg faktisk har fin kropp:s

Kanskje han tror jeg har DEN selvtillitten og trenger å jekkes ned? Det har jeg absolutt ikke, men det virker som noen (både jenter og gutter) tror det fordi jeg "har alltid hatt fin kropp".

Kvier meg litt for å ta det opp med han og. Jeg vil ikke være jenta som tar seg selv så høytidelig og som man ikke kan tulle med.

...og du er sammen med han fordi...?

har du hørt om respekt? Han eier jo ikke respekt for deg! Ærlig talt...

Skrevet

Huff, føler jeg har fremstillt han litt slemt her.

Tror som sagt bare det er hans humor, han tuller sånn om alt. At jeg er mindre intelligent, at menn er bedre enn damer, jeg er udugelig.

Svarer igjen med samme mynt selv ofte og ler med på de fleste tingene, men akkuratt vekten er sårbart område.

Er nok litt min feil og, jeg blir liksom-sint og ler, da tror nok han jeg syns det er morsomt:s Har også sagt "du er så slem", men ikke på en seriøs måte.

Æsj, kjenner jeg savner exen som alltid fortalte meg hvor pen og nydelig kropp jeg hadde:( Helt greit å tulle med det meste, men da er det ok å rette det opp igjen ved å tydelig vise det er tull eller gi komplimenter senere.

Han har nok svake punkt så jeg kunne gjort hevn, men jeg klarer bare ikke være slem mot folk. Er altfor snill og hensynsfull til å klare si noe negativt til han, eller si skikkelig fra.

Skrevet

Du har omtrent samme bmi som meg.Og da kan jeg fortelle deg at du slett ikke er feit.Utrolig kjipt at han skal si sånnt til deg hele tiden,og hadde det vært meg ville jeg tatt det til meg,jeg.Blir jo automatisk sånn når man konstant får slike kommentarer...Si det til han at du ikke setter pris på det,hvis ikke får du begynne å si det samme tilbake da,å se om HAN liker det ;) Eller som andre har nevnt,dump han og finn deg en som verdsetter deg for den du er..

Skrevet

Er altfor snill og hensynsfull til å klare si noe negativt til han, eller si skikkelig fra.

Du må jo ta dine følelser på alvor, ingen passer så godt på oss som oss selv :)

Du kjenner han langt bedre enn oss, og tror jo at han ikke mener det (bare en elendig form for humor på dette feltet). Da burde det ikke være noe problem å si fra på en vanlig måte at du ikke setter pris på humoren, og be han slutte. Er han skikkelig, vil han respektere det. Hvis ikke, har du jo sett en ny side av han - som ikke er en positiv en.

• Liker 1
Skrevet

Er ikke det slik det begynner? Man kommer med unnskyldninger og sier at han egentlig ikke er slem, "det er bare".. Jeg synes du burde ta det mer alvorlig. Snakke med han, og om det ikke endrer seg så gjør du best for deg selv å dra fra han. Hører du slike ord over tid begynner du å tro det selv.

Skrevet

Huff, føler jeg har fremstillt han litt slemt her.

Tror som sagt bare det er hans humor, han tuller sånn om alt. At jeg er mindre intelligent, at menn er bedre enn damer, jeg er udugelig.

Svarer igjen med samme mynt selv ofte og ler med på de fleste tingene, men akkuratt vekten er sårbart område.

Er nok litt min feil og, jeg blir liksom-sint og ler, da tror nok han jeg syns det er morsomt:s Har også sagt "du er så slem", men ikke på en seriøs måte.

Æsj, kjenner jeg savner exen som alltid fortalte meg hvor pen og nydelig kropp jeg hadde:( Helt greit å tulle med det meste, men da er det ok å rette det opp igjen ved å tydelig vise det er tull eller gi komplimenter senere.

Han har nok svake punkt så jeg kunne gjort hevn, men jeg klarer bare ikke være slem mot folk. Er altfor snill og hensynsfull til å klare si noe negativt til han, eller si skikkelig fra.

Han virker som en slem og barnslig tuffs! Jeg spør igjen, hvorfor finner du deg i det?

Man kaller ikke kjæresten for dum for moro skyld, man kale ingen for dum for moro skyld.

Skrevet

Hans kommentarer vil antagelig sakte, men sikkert bryte ned din selvtillit, noe som garantert er meningen fra hans side.

En kjæreste skal ikke si sånt, ingen andre heller for den slags skyld. Hadde min kjæreste våget å si noe sånt til meg, så hadde han vært på hodet og ut døra før han hadde fått fullført setningen.

Finn deg en som verdsetter deg og ikke rakker ned på deg, jeg tror neppe denne kjæresten vil gjøre gode ting med deg.

• Liker 1
Skrevet

Uff, dette var kjipt! Orket ikke å lese alt det du skrev, kjente jeg bare ble sur og irritert! For en tulling! Virker som han kun er ute etter å bryte deg ned. Hva er vitsen med å komme med slike kommentarer?? Bare for å hevde seg selv?? Dropp ham, finn deg noen som setter pris på nettopp deg, men den kroppen du har. Du er da ei feit! Lov meg at du ikke hører på ham. Du kan jo be han om å holde kjeft, har man ikke noe hyggelig å si så klapp igjen nebbet! :nei:

Skrevet

Jag vill lägga till en sak till mitt inlägg känner jag nu!

Om du ler och skrattar när han säger sådana saker så är det ju självklart att han inte förstår att du blir sårad! Du måste bli mer tydlig. Det är upp till dig att hitta en kille som behandlar dig som du vill bli behandlad och tyvärr måste man guida männen dit ibland.. :gjeiper:

Du säger själv att du tror att det bara är hans dåliga humor - då är det förmodligen så! Han behöver inte vara en slem typ egentligen, han kanske bara behöver lite tillrättavisning. Ge honom ett pekfinger och se vad som händer.

Lycka till med honom, det är alltid vanskligt att lösa konflikter tidigt i ett förhållande. Å andra sidan är det bra med konflikter i början - då märker man snabbt om killen är något att ha eller inte. :)

• Liker 2
Skrevet

Venninnen min som er kjempenydelig trodde på typen sin etter 1 år med negativt skvip frhan. Det hele endte med at hun ble miserabel og trodde han var den eneste som ville være sammen med henne fordi hun var så stygg. Tok henne 2 år å komme ut av dritten..

Så slike "bagateller" som dette er uhyre viktig å ta tak i.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...