Sunniva81 Skrevet 7. desember 2010 #1 Skrevet 7. desember 2010 Nå tror jeg jeg har fått cyste på den venstre eggstokken min gitt Det gjør forbaska vondt i allefall,så noe er det.For det første så har jeg ikke fått mensen denne måneden,er sikkert 10 dager over.For det andre så kan jeg faktisk kjenne et ømt og "hardt" punkt på venstre side akkurat i eggstokk området.Og smerten sprer seg inn mot magen,sån ala mens/mageknip vondt.Kjentes hvertfall godt på spinninga i kveld!! Husker jeg hadde det på høyresiden engang,for hundre år siden,og det var så vondt at jeg kunne verken stå eller gå.Var sikker på at jeg skulle dø og dro ned på legevakten.Fikk faktisk morfin og dro deretter hjem. Det jeg lurer på da,som jeg finner noe info om,er; kan cyster påvirke mensen?Sånn at den ikke dukker opp?Og hvor vanlig er det at den sprekker av seg selv? Og kan det sammenlignes med f.eks eggstokkkreft?
Cata Skrevet 7. desember 2010 #2 Skrevet 7. desember 2010 Det jeg lurer på da,som jeg finner noe info om,er; kan cyster påvirke mensen?Sånn at den ikke dukker opp?Og hvor vanlig er det at den sprekker av seg selv? Og kan det sammenlignes med f.eks eggstokkkreft? Jeg tror nok cyster kan påvirke mensen, men hos meg var det sånn at jeg ikke ville slutte å blø da cystene bare ble store nok. Vet ikke om det er sånn for alle. De fleste vanncyster sprekker av seg selv, men blir de store (mer enn 4 cm i diameter) så velger legen gjerne å fjerne dem kirurgisk. Etter sigende skal det gjøre temmelig vondt når de er så store og sprekker, mens mindre cyster merker man ikke nødvendigvis noe til. Hvordan det er i forhold til eggstokkreft aner jeg ikke, bortsett fra at sistnevnte er litt skummel fordi den ikke merkes før den har fått lov å utvikle seg en stund. (Det er i allfall det som står i "skremselsverkene" på legesider på nett ) . Ville bestilt time hos legen hvis jeg var deg for å få en sjekk med ultralyd hvis det er en stund siden siste GU. Har du en vanncyste inni der så kan det være greit å få den fjernet hvis den er stor, for den ligger jo og trykker på vevet omkring og hvis den vokser blir det jo bare mer og mer ømt i området.
Sunniva81 Skrevet 7. desember 2010 Forfatter #3 Skrevet 7. desember 2010 Jeg tror nok cyster kan påvirke mensen, men hos meg var det sånn at jeg ikke ville slutte å blø da cystene bare ble store nok. Vet ikke om det er sånn for alle. De fleste vanncyster sprekker av seg selv, men blir de store (mer enn 4 cm i diameter) så velger legen gjerne å fjerne dem kirurgisk. Etter sigende skal det gjøre temmelig vondt når de er så store og sprekker, mens mindre cyster merker man ikke nødvendigvis noe til. Hvordan det er i forhold til eggstokkreft aner jeg ikke, bortsett fra at sistnevnte er litt skummel fordi den ikke merkes før den har fått lov å utvikle seg en stund. (Det er i allfall det som står i "skremselsverkene" på legesider på nett ) . Ville bestilt time hos legen hvis jeg var deg for å få en sjekk med ultralyd hvis det er en stund siden siste GU. Har du en vanncyste inni der så kan det være greit å få den fjernet hvis den er stor, for den ligger jo og trykker på vevet omkring og hvis den vokser blir det jo bare mer og mer ømt i området. Ja,mener å huske at den var temmelig stor sist gang,men den ble ikke fjernet kirurgisk.Leste noe annet også nettopp.At den produserer hormoner.Da kan det kanskje forklares hvorfor jeg ler/gråter om hverandre da!? Ble faktisk litt engstelig her om dagen og tok grav.test.....Men gravid er jeg ikke Må vel ordne med time til GU på sykehuset ja,for når det går utover treninga,da er det ikke lenger greit
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå