Gjest VGSelev Skrevet 7. desember 2010 #1 Skrevet 7. desember 2010 Hei, på min VGS skole har vi en oppgave om kropp og helse Jeg tenkte å sammenligne spiseforstyrrelser og trening med bra kosthold. Da vil jeg hovedsaklig påpeke hvordan spiseforstyrrelser påvirker kroppen på en negativ måte, enn med trening med bra kosthold som hjelper og styrker kroppen. Det jeg lurer på er om dere vet hvor mange kg en med spiseforstyrrelser mister i uka/mnd? Slik at jeg kan finne ut om de kan gi samme effekt over tid når det gjelder vekt, eller hvor stor forskjell de kan utgjøre. Om dere har noen personlige opplevelser dere vil dele som jeg kan bruke i oppgaven, så sier jeg hyggelig takk Ha en fin dag, dere!
Bonito Skrevet 7. desember 2010 #2 Skrevet 7. desember 2010 (endret) Jeg personlig syntes du heller burde fokusere på hva spiseforstyrrelser og trening gjør med kroppen. De skadene og fordelene det gir. Dette er en MYE mer viktig side av saken enn vekttap. Jeg syntes også det å fokusere kun på vekttap blir litt feil, siden det finnes mange ulike typer spiseforstyrrelser. Ikke alle innebærer å gå ned i vekt, men alle innebærer som regel negative ting for kroppen Jeg tror heller ikke det finnes noen fasit på hvor mye man kan gå ned på de ulike måtene, siden mennesker er veldig forskjellig på det området. Red: Eller er det kanskje det du skal skrive om? Leste innlegget ditt en gang til. Sorry hvis jeg tok feil i såfall Endret 7. desember 2010 av Bonito
Gjest VGSelev Skrevet 7. desember 2010 #3 Skrevet 7. desember 2010 Da vil jeg hovedsaklig påpeke hvordan spiseforstyrrelser påvirker kroppen på en negativ måte, enn med trening med bra kosthold som hjelper og styrker kroppen. Det er det jeg skal fokusere på Bonito ville bare få med noe ekstra i oppgaven Hilsen TS
Bonito Skrevet 7. desember 2010 #4 Skrevet 7. desember 2010 Da beklager jeg at jeg tok feil Er det bare Anorexi du skal skrive om? Eller er det alle typer?
Gjest VGSelev Skrevet 7. desember 2010 #5 Skrevet 7. desember 2010 Det går fint det er alle slags typer. Men har fokus på anorexi og bulimi.
Supramundane Skrevet 7. desember 2010 #6 Skrevet 7. desember 2010 (endret) Tråden er ryddet og stenges nå. Det er ikke anledning til å bruke forumet i studiesammenheng, ref. KGs regler. Eventuelle spørsmål kan rettes til undertegnede på PM. Supramundane, mod. Endret 7. desember 2010 av Supramundane
Fremhevede innlegg