Gå til innhold

hovne øyne om morgenen

Fremhevede innlegg

Skrevet

har ofte veldig hovne øyne når jeg våkner om morgenen, vet jo at mange har litt hovne og trøtte øyne når de våkner, men mine er hovne utover dagen også. noen som har noen råd eller vet noe om grunner til det oppstår?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mulig at det kommer av at du er allergisk mot noe du har spist kvelden i forveien?

Kanskje du spiser mye salt/ drikker lite vann, det kan føre til poser undre øynene

Husker også fra en veldig vanskelig periode jeg hadde for en stund siden, da jeg ofte gråt meg selv i søvn. Da pleide jeg å få hovne øyne dagen etter, på grunn av at jeg sovnet med alt det salte fra tårene i øyekroken.

Skrevet

ja,men er testet for allergi og har ingen kjente allergier. Jeg spiser ikke så mye salt og drikker mye vann, fordi jeg vet at det skal hjelpe, så det kan ikke være det heller. Mener jeg har lest at det kan ha noe med lymfene å gjøre?

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Kan det være at øynene dine er bittelitt åpne når du sover? Når mine er det er jeg ganske hoven når jeg våkner. Men jeg har kjente allergier også, kan jo hende at det kun er det som forårsaker det i mitt tilfelle.

Skrevet

Det kan være noe du spiser, f.eks melkeprodukt?

Jeg blir veldig snørrete og hoven her og der pga melkeprodukt... Så jeg har kuttet ut det og føler meg mye bedre. Måtte kutte ut sjokolade, som jeg er så glad i, men jeg orker ikke se så hoven ut...

Så er det viktig å gå i seg nok grønt og frukt.

Legger du deg tidsnok da?

Jeg blir hoven av å legge meg for sent, og det hjelper ikke om jeg sover 6 eller 10 timer, jeg er like hoven.

Skrevet

Melkeprodukter spiser jeg ikke, så det kan ikke være det. Jeg legger meg ikke så sent heller. Ellers drikker jeg mye vann, spiser sunt og alt "det der", så det er litt fortvilende det her, jeg tenker som sagt at det kan ha noe med lymfesystemet å gjøre, men vet ikke hvordan man kan sjekke eller finne ut av det?

Skrevet

Det er veldig enkelt: mange får hovne øyne og noen også hele ansiktet om morgenen pga når man ligger flatt i flere timer så kommer blod og væske mye lettere til ansiktet, sirkulasjonen blir dårligere. Huden rundt øynene er veldig tynn og derfor hovner øynene opp.

Hos de aller fleste så er det borte når de kommer seg opp og beveger seg. Du kan prøve å massere lett fra øyekroken og mot tinningen, men ikke klem, mere klapp med en eller to fingre forsiktig.

Skrevet

Det er veldig enkelt: mange får hovne øyne og noen også hele ansiktet om morgenen pga når man ligger flatt i flere timer så kommer blod og væske mye lettere til ansiktet, sirkulasjonen blir dårligere. Huden rundt øynene er veldig tynn og derfor hovner øynene opp.

Hos de aller fleste så er det borte når de kommer seg opp og beveger seg. Du kan prøve å massere lett fra øyekroken og mot tinningen, men ikke klem, mere klapp med en eller to fingre forsiktig.

men dette er noe som har kommet den siste tiden, det var ikke slik for et halvt år siden feks. Kanskje det kan være verre i perioder eller?

Skrevet

Kan det være det kalde været da? At blodsirkulasjonen rundt øynene stopper litt opp og hovner, fordi du har vært mye ute i kulda?

Bare en liten antakelse, jeg vet ikke om det er fysisk mulig heller, men det kan jo hende?

Skrevet

Jeg fikk også plutselig kjempehovne øyne en morgen. Det varte langt utover dagen. Så ut som et monster! Etter noen dager hvor dette ikke ha seg dro jeg til legen legen.

Jeg hadde kyssesyken.

Så tror du bør dra til legen og sjekke det

Skrevet

Jeg fikk også plutselig kjempehovne øyne en morgen. Det varte langt utover dagen. Så ut som et monster! Etter noen dager hvor dette ikke ha seg dro jeg til legen legen.

Jeg hadde kyssesyken.

Så tror du bør dra til legen og sjekke det

Du hadde vel noen andre symptomer enn kun hovne øyne? Det er ihvertfall veldig unormalt.

Skrevet

Skjer dette bare rundt øynene, eller kan det gjelde hele ansiktet? Ofte når jeg står opp er huden på kinnene så fin og glatt, men etter en kort stund er alle de små innsunkne arrene akkurat som vanlig... Står det noe litteratur om dette noe sted? :o)

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...