Gå til innhold

Kraftige humørsvigninger

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har det siste halvåret slitt noe enormt med kraftige humørsvingninger. Har knaksje to uker hvor jeg har masse energi, livet er bra, jeg trener og spiser sunt, er sosial..ja alt virker egentlig veldig bra. Så etter en liten stund, over natten kan jeg falle helt på bunn. Lite energi, mye søvn, orker ikke være sosial og livet virker som et eneste stort ork. Er det flere som har opplevd noe lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går du på p-piller? I så fall kan det være hormoner som gjør det...

Skrevet

nei, går ikke på p-piller. Men har hatt veldig uregelmessig menstruasjon. Fikk mensen for en uke siden og hadde det i en dag. Hadde da ikke hatt mensen på et og et halv år. Hm..tror du det kan ha noe med det å gjøre?

Skrevet

Ja, da er det mye mulig at det er hormoner som tuller med deg. Har du vært hos legen og sjekket hvorfor du ikke har mensen, eller er det noen naturlige forklaringer på det? Det hørtes ikke helt bra ut...

Skrevet

jeg har det også sånn og tror det har sammenheng med hormoner ja. Går ikke på p-piller, da ble nemlig humøret mye verre og det har blitt bedre etter at jeg sluttet med de, Så det kan være veldig individuelt det med p-piller, noen har nytte av de humørmessig, for andre er det katastrofe. Det kan jo høres ut som du som du har alvorligere pms-plager? Det er det jeg tror jeg har, men såvidt jeg vet finnes det ingen tester eller målinger for å finne ut om man har det? Min erfaring er og at leger ikke er så opptatt av å finne ut av typiske kvinneplager:(

Skrevet

jeg har det også sånn og tror det har sammenheng med hormoner ja. Går ikke på p-piller, da ble nemlig humøret mye verre og det har blitt bedre etter at jeg sluttet med de, Så det kan være veldig individuelt det med p-piller, noen har nytte av de humørmessig, for andre er det katastrofe. Det kan jo høres ut som du som du har alvorligere pms-plager? Det er det jeg tror jeg har, men såvidt jeg vet finnes det ingen tester eller målinger for å finne ut om man har det? Min erfaring er og at leger ikke er så opptatt av å finne ut av typiske kvinneplager:(

Hvordan kan det være pms-plager dersom hun ikke har mensen? Jeg synes det høres litt muffins ut, og ville nok ha sjekket det ut...

Skrevet

fordi hormoner som styrer dette med pms er der selv om man ikke har mensen, veldig uregelmessig mens tyder på hormonforstyrrelser av noe slag. Enig at det bør sjekkes ut, men vet ikke hvordan man gjør det?

Skrevet

fordi hormoner som styrer dette med pms er der selv om man ikke har mensen, veldig uregelmessig mens tyder på hormonforstyrrelser av noe slag. Enig at det bør sjekkes ut, men vet ikke hvordan man gjør det?

Jeg tror det går an å ta blodprøve for å måle hormonnivåer, men jeg vet ikke helt. Muligens tatt kontakt med en gynekolog også, de har hvertfall god peiling på hormoner og underlivet (siden mensen er helt borte tenker jeg).

Men jeg ville snakket med legen om mulige årsaker til at mensen har forsvunnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...