Gå til innhold

Ubehag i hjertet/brystet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vet ikke helt hvor jeg skal begynne , for det er så vanskelig å forklare. Men når jeg er sliten, eller hvor det har vært litt mye så får jeg noe som virker som kramper i brystet. Det kommer alltid helt plutselig og jeg skvetter til og kjenner det knyter seg i hjertet/brystet før det så slipper taket. Det er akkurat som om hjertet henger seg opp på en måte og jeg kjenner strømninger/prikkinger i hele kroppen i ett til to sekunder etter at det skjer, før det gir seg.

Dette kan skje mange ganger på en kveld og med mye hvile, så går det over etter noen dager. Er på utredning for ME, så det skal veldig lite til før jeg blir sliten. Kan nevnes at jeg også får dette ofte når jeg har spist store tunge måltider, da ofte kombinert med forstoppelse. Da tør jeg ikke annet enn å sitte heeelt i ro resten av kvelden og alle bevegelser jeg gjør må gjøres rolig, hvis ikke blir det verre (tror jeg).

Jeg kan også få dette når jeg legger meg på kvelden (vanligvis). Kan ikke huske å ha fått dette i aktivitet, kun når jeg sitter i ro eller har lagt meg.

Jeg har også vært på legevakten med dette to ganger da jeg har vært fryktelig redd. Ble tatt EKG men det ble ikke funnet noe. Legen skjønte heller ikke hva jeg mente og kunne ikke svare meg på hva det kunne være.

Dette er ikke psykisk eller muskulært da jeg har lært meg gjennom årenes løp å skille dette. Hva kan det være??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fastlegen din burde henvise deg til sykehuset for en utredning.

Skrevet

99% av alle unge som har vondt i hjertetområdet er det muskulært.

Men jeg synes du skal gå til legen for å få det sjekket, bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite.

Skrevet

Jeg opplever akkurat det samme innimellom. Hvis du søker litt rundt her finner du en annen tråd med mange gode svar på akkurat det samme =)

Skrevet

Fastlegen din burde henvise deg til sykehuset for en utredning.

Det er bare det at jeg er på utredning for ME nå og ting tar veldig lang tid, har ikke lyst til å gå så ofte at legen min ikke tar meg på alvor. Vet ikke hvordan legen hadde "tatt det" om jeg ville utredes for dette også.

99% av alle unge som har vondt i hjertetområdet er det muskulært.

Men jeg synes du skal gå til legen for å få det sjekket, bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite.

Men det er ikke smerter.. Det er akkurat som om hjertet henger seg opp og ubehage skyter opp til halsen med en "kilende/strømmaktig" følelse. Det kjennes akkurat som om hjertet ikke slår skikkelig, men blir stående å hakke. Er så redd for at det ikke skal klare å slå skikkelig igjen :(

Jeg opplever akkurat det samme innimellom. Hvis du søker litt rundt her finner du en annen tråd med mange gode svar på akkurat det samme =)

Takk, det skal jeg gjøre!

Men hvordan oppleves dette for deg? Blir du redd og hva gjør du for at det skal gå over, etc.? Gjerne fortell :)

Skrevet

Kjære Ts

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege.

Vennlig hilsen

Supramundane, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...