Gå til innhold

Glass eller termokopper til caffe latte


Aricia

Anbefalte innlegg

Har noen tips til glass eller termokopper til caffe latte, i fin design? Tiltenkt julegave.

Jeg drikker aldri latte selv, så jeg er ikke så oppdatert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den Eva Solo-typen som Blondie65 linker til er innmari upraktiske. Det er egentlig alle termokopper av den typen der. De har en gummipropp i bunnen som garantert begynner å lekke når de vaskes i oppvaskmaskin, og så er det veldig lite plass i dem. Dobbel espresso fyller nesten halve koppen.

Selv bruker vi disse fra Iittala, det var noe samboeren hadde før jeg traff ham. Jeg liker de veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes kaffe latte skal serveres i kraftige og store glass hvor man kan se det man drikker - det vil si se hvor sterk kaffen er.

De mest klassiske liker jeg best, men det er jo smak og behag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rosendahl sine grand cru kaffiglass har en enkel og fin design, tykke og i god kvalitet. Jeg liker de veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Selv foretrekker jeg de som har en sånn holder løsning i metall. Litt vanskelig å forklare, men glasset er tredd innpå en slags ring med håndtak i lettmetall. Eller sånne "uknuselige" melkeglass av den høye typen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menu: Disse? De likte jeg.

Og glassene fra Rosendahl var også enkle og fine. :)

Ja, det er dem. De finnes i to størrelser, du må i så fall ta den største. De er veldig gode å holde og er perfekte termokopper: Drikken holder godt på varmen, mens de aldri er varme å holde. Jeg har opplevd flere ganger at ikke alle termokopper klarer dette (selv om det vel er hele poenget med en termokopp? ;)).

Rosendahl sine glass er fine, men jeg synes ikke de er så behagelige til varm drikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rosendahl sine glass er fine, men jeg synes ikke de er så behagelige til varm drikke.

Det er vel problemet med alle sånne kaffeglass, i hvert fall i følge min erfaring. Jeg er som sagt ingen lattedrikker, men bestiller ofte cortado på kaffebar. Og når jeg får den i glass, må jeg ha en serviett rundt for å kunne holde den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...