Fluffe Skrevet 19. januar 2011 #21 Skrevet 19. januar 2011 Det eneste fornuftige med dette innlegget er å kle på seg mer. Alt det andre er bare tull. Syntes ikke det var så tulette jeg
Antoinette Skrevet 19. januar 2011 #22 Skrevet 19. januar 2011 Syntes ikke det var så tulette jeg Hårføner/rettetang/kaffetrakter/lys- ingenting av dette sparer noe særlig strøm.
Fluffe Skrevet 19. januar 2011 #23 Skrevet 19. januar 2011 Hårføner/rettetang/kaffetrakter/lys- ingenting av dette sparer noe særlig strøm. Mange små, gjør en stor å (eller hva det heter)
Antoinette Skrevet 19. januar 2011 #24 Skrevet 19. januar 2011 Mange små, gjør en stor å (eller hva det heter) Det fungerer kanskje på en sparegris men ikke på strømregningen :-)
Gjest wahaj Skrevet 19. januar 2011 #25 Skrevet 19. januar 2011 Tørketrommel bruker visst ikke så mye strøm. Ved å skru ned varmeovnen med én grad så sparer man 5% i året. Blir en del hvis man skrur ned litt det.
Antoinette Skrevet 19. januar 2011 #26 Skrevet 19. januar 2011 Det er oppvarming av huset og varmtvann som virkelig bruker strøm. Det er ikke noe jeg tror, det er noe jeg vet, og noe alle burde fått med seg nå etter utallige innslag om strømsparetips fra eksperter i aviser, på tv og på radio. Denne runddansen hadde vi i fjor også, komplett hysteri!!
Fluffe Skrevet 19. januar 2011 #27 Skrevet 19. januar 2011 Det fungerer kanskje på en sparegris men ikke på strømregningen :-) Da har vi hver vår mening om den saken ihvertfall.
Antoinette Skrevet 19. januar 2011 #28 Skrevet 19. januar 2011 Dette er litt som å prøve å overtale en kvinne uten selvtillit til å ikke gifte seg med en mann med en voldsdom. 1
Gjest Mahareth Skrevet 19. januar 2011 #29 Skrevet 19. januar 2011 Hårføner/rettetang/kaffetrakter/lys- ingenting av dette sparer noe særlig strøm. Hvis du slutter å tenke på det som å spare strøm, og heller tenk på det som å ikke bruke unødvendig strøm, blir det gjerne noe annet. Det vil ikke gjøre noe utslag på min regning om jeg dropper hårføneneren de 4 gangene i året jeg gidder, men om jeg skulle brukt den hver gang jeg vaska håret ville jeg merket det.
Fluffe Skrevet 19. januar 2011 #30 Skrevet 19. januar 2011 Dette er litt som å prøve å overtale en kvinne uten selvtillit til å ikke gifte seg med en mann med en voldsdom. Sjønner ikke hva dette har med saken å gjøre en gang. Men deg om det
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2011 #31 Skrevet 19. januar 2011 Mine beste tips må være: * Slå av lys i rom du ikke oppholder deg * Senke innetemperaturen en grad eller to. Kle på deg litt ekstra * Nattsenking av temperatur
Jill Skrevet 19. januar 2011 #32 Skrevet 19. januar 2011 Skru av dusjen mens du shampoonerer eller såper deg inn. Lukke dører mellom rom som ikke er i bruk så mye. Bruk vannkoker i stedet for å koke vann på komfyr. Bruk minst mulig vann når du koker noe på komfyren, og ikke kok på full varme etter oppkok. La håret lufttørke. Skru helt av TV og TV-boks om natten og når du er borte.
stortsettglad Skrevet 20. januar 2011 #34 Skrevet 20. januar 2011 Det nevnes kortere dusjer, men hva med å dusje noe sjeldnere i tillegg? Om man ikke liker tanken på annenhver dag, hva med å la det gå 1 1/2 døgn mellom hver gang? Dusje morgen dag 1, kveld dag 2, ingen dusj dag 3, morgen dag 4, osv. Om ikke man har en "skitten jobb", trener eller er fysisk aktiv, blir de aller færreste så svette og skitne at man må dusje hver eneste dag. Og om man slutter å vaske håret hver dag, sparer det ganske mye varmtvann. Selv bruker jeg minst 3-4 ganger så mye vann når jeg vasker håret, som de gangene jeg ikke gjør det. Ellers sparer man jo i hvert fall på sin egen strømregning, ved å ta dusjen etter trening på treningssenteret i stedet for hjemme. Er enige med dem som sier at det er varmtvann og oppvarming det virkelig er noe å spare på. Men enkelte sløser nok så mye med strømmen i det daglige, at de vil kanskje merke det bittelitt på regningen om de kutter bruk av føner/rettetang, tørketrommel o.l. Som storfamilie sparer man nok en hel del på å redusere varmen på både tøyvask og oppvaskmaskin, mens enslige eller par uten barn antakelig ikke vil merke stort av det.
Lista Skrevet 2. februar 2011 #35 Skrevet 2. februar 2011 At tørketrommel ikke bruker mye strøm er TULL! Det gjør den.
Gjest wahaj Skrevet 3. februar 2011 #36 Skrevet 3. februar 2011 Kjøpe varmepumpe. Tar vel ganske så mange år før den er spart inn igjen. Men langsiktig, typ 20 år + så vil det nok spares en god del, ja.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå