Gå til innhold

Forsikring på dyr...


Gjest Dolphina

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kan anbefales.

For meg koster det 450-500kr i året å forsikre ildern min.

Det dekker det meste. Du kan også få ved død.

Ta kontakt med forsikringsselskapet ditt. Så får du tilbud og info

Hvis dyret blir sykt, betaler du kun en egenandel på 400kr.. (det er billig når regningen kommer på 6-7000kr)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betaler 1000 kr pr år for forsikring på hunden.

Da dekker forsikringen større veterinærutgifter, nødvendige medisiner og avlivning.

Vi får også erstatning dersom hunden vår dør av en ulykke eller må avlives pga sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler ca 3000 kr i året for hesten min . Det inkluderer vetrinærforsikring, samt om hesten får nedsatt "bruksverdi" dvs. ikke fungerer som spranghest mer, men har det bra som tur hest. Og selfølgelig liv/død forsikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dersom du søker på no.alt.hunder på groups.google.com vil du finne en diskusjon som var der for litt siden.

Ganske så omfattende - og jeg orker ikke sammenfatte all informasjonen som ble gitt der ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi betaler 800 for hunden vår. Da dekkes veterinærutgifter over 1000 kroner i en gitt periode (husker ikke men tror det er 60 dager)

Erstatning ved død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det trenger ikke være ren rase, men prisen vil nok bli høyere.

Det er stooor forskjell på forsikringsselskapene - og på rasen man har. Noen raser er mer disponible for utgifter enn andre - og det vises på premien.

http://groups.google.com/groups?hl=no&lr=&...sc.no&frame=off

"Mitt tips er å ringe de forskjellige forsikringsselskapene, store som små,

og få et tilbud. Du skal da få med forsikringsvilkår. Les disse og velg det

du føler passer best for deg og din rase.

Husk også å skille på livsforsikring og veterinærforsikring! Jeg skjønte

ikke forskjellen før bikkja mi var et år eller to ..."

Min posting er den laaaange, som du må på neste side for å lese ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren min har forsikring på hunden. Hun betaler ca 1000 kr i året, men det er absolutt verdt det. Mange vetrinærbesøk som blir dekt av forsikringen. Et must når man har særdeles aktive hunder, som alltis klarer å skade seg selv på nye og interessante måter :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORSIKRING ER OG ANBEFALE!

Vi hadde ikke forsikret hunden våres, desverre, så da han ble påkjørt og brakk bakbenet på flere steder ble et en kjempe regning og få. Så nå er forsikret ja. Trur vi betaler mellom 500-1000 kroner et sted jeg, men det må jeg si det er verdt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For to chinchillaer må vi betale 1000 kr i året. Dette dekker dyrlegeutgifter opptil 10000 i året med en egenandel på 10%. Dette fant vi selvfølgelig ut ETTER tre dyrlegebesøk og brukket ben :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som skryter så fælt av hvor kjekk forsikringen er å bruke: Pass dere for plutselig kan dere få brev fra forsikingsselskapet om at de:

1) Øker premien betraktelig pga. historikken og overføring til en høyrisikogruppe (og da gjerne premien for alle forsikringer i det selskapet).

2) Sier opp forsikringen - og vil aldri se dere igjen.

Det skal litt til for å havne i en slik situasjon, men ikke mer enn et par tusen noen år på rad. Jeg har opplevd dette selv.

Prisinfo (siden ingen andre nevner hva operasjoner koster):

Sterilisering 3-8000kr.

Svulst i mage 6-10000kr.

Allergiprøve: 2000kr.

Standard undersøkelse: 4-600kr.

Røntgen: 600-2000kr.

Ekstra kveld-/helgetillegg: 50%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til dere som skryter så fælt av hvor kjekk forsikringen er å bruke: Pass dere for plutselig kan dere få brev fra forsikingsselskapet om at de:  

1) Øker premien betraktelig pga. historikken og overføring til en høyrisikogruppe (og da gjerne premien for alle forsikringer i det selskapet).

2) Sier opp forsikringen - og vil aldri se dere igjen.

Hva mener du med at forsikringen sies opp? Kan et forsikringsselskap si opp en kunde pga for mange "skader" eller "ulykker" ?

Er det ikke poeng å ha forsikring og ev øke forsikringspremien hvis det er mange skader...?

Nå lurer jeg fælt...... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med at forsikringen sies opp? Kan et forsikringsselskap si opp en kunde pga for mange "skader" eller "ulykker" ?

Er det ikke poeng å ha forsikring og ev øke forsikringspremien hvis det er mange skader...?  

Nå lurer jeg fælt...... :o

Dersom du bruker forsikringen mer enn gjennomsnittet eller det forsikringselskapet definerer som normalt, vil de kunne si opp avtalen/forsikringen med deg ved neste hovedforfall. Misbruk tror jeg de definerer det som.

Lovverket rundt dette er litt ullent, for de har mulighet til å si opp avtalen dersom de ønsker det, men det skal ikke være mulig å si opp en forsikring fordi man har brukt den.

Min avtale ble sagt opp på grunn av unomralt høyt bruk (jeg husker ikke akkurat hva de skrev) for et par år siden. Jeg var så uheldig å ha to syke hunder og hadde brukt forsikringen, ja. Etter hjelp fra TV2, så ga de meg forsikringen tilbake - med 40% premieøkning. Men de vil nok aldri la meg tegne en ny forsikring der ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du bruker forsikringen mer enn gjennomsnittet eller det forsikringselskapet definerer som normalt, vil de kunne si opp avtalen/forsikringen med deg ved neste hovedforfall. Misbruk tror jeg de definerer det som.

Lovverket rundt dette er litt ullent, for de har mulighet til å si opp avtalen dersom de ønsker det, men det skal ikke være mulig å si opp en forsikring fordi man har brukt den.

Min avtale ble sagt opp på grunn av unomralt høyt bruk (jeg husker ikke akkurat hva de skrev) for et par år siden. Jeg var så uheldig å ha to syke hunder og hadde brukt forsikringen, ja. Etter hjelp fra TV2, så ga de meg forsikringen tilbake - med 40% premieøkning. Men de vil nok aldri la meg tegne en ny forsikring der ...

Dette syns jeg hørte helt bak mål ut... Man tegner jo forsikring nettopp for at man skal kunne bruke det i tillfellet uhellet skulle være ute...

Hmm.. tror nok jeg må sjekke med forsikringsselskapet om forsikringen vår....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har hørt om slike tilfeller med "overforbruk" av forsikringer ja. Synes det er helt sykt jeg.

Vi har forsikring på bare en av hundene - den andre er for gammel synes vi. Betaler 700 kr pr år og den dekker veterinærutgifter opptil 7000 kr, ulykke og død. Og nedsatt bruksevne - ettersom det er en jakthund vi har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsikret begge kattene mine og betaler ca 1000,- i året. De er da forsikret for veterinær utgifter osv for inntil 4000,- pr katt. Det måtte en skikkelig ulykke til før jeg forsikret de og fordi jeg var så treig, måtte jeg betale 5000,- for en operasjon.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...