Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

og hva mener du dagens europeiske kultur er bygget på , religion eller ideene fra den franske revolusjon?

Etter min oppfatning så identifiserer muslimer seg selv ofte etter religionen . det kan jeg ikke forstå , jeg må jo anta at muslimer fra bosnia har en helt annen religion enn muslimer fra somalia.

Hvorfor identifiserer de seg som muslimer ? Er det bare på grunn av marginalisering i samfunnet eller er det en annen grunn ?

jeg håper da at det er noen her som er muslimske som kan svare meg .

tror ikke du skal vente at noen som ikke er muslim-fiendtlige gidder svare deg, og langtifra noen muslimer.

å si noe som helst i disse debattene, om det ikke er typ "muslimer er fæle, send dem hjem før de dreper barna våre og voldtar kvinnene våre!!" er egentlig ganske lite interessant.. om man ikke liker å irritere seg. (og jada, jeg liker å være irritert av og til, ergo er jeg av og til med.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror ikke du skal vente at noen som ikke er muslim-fiendtlige gidder svare deg, og langtifra noen muslimer.

å si noe som helst i disse debattene, om det ikke er typ "muslimer er fæle, send dem hjem før de dreper barna våre og voldtar kvinnene våre!!" er egentlig ganske lite interessant.. om man ikke liker å irritere seg. (og jada, jeg liker å være irritert av og til, ergo er jeg av og til med.)

Tull. Jeg har gitt deg et seriøst tilsvar kjemisk fritt for muslimhat i innlegg nr. 319. Du kan jo begynne med å svare på det i stedet for å demonisere dine motdebattanter.

Gjest brutal_mann
Skrevet

og det vi skal huske på, er at det ikke er SÅ lenge siden kvinnen var underlegen mannen også i norge. Og at feminismen ikke gikk fra null til hundre her heller, den bygget seg sakte men sikkert opp, det var mye kamp og lang tid som måtte til for å rive ned den maktpossisjonen menn hadde også her i landet.

jeg har faktisk tro på at utdanning, kunnskap og feminisme INNAD i en religion, har mye større gjennomslagskraft en hat og frykt fra de som ikke har noe annet en "De der"-forhold til denne religionen.

Kvinner måtte til for å endre situasjonen for kvinner her i norge, kvinner er også de som må endre ting andre steder, når det gjelder kvinne-situasjoner man ikke liker.

Men som du sier, dette er jo ikke noe mediene er interessert i å snakke om, for da risikerer vi å kvitte oss med "fienden".

Og fremdeles så faller kvinner på kne for den muslimske kvinneundertrykkende kulturen. Fantastisk... Hadde en hvit norsk mann oppført seg som den gjennomsnittelige innvandrede muslim så hadde vi hatt lover mot menn på et øyeblikk i dette landet. Det er skremmende hvor blinde folk, og da spesielt kvinner, er for den ukulturen som importeres i religionens navn. Slipp inn i form av ukritisk innvandring og kvinner i Norge vil være tilfeldigheter fra å ha blitt fratatt stemmeretten sin.

Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine av dette. Men igjen, jeg er mann, så hvorfor skal jeg gidde å slåss for kvinners frihet og likeverd når kvinnene driter i å beholde dem?

Skrevet

og hva mener du dagens europeiske kultur er bygget på , religion eller ideene fra den franske revolusjon?

Etter min oppfatning så identifiserer muslimer seg selv ofte etter religionen . det kan jeg ikke forstå , jeg må jo anta at muslimer fra bosnia har en helt annen religion enn muslimer fra somalia.

Hvorfor identifiserer de seg som muslimer ? Er det bare på grunn av marginalisering i samfunnet eller er det en annen grunn ?

jeg håper da at det er noen her som er muslimske som kan svare meg .

ok, for det første ser jeg at jeg skrev feil i mitt innlegg , det skulle være at muslimer fra bosnia har en annen KULTUR enn muslimer fra somalia. beklager det .

For det andre sier ikke svaret ditt meg stort , jeg stilte et spørsmål. Jeg lurer faktisk på dette .

Jeg tror ikke de fleste nordmenn eller andre europeere definerer seg etter religionen sin . Kanskje Jehovas vitner eller andre smågrupper ?

De fleste definerer seg etter landet sitt eller folkegruppen sin .

Det kan jo være jeg tar helt feil og muslimer slett ikke definerer seg etter religion, men det er min oppfatning .

Skrevet

ok, for det første ser jeg at jeg skrev feil i mitt innlegg , det skulle være at muslimer fra bosnia har en annen KULTUR enn muslimer fra somalia. beklager det .

For det andre sier ikke svaret ditt meg stort , jeg stilte et spørsmål. Jeg lurer faktisk på dette .

Jeg tror ikke de fleste nordmenn eller andre europeere definerer seg etter religionen sin . Kanskje Jehovas vitner eller andre smågrupper ?

De fleste definerer seg etter landet sitt eller folkegruppen sin .

Det kan jo være jeg tar helt feil og muslimer slett ikke definerer seg etter religion, men det er min oppfatning .

og jeg tror ikke muslimer definerer seg etter religion, så grunnen til at jeg ikke har giddet å svare verken deg eller Flanel er at selv om dere selv synes dere svarer veldig seriøst, så ser jeg fremdeles ikke annet en generaliseringer som KUN går i mot muslimer.

Flanøl, jeg er uenig i at dine svar er uten muslimhat, og svarer ikke fordi jeg ikke orker bruke helga mi på å stange hodet i veggen.

God helg til dere begge.

Skrevet

og jeg tror ikke muslimer definerer seg etter religion, så grunnen til at jeg ikke har giddet å svare verken deg eller Flanel er at selv om dere selv synes dere svarer veldig seriøst, så ser jeg fremdeles ikke annet en generaliseringer som KUN går i mot muslimer.

Flanøl, jeg er uenig i at dine svar er uten muslimhat, og svarer ikke fordi jeg ikke orker bruke helga mi på å stange hodet i veggen.

God helg til dere begge.

Det der blir altfor lettvint. Jeg ser gjerne at du imøtegår argumentene mine - med argumenter og ikke dårlig skjult hersketeknikk. Jeg har nemlig imøtegått dine argumenter på denne måten, og forventer naturligvis det samme av deg. Det er dårlig diskusjonsetikette å tillegge andre motiver vi ikke har, som f.eks. muslimhat.

Men god helg til deg og.

Skrevet

Det der blir altfor lettvint. Jeg ser gjerne at du imøtegår argumentene mine - med argumenter og ikke dårlig skjult hersketeknikk. Jeg har nemlig imøtegått dine argumenter på denne måten, og forventer naturligvis det samme av deg. Det er dårlig diskusjonsetikette å tillegge andre motiver vi ikke har, som f.eks. muslimhat.

Men god helg til deg og.

... så det er dårlig diskusjonsteknikk å velge å ikke bruke helga på å diskutere med noen jeg synes er håpløst å diskutere med?

Vel, om det gjør det bedre så får du gå helga i møte med din tanke om at jeg driver dårlig diskusjnsteknikk da.

Jeg diskuterer, fremdeles ikke resten av helga, har nemlig planer i helga om å gjøre annet en å sitte her, med folk som ser og aksepterer at muslimer ikke er en gruppe der alle er like. Diskuter muslimer med respekt for at muslimer er forskjellige lik alle andre tilhørende en stor religion, så kan det hende jeg er med.

Uten det har jeg virkelig ikke tenkt å bruke mer tid på denne typen diskusjoner. Om du velger å se det som dårlig diskusjonsteknikk, vel det er greit.

Skrevet

Men god helg til deg og.

... så det er dårlig diskusjonsteknikk å velge å ikke bruke helga på å diskutere med noen jeg synes er håpløst å diskutere med?

Vel, om det gjør det bedre så får du gå helga i møte med din tanke om at jeg driver dårlig diskusjnsteknikk da.

Jeg diskuterer, fremdeles ikke resten av helga, har nemlig planer i helga om å gjøre annet en å sitte her, med folk som ser og aksepterer at muslimer ikke er en gruppe der alle er like. Diskuter muslimer med respekt for at muslimer er forskjellige lik alle andre tilhørende en stor religion, så kan det hende jeg er med.

Uten det har jeg virkelig ikke tenkt å bruke mer tid på denne typen diskusjoner. Om du velger å se det som dårlig diskusjonsteknikk, vel det er greit.

Jeg kan ikke se at Flanør har påstått at alle muslimer er like, hvor har du det fra? Du må skjelne mellom kritikk av kultur/religion og å skjære alle over en kam. Om noen kritiserer nordmenn i Spania for å isolere seg og i liten grad omgås spanjoler, snakke spansk og følge spanske skikker, betyr jo ikke det at et norsk pensjonistpar bosatt i Spania som stort sett omgås spanjoler og snakker spansk dagen lang trenger å bli fra seg av raseri over "den håpløse generaliseringen". Tvert imot ville jeg tro et slikt par ville si seg enig i kritikken og være med på at nordmenn i Spania i stor grad isolerer seg og ikke bryr seg om å ta del i språket og kulturer i landet de lever i. Slik vil også endel progressive muslimer være de første til å peke på problemene i islam.

Så lenge det er et hårreisende misforhold mellom antall muslimske menn med ikke-muslimsk partner og muslimske kvinner med ikke-muslimsk mann, vil koranverset som forskjellsbehandler menn og kvinner og forbyr muslimske kvinner å gifte seg med en ikke-muslimsk mann være verd en debatt.

Skrevet

Her hadde jeg tatt frem popcornet :popcorn:, og sett frem til en interessant diskusjon mellom deg og Flanør, også trekker du deg bare ut.

Det er fullstendig lov å trekke seg fra en debatt, men da må man nesten innrømme at det er det man faktisk gjør, og ikke beskylde motdebattanter for å drive med "muslimhat". Det er en veldig uredelig og feig diskusjonsteknikk!

Skrevet

Her hadde jeg tatt frem popcornet :popcorn:, og sett frem til en interessant diskusjon mellom deg og Flanør, også trekker du deg bare ut.

Det er fullstendig lov å trekke seg fra en debatt, men da må man nesten innrømme at det er det man faktisk gjør, og ikke beskylde motdebattanter for å drive med "muslimhat". Det er en veldig uredelig og feig diskusjonsteknikk!

:ler: sorry for den.

Men det er ikke akkurat løgn at jeg oppfatter både Flanør og flere som, om ikke muslimhatere, så ihvertfall såpass skeiv-generaliserende i muslimers negative favør at jeg finner det litt mindre interessant å ta noen seriøs diskusjon.

Det er masse vi helt sikkert hadde vært enige om!!! men når utgangspunktet er at "muslimer er slik", som jeg fremdeles oppfatter det som, så tar det litt piffen fra meg, og jeg er bittelitt lei av å bli slengt negativt mente kallenavn etter meg her inne fordi jeg ønsker å se på muslimer og deres forskjeller, og ikke bare samle alle i en bønsj og kaste dem ut. Og neida, det er ikke Flanør som har slengt navn, tror jeg.

Skrevet

Men det er ikke akkurat løgn at jeg oppfatter både Flanør og flere som, om ikke muslimhatere, så ihvertfall såpass skeiv-generaliserende i muslimers negative favør at jeg finner det litt mindre interessant å ta noen seriøs diskusjon.

Det er masse vi helt sikkert hadde vært enige om!!! men når utgangspunktet er at "muslimer er slik", som jeg fremdeles oppfatter det som, så tar det litt piffen fra meg, og jeg er bittelitt lei av å bli slengt negativt mente kallenavn etter meg her inne fordi jeg ønsker å se på muslimer og deres forskjeller, og ikke bare samle alle i en bønsj og kaste dem ut. Og neida, det er ikke Flanør som har slengt navn, tror jeg.

det er sikkert sånn at du av mange blir oppfattet som skeivgeneraliserende den andre veien .

Jeg for min del synes det er mer interessant å diskutere med folk som er uenig med meg enn de som er enig i alt jeg sier .

Å bli slengt kallenavn etter er det ingen som liker , så det skjønner jeg godt . Ellers står det såklart enhver fritt om en ønsker å skrive på et forum .

Gjest brutal_mann
Skrevet

Da er spørsmålet HVORFOR folk mener at muslimer er på et bestemt vis. For min del dømmer jeg folk etter regionen, mao kulturen, de kommer fra. Arabisk og pakistansk, samt marrokansk kultur blandet med en søppelreligion som islam gir ikke akkurat grobunn for empatiske, rettgferdige og edruelige mennesker. Joda, en finner relativt oppegående muslimer, like så en finner relativt oppegående kristne, men i sum så er det ikke representanter for tanker som bringer menneskeheten fremover.

Skrevet

Det er nok mer kulturen til disse fundamentalistene fra Afganistan,Irak og disse arabiske land som har ødelagt islam.Jeg vet at europeiske muslimer er helt annerledes enn disse fra såkalte terrorist land.

• Liker 1
Skrevet

Årsaken til at norske kvinner gifter seg med muslimske menn fra Somalia, Afghanistan eller Irak, er antakelig at de (kvinnene) er stokk dumme. Jeg kan ikke se noen annen grunn til at de frivillig gir avkall på elementære menneskerettigheter og heller vil bli mannens "eiendom".

Folk får leve som de vil. Er man tett i nøtta, så er man vel det, da.

Skrevet

Årsaken til at norske kvinner gifter seg med muslimske menn fra Somalia, Afghanistan eller Irak, er antakelig at de (kvinnene) er stokk dumme. Jeg kan ikke se noen annen grunn til at de frivillig gir avkall på elementære menneskerettigheter og heller vil bli mannens "eiendom".

Folk får leve som de vil. Er man tett i nøtta, så er man vel det, da.

min bestekompis er muslim fra Irak, og jeg må bare få si at den dama som ender opp med ham som mann er heldig! Snillere mann finner du ikke!

Skrevet

min bestekompis er muslim fra Irak, og jeg må bare få si at den dama som ender opp med ham som mann er heldig! Snillere mann finner du ikke!

Så flott da!

Og enda flottere er det at kulturen han stammer fra tillater at menn kan ha flere koner. ;)

Det er sikkert det som ligger bak den regelen.

Skrevet

Så flott da!

Og enda flottere er det at kulturen han stammer fra tillater at menn kan ha flere koner. ;)

Det er sikkert det som ligger bak den regelen.

Ja, det synes jeg!

Og neida, det er ikke normalt å ha flere koner verken i hans familie, omgangskrets eller kultur, så han er nok bare en dårlig muslim siden han er snill... for de finnes jo ikke, ikke sant?

Skrevet

Ja, det synes jeg!

Og neida, det er ikke normalt å ha flere koner verken i hans familie, omgangskrets eller kultur, så han er nok bare en dårlig muslim siden han er snill... for de finnes jo ikke, ikke sant?

Joda, men fordi jeg ikke er tilhenger av mye innen den muslimske kulturen så må jeg automatisk synes at alle muslimer er slemme og idiotiske, ikke sant?

Skrevet

Joda, men fordi jeg ikke er tilhenger av mye innen den muslimske kulturen så må jeg automatisk synes at alle muslimer er slemme og idiotiske, ikke sant?

hvordan er den muslimske kulturen? Er den lik den kristne kulturen?

og neida, man må ikke synes alle muslimer er slemme eller idiotiske, men når man skriver at norske kvinner som gifter seg med muslimske menn fra blant annet Irak antakelig er stokk dumme, frivillig gir avkall på elementære menneskerettigheter og er man tett i nøtta, så vil jeg tro man tenker at alle muslimer fra da blant annet Irak er slemme og idiotiske. Og det var det innlegget jeg responderte på.

Skrevet

hvordan er den muslimske kulturen? Er den lik den kristne kulturen?

og neida, man må ikke synes alle muslimer er slemme eller idiotiske, men når man skriver at norske kvinner som gifter seg med muslimske menn fra blant annet Irak antakelig er stokk dumme, frivillig gir avkall på elementære menneskerettigheter og er man tett i nøtta, så vil jeg tro man tenker at alle muslimer fra da blant annet Irak er slemme og idiotiske. Og det var det innlegget jeg responderte på.

Les litt av det som er skrevet så langt i denne tråden, og svar på en del av det som står ubesvart. Før du går så offensivt til verks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...