AnonymBruker Skrevet 4. desember 2010 #1 Skrevet 4. desember 2010 Jeg tror kanskje at jeg kan ha fått en soppinfeksjon. Det klør litt, svir litt, lukter stramt og jeg har litt sånn mørk cottage cheese utflod. Før jeg fikk det, hadde jeg ganske mørk utflod, kunne se ut som gammelt blod etter mensen. Jeg vet ikke helt sikkert om det kan være soppinfeksjon, for jeg har hatt det sånn før og da har det gått over av seg selv etter en dag eller to. Jeg har hatt soppinfeksjon før, men da var det intens kløe, skikkelig rødhet og fæl utflod. Er det derfor skadelig å ta en canesten kur med både salve og stikkpille når jeg ikke er helt sikker? Har hatt et par antibiotikakurer den siste tiden, men det er nå to, nesten tre uker siden jeg avsluttet den siste. Kan dette ha en innvirkning? Merker spesielt kløen på kvelden og når jeg går. Håper på svar fort!
zelvara Skrevet 5. desember 2010 #2 Skrevet 5. desember 2010 Hei. Første gang jeg hadde soppinfeksjon var den veldig intens. Andre gangen jeg fikk det var etter antibiotika-kur, det oppsto ikke før et par uker etter behandlingen, og ikke i nærheten av så intens som den var første gang. Så godt mulig det er en soppinfeksjon du har, det er ikke alltid like sterke plager. Men det høres ut som en soppinfeksjon. Prøv en kur med canesten/pevaryl du, det skader ikke. Hvis det ikke forsvinner bør du ta det en tur til legen å få sjekket helt sikkert hva det er og bli kvitt plagene. Kan jo være Bakteriell Vaginose... Men det har vel ofte en sterk lukt, noe soppinfeksjon ikke har(?)
Gjest MP Skrevet 5. desember 2010 #3 Skrevet 5. desember 2010 Symptomene du beskriver høres ut som en helt vanlig soppinfeksjon. Det kan klø, lukte og svi! Antibiotika-kurer kan gjøre at man utvikler soppinfeksjoner i skjeden. Mange kvinner er plaget med tilbakevendende soppinfeksjoner, noe som ofte da ikke lar seg kurere av Canesten alene. Mitt råd vil først og fremst være å kontakte din fastlege. Han vil kunne foreskrive en resept på medisin mot dette (en engangs-kapsel), som virker nesten umiddelbart!
Gjest Guri Malla Skrevet 5. desember 2010 #4 Skrevet 5. desember 2010 Det er derfor man skal spise youghurt når man tar antibiotika, da unngår man soppinfeksjon;-)
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2010 #5 Skrevet 5. desember 2010 Det er derfor man skal spise youghurt når man tar antibiotika, da unngår man soppinfeksjon;-) Det kan ha en virkning på tarmsystemet ja, ikke på underlivet. Da må man forebygge med melksyrekaplser.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2010 #6 Skrevet 5. desember 2010 Takk for svar! :D Tror jeg skal prøve å få tak i en canesten kur! Håper det hjelper, hvis ikke blir det en tur til legen om ikke så lenge Temmelig slitsomt og gå rundt sånn! TS
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå