kallekrakil Skrevet 12. desember 2010 #21 Skrevet 12. desember 2010 50 stk, 6 timer fra Rema kr 36. Tester ut i kveld, men ser ut som det fungerer veldig veldig bra
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2010 #22 Skrevet 12. desember 2010 Liker first price, nille og rema
lille katt Skrevet 12. desember 2010 #23 Skrevet 12. desember 2010 Ang. røde lys så var de fra Rema kjempegode! 30 kr for en pakning med eh.. noen håndfuller. Brenner helt ned, klar flamme og "ulmer" ikke i 10 min før flammen blir stor.. ang brennetid så holder de nå utover kvelden, det tenker jeg aldri noe over. 50 stk, 6 timer fra Rema kr 36. Tester ut i kveld, men ser ut som det fungerer veldig veldig bra Prisene er virkelig SVÆRT forskjellige. 50 stk fra Rema til 36, tilsvarer jo 72 kroner for 100. Ikea selger 100 for 22 kroner, mindre enn en tredjedel av prisen. Har virkelig brennetiden så mye å si, at man velger å kjøpe langt dyrere telys? (forstår det jo hvis man ikke har Ikea i nærheten, selvfølgelig) Jeg har ikke tatt tiden på Ikeas telys, men synes som sagt de brenner "hele kvelden", har aldri ergret meg over at de ikke brenner lenge nok. I teorien er Ikeas telys billigere enn ved, strøm, pellets, whatsoever pr kilowattime, så hvis man kjøper mange nok kan man varme opp hele huset med dem .
loffen Skrevet 12. desember 2010 #24 Skrevet 12. desember 2010 Men ikke hvis det tar to timer å kjøre dit for å kjøpe dem.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2010 #25 Skrevet 13. desember 2010 Prisene er virkelig SVÆRT forskjellige. 50 stk fra Rema til 36, tilsvarer jo 72 kroner for 100. Ikea selger 100 for 22 kroner, mindre enn en tredjedel av prisen. Har virkelig brennetiden så mye å si, at man velger å kjøpe langt dyrere telys? (forstår det jo hvis man ikke har Ikea i nærheten, selvfølgelig) Jeg har ikke tatt tiden på Ikeas telys, men synes som sagt de brenner "hele kvelden", har aldri ergret meg over at de ikke brenner lenge nok. I teorien er Ikeas telys billigere enn ved, strøm, pellets, whatsoever pr kilowattime, så hvis man kjøper mange nok kan man varme opp hele huset med dem . Ettersom Ikea er kun noen få steder i landet, så må du jo forstå at ikke alle kjøper der?
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2010 #26 Skrevet 13. desember 2010 Nå skrev da lille katt at hun forstår det jo hvis man ikke har Ikea i nærheten, selvfølgelig. Hva må å lese hele innlegget før man svarer.
kallekrakil Skrevet 13. desember 2010 #27 Skrevet 13. desember 2010 (endret) Prisene er virkelig SVÆRT forskjellige. 50 stk fra Rema til 36, tilsvarer jo 72 kroner for 100. Ikea selger 100 for 22 kroner, mindre enn en tredjedel av prisen. Har virkelig brennetiden så mye å si, at man velger å kjøpe langt dyrere telys? (forstår det jo hvis man ikke har Ikea i nærheten, selvfølgelig) Jeg har ikke tatt tiden på Ikeas telys, men synes som sagt de brenner "hele kvelden", har aldri ergret meg over at de ikke brenner lenge nok. I teorien er Ikeas telys billigere enn ved, strøm, pellets, whatsoever pr kilowattime, så hvis man kjøper mange nok kan man varme opp hele huset med dem . Handler litt om å slippe å måtte tenke på om de brenner ut en gang i blant, da disse varte i 6 timer pluss litt. Kjøper vanligvis 100 stk for 26 kr på Rema Litt dyrere enn IKEA sine, men så får de skikkelig flamme og de varer faktisk i 4 timer og ikke i 3 med en liten flamme slik IKEA sine gjør. Enda et pluss er at jeg kan kjøpe dem på butikken når jeg handler. Er ikke alt som handler om å bruke billige te-lys kun for å varme opp, av og til vil en bare ha dem brennende uten å måtte løpe rundt og skifte dem ut også om en får for.eks besøk hele kvelden Endret 13. desember 2010 av kallekrakil
Gjest Nanette Skrevet 13. desember 2010 #28 Skrevet 13. desember 2010 Handler litt om å slippe å måtte tenke på om de brenner ut en gang i blant, da disse varte i 6 timer pluss litt. Kjøper vanligvis 100 stk for 26 kr på Rema Litt dyrere enn IKEA sine, men så får de skikkelig flamme og de varer faktisk i 4 timer og ikke i 3 med en liten flamme slik IKEA sine gjør. Enda et pluss er at jeg kan kjøpe dem på butikken når jeg handler. Er ikke alt som handler om å bruke billige te-lys kun for å varme opp, av og til vil en bare ha dem brennende uten å måtte løpe rundt og skifte dem ut også om en får for.eks besøk hele kvelden Må rette deg litt. Sist gang jeg brente IKEA telys så brente de i fire timer og aldri med liten flamme.
kallekrakil Skrevet 14. desember 2010 #29 Skrevet 14. desember 2010 Må rette deg litt. Sist gang jeg brente IKEA telys så brente de i fire timer og aldri med liten flamme. Har brent ganske mange IKEA lys, og det er sjeldent syntes jeg at de viser seg å være bedre enn de kjøpt på rema når det gjelder flamme og tid, selv om de på rema koster 4-5 kroner mer så er det verdt det spør du meg.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2010 #30 Skrevet 18. desember 2010 Kjøpte noen med duft fra IKEA, de slukner seg selv før de har brent opp.. Veldig irriterende.
lille katt Skrevet 19. desember 2010 #31 Skrevet 19. desember 2010 Testet ut 6 Ikea-lys forleden dag, og fem av dem brant ihvertfall i fire timer. Det sjette brant i over fem timer. Ingenting i veien med flammen ihvertfall, og de brenner helt opp uten å slokne. Må bare gjenta at de hadde et parti for noen år tilbake som ikke brant så godt, men de som selges nå er det ingenting i veien med. Bortsett fra at de tydeligvis ikke har konkurransedyktig brennetid, da . Fire timer duger til vårt bruk, da slipper vi å blåse ut telys før vi legger oss .
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå