Fanta Exotic Skrevet 4. desember 2010 #2 Skrevet 4. desember 2010 DISSE er ihvertfall ikke brannfarlige, og "brenner" helt til batteriet er tomt:)
vennskap82 Skrevet 4. desember 2010 Forfatter #3 Skrevet 4. desember 2010 DISSE er ihvertfall ikke brannfarlige, og "brenner" helt til batteriet er tomt:) Takker for tips- men jeg foretrekker nok ekte vare:)
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2010 #4 Skrevet 5. desember 2010 Jeg er mest fornøyd med de fra Ikea. Hvordan brennetiden er aner jeg ikke. Jeg tenker aldri på hvor lenge de varer.
kallekrakil Skrevet 5. desember 2010 #5 Skrevet 5. desember 2010 De som de har på Rema syntes jeg har god brennetid. De fra IKEA syntes jeg brenner alt for fort opp.
pandabear Skrevet 5. desember 2010 #6 Skrevet 5. desember 2010 DISSE er ihvertfall ikke brannfarlige, og "brenner" helt til batteriet er tomt:) Grusomt. Er det virkelig noen som bruker sånne?? Jeg synes Ikea sine her helt greie. De er jo billige så da er det ikke så farlig at de ikke varer evig.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2010 #7 Skrevet 5. desember 2010 Grusomt. Er det virkelig noen som bruker sånne?? Jeg synes Ikea sine her helt greie. De er jo billige så da er det ikke så farlig at de ikke varer evig. I mørket ser de ganske koslig ut.
lille katt Skrevet 5. desember 2010 #8 Skrevet 5. desember 2010 Jeg har brent tusenvis av Ikea-telys, og har aldri enda tatt bryet med å ta tiden. De brenner ihvertfall i timevis, mer enn lenge nok til å dekke våre behov . De er klart billigst på markedet (har ihvertfall aldri funnet noen billigere), så jeg ville kjøpt inn noen tusen av dem .
Lyra Skrevet 5. desember 2010 #9 Skrevet 5. desember 2010 Jeg har noen fra Nille meg 6 timers brennetid, de hadde noen med 7-8 timers brennetid også. Syns Ikea-lysene er helt greie, men nå når det blir så tidlig mørkt syns jeg det er greit de brenner litt mer enn 4 timer...
vennskap82 Skrevet 5. desember 2010 Forfatter #10 Skrevet 5. desember 2010 Takk for innspill jenter!",) Jeg opplever at telys slutter å brenne selv om halve stearinen er igjen. Nå er ikke lys det største utgiften,men likevel irriterende at brennetiden er så kort. Noen som opplever d samme? Hvilke telys brenner helt ned?:) Takk!
LilleBille Skrevet 5. desember 2010 #11 Skrevet 5. desember 2010 Synes både Nille og Ikeatelysene brenner alt for fort - og ofte er de bare "halvbrente" men likevel oppbrukt. Synes "doble" telysene de har på Smartclub er fine - de brenner "hele kvelden".
vennskap82 Skrevet 5. desember 2010 Forfatter #12 Skrevet 5. desember 2010 Synes både Nille og Ikeatelysene brenner alt for fort - og ofte er de bare "halvbrente" men likevel oppbrukt. Synes "doble" telysene de har på Smartclub er fine - de brenner "hele kvelden". Ai, har ikke smart club her i vest. ka merke er de lysene da? selges de på coop obs (som har kjøpt opp smart club)? Thanx!
loffen Skrevet 5. desember 2010 #13 Skrevet 5. desember 2010 Jeg sverger til Nille sine Romantique! Men det MÅ være de det står 6 timer på, ikke 4.. Stor pose, med gul sånn stjerne der det står 6 t brennestid. Tror det er 50kr for 100 stk. Har hendt de brenner i 7 timer også, og de kan du blåse ut, og tenne på nytt dagen etterpå. Helt topp!
Havtorn Skrevet 5. desember 2010 #14 Skrevet 5. desember 2010 De fra Europris i slike små pakninger (24 eller noe?) lys i, finnes i flere farger (luktfrie).. de er knallgode! Oser lite og fem sekunder etter at du har tent på, har du en stor og klar flamme. Kjøpte en pakke med billige lys fra Nille som ulmet i ti minutter før de begynte å brenne. Eneste negative med de fra Europris er at de ikke brenner voldsomt lenge.. lenge nok ja, maaange timer, men et ørlite hakk kortere tid enn de fra Nille. Er dog veldig fornøyd med dem sånn rent over, har funnet "mine" lys jeg.
Gjest Nanette Skrevet 9. desember 2010 #15 Skrevet 9. desember 2010 Er svært fornøyd med Ikea sine jeg. Brenner i fire timer, noe jeg syns er perfekt tid, og billige.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2010 #16 Skrevet 10. desember 2010 De som heter Unik, som blant annet Kiwi selger, brenner lenge og det går an å blåse dem ut og tenne på dem igjen uten at de har tatt kvelden. Dessverre har jeg bare sett dem i nokså små poser. Nå har vi kjøpt noen på Rema som brenner lenge, det står 4 timers brennetid, men jeg er ganske sikker på at de brenner en del lenger dersom man ikke slukker dem (da er de umulige å få tent på igjen hvis de er mer enn halvbrent).
lille katt Skrevet 10. desember 2010 #17 Skrevet 10. desember 2010 (endret) Må si at jeg er overrasket over telyskunnskapen til folk . Jeg har aldri prøvd andre telys enn Ikea sine, rett og slett fordi de er så utrolig billige, og fordi det er praktisk å dra med seg hjem noen hundre når man først er på Ikea. Gjør ikke det på Kiwi eller Nille, liksom. Nå skal jeg jammen ta tiden på noen i helgen . De har alltid brent "hele kvelden", har liksom aldri irritert meg over at de slukner for fort. Når det er sagt - vi har kjøpt Ikeas telys i flere år, og det var en (kort) periode at de hadde en type som brant dårligere. Merkbart dårligere. De brant ikke ordentlig ned, ble alltid stående igjen en ring. Denne typen har ikke vært blant de siste par tusen vi har kjøpt , så jeg antar at de skjønte tegningen og byttet produsent eller noe sånt. Endret 10. desember 2010 av lille katt
Margrethe86 Skrevet 10. desember 2010 #18 Skrevet 10. desember 2010 Ble litt overrasket over at mange hadde negative erfaringer med telys! Men jeg ser jo problemet, såklart!har bare aldri erfart dette selv Jeg kjøper mine på europris i 100-pakker til 20 kroner (30 når de ikke er på tilbud), og de brenner iallefall i 6-7 timer, og da er de HELT utbrent Slukker jeg dem før er det ingen problemer å tenne dem igjen Noen av dem er det "feil" på, så de brenner kanskje bare en time eller to, men til den prisen er det helt ok med noen "tapere"
Havtorn Skrevet 11. desember 2010 #19 Skrevet 11. desember 2010 Ang. røde lys så var de fra Rema kjempegode! 30 kr for en pakning med eh.. noen håndfuller. Brenner helt ned, klar flamme og "ulmer" ikke i 10 min før flammen blir stor.. ang brennetid så holder de nå utover kvelden, det tenker jeg aldri noe over.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2010 #20 Skrevet 12. desember 2010 På Nille har de sånne dobbelt så store som vanlig, de har gjennomsiktig "holder", så de er mye finere i blanke lysholdere. De varer leeenge, har ikke telt timene. Men jeg tenner jo de samme ihvertfall 2 dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå