Gå til innhold

Røyking inne

Fremhevede innlegg

Gjest Eurodice
Skrevet

Regner med at dere rev alt på grunn av slitasje, for ble det gjrot pågrunn av røykelukt kaller jeg det overhysterisk. Ikke bare litt hysterisk, men veeeeeeldig hysterisk. Det går fint å male over, og da ville lukten forsvunnet. Og gulvet kunne beises, så kom ikke her og si at man må rive alt fordi det har vært røykt i huset. Det er det bare du som mener.

Kjenner flere som har røykt i boligen sin, og som ikke har hatt noe problem med å selge boligene sine. Og tviler på at de som har betalt så mye for boligene, velger å rive halve boligen for å fjerne lukten. De fleste maler og vasker, og det er godt nok.

Hvorfor skal vi tro mer på deg enn på Babyblue?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig forskjell på hvor godt ventilert en bolig er mht hvor godt røykelukta sitter i. Når vi besøker svigerforeldrene mine på Vestlandet, blir jeg aldri tett, selv om svigerfar røyker som en skorstein inne. De har varmeepumpe, jeg tror kanskje det er derfor det blir god luftgjennomstrømming.

Hos noen andre slektninger er det helt annerledes. Der lukter det sur røyk, selv om de tar hensyn til oss som har en liten baby og aldri røyker inne mens vi er der (det kan være over flere dager). Der blir jeg også tett og allergisk.

Skrevet

Min søster har samme problem med en 1 år gammel sønn med astma, samt svigerforeldre som røyker inne.

De har diskutert med svigers om at de nekter å komme på besøk viss det blir røykt inne foran sønnen, så da må svigers ut på terassen. Dette er begge parter heldigvis enige i.

Det de derimot har problemer med er at min søster og hennes mann nekter å la sønnen sove over hos besteforeldrene ettersom det er et røyke-inne hus. Der har det blitt en del krangling, men min søster og mannen hennes vil heller krangle med svigers, enn å la sønnen sin astma bli verre.

Skrevet

Det er veldig forskjell på hvor godt ventilert en bolig er mht hvor godt røykelukta sitter i. Når vi besøker svigerforeldrene mine på Vestlandet, blir jeg aldri tett, selv om svigerfar røyker som en skorstein inne. De har varmeepumpe, jeg tror kanskje det er derfor det blir god luftgjennomstrømming.

Hos noen andre slektninger er det helt annerledes. Der lukter det sur røyk, selv om de tar hensyn til oss som har en liten baby og aldri røyker inne mens vi er der (det kan være over flere dager). Der blir jeg også tett og allergisk.

Det er jo forskjell på type røyk også, og mengde. Og selvsagt hvor mye man lufter. Helst mens man røyker, eller rett etterpå så lukten ikke får satt seg.

Jeg har vært i hjem der det røykes, uten at jeg kan lukte noe som helst antydning til røyk. Og jeg har også vært i hjem der det lukter helt forferdelig, og det selv om jeg er røyker selv.

Noen røyker masse, og noen lufter lite. Og jeg har også merket at det lukter verre hos de som røyker sigaretter (ikke rulletobakk). Den lukten er helt pyton.

Poenget mitt er at det er mye som spiller inn, og at det er veldig store variasjoner innen røykehjem også. Har inntrykk av at de dere nevner her er de mest ekstreme tilfellene, og jeg har truffet ferre av dem enn av de som man knapt kan kjenne at lukter røyk.

Ikke sunt noen av dem, så klart. Men jeg kjøper ikke at alle røykehjem er så forferdelig stank i som mange her sier.

Skrevet

20 år gamle bøker etter min røykende bestemor stinker forsatt røyk...

Jeg har en onkel og tante som røyker innomhus. Vi drar ikke på besøk dit. Røyk er ut. Alle vet, inkludert de som røyker, at det stinker helt for jævlig. Man kan lufte og spraye og male og styre, men eimen og misfargingen er vanskelig å få bukt med.

Hvorfor skal jeg sitte å sniffe på den triste avhengigheten til andre folk når jeg kan la være?

Gjest BabyBlue
Skrevet

Regner med at dere rev alt på grunn av slitasje, for ble det gjrot pågrunn av røykelukt kaller jeg det overhysterisk. Ikke bare litt hysterisk, men veeeeeeldig hysterisk. Det går fint å male over, og da ville lukten forsvunnet. Og gulvet kunne beises, så kom ikke her og si at man må rive alt fordi det har vært røykt i huset. Det er det bare du som mener.

Kjenner flere som har røykt i boligen sin, og som ikke har hatt noe problem med å selge boligene sine. Og tviler på at de som har betalt så mye for boligene, velger å rive halve boligen for å fjerne lukten. De fleste maler og vasker, og det er godt nok.

Jeg nevte i slengen at vi først og fremst rev pga. slitasje, men den ekle lukta var også en del av det. Ble rett og slett dårlig av å være der inne over tid, men så er jeg veldig sensitiv ovenfor røyklukt også. Kan beskrive det som en sur, gammel røyklukt... blæh.

Har vært innom flere eldre hus på visninger (sånne gamle damer har bodd i) og der sitte røyklukta godt etter flere år med røyking i godstua uansett hvor mye de vasket før folk kom å så på huset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...