Gå til innhold

operasjon av grå stær

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

er 23 år gammel, og har hatt grå stær i 4 år nå. Har hatt en ganske dårlig utvikling på øynene mine de siste mnd, og har nå fått beskjed om at jeg trenger operasjon det nærmeste året for at det ikke skal gå ut over min arbeidskapasitet for resten av livet mitt.

Jeg har fått tilbud om at øyelegen min kan gjøre operasjonen selv (han er tidligere overlege på Ullevål), men han kan bare ta med lokalbedøvelse.. Jeg kan også gjøre operasonen på ullevål, og få full narkose.

Vil tro det tar mye lenger tid å få gjort dette på ullevåll samtidig som det at full narkose kan gi komplikasjoner for en annen sykdom jeg har. Må da også bli innlagt for noen dager.. Er derfor mer på at jeg skal la øyelegen gjøre operasjonen kun med lokalbedøvelse.. men er litt redd for visse ting.. vet at jeg kan få beroligende på forhånd slik at jeg skal slappe av, men min største frykt er at jeg skal se noe under operasjonen.. høres sikkert dumt ut. Men vil virkelig ikke få med meg noen ting av operasonen

Noen som her erfaring fra denne type operasjon med enten lokal bedøvelse eller full narkose?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...