Leanne Skrevet 3. desember 2010 #1 Skrevet 3. desember 2010 Har lyst til å lage en kake med marsipanroser, men er ikke så veldig flink til å lage disse rosene.. Lurer litt på om jeg kan lage disse i forveien og oppbevare de i kjøleskap? Hvor lenge holder de seg i så fall der... Hvis rosene blir helt mislykkede er det greit å vite det før jeg begynner med selve kaken, så får jeg heller finne på noe annet å pynte kaka med
Dark Star Skrevet 3. desember 2010 #2 Skrevet 3. desember 2010 Har lyst til å lage en kake med marsipanroser, men er ikke så veldig flink til å lage disse rosene.. Lurer litt på om jeg kan lage disse i forveien og oppbevare de i kjøleskap? Hvor lenge holder de seg i så fall der... Hvis rosene blir helt mislykkede er det greit å vite det før jeg begynner med selve kaken, så får jeg heller finne på noe annet å pynte kaka med Så lenge de står tørt (og ikke i kondens e.l.) holder de seg lenge. Virkelig lenge. Vi snakker ukesvis. Dersom de blir fuktige er det bare å ta de ut å la de tørke i romtemperatur.
Leanne Skrevet 4. desember 2010 Forfatter #3 Skrevet 4. desember 2010 ok, så da kan jeg bare starte marsipanrose produksjonen... Bør de oppbevares i kjøleskap da eller?
Dark Star Skrevet 4. desember 2010 #4 Skrevet 4. desember 2010 ok, så da kan jeg bare starte marsipanrose produksjonen... Bør de oppbevares i kjøleskap da eller? Hvis du oppbevarer i kjøleskap (f. eks i en plastboks med lokk) vil de holde seg lenger myke, mens oppbevarer du i romtemp vil de fortere tørke inn. Marsipanroser man kjøper på konditorier er oftes godt tørket
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå