Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2010 #1 Skrevet 3. desember 2010 Hei, jeg har en kronisk sykdom, som har gjort at jeg har fått gratis tannlege. Men jeg har også dårlig syn, og lurer på om dette kan komme av sykdommen min. Ingen i min familie er nærsynte (jeg har -4.25 og -4.00). Er det mulighet for at jeg vil få kunne dekket laseroperasjon av NAV også?
Gjest Sommertid Skrevet 3. desember 2010 #2 Skrevet 3. desember 2010 Først må du vell finne ut om synet kommer fra sykdommen din. Hvis ikke tviler jeg på at du får det støttet fra Nav. Jeg har +5.00 og +5,50 og får ikke støtte fra Nav for å fikse øynene.
Gjest Consensio Skrevet 3. desember 2010 #3 Skrevet 3. desember 2010 Om du har dårlig syn som en direkte følge fra sykdommen din, så kan du kanskje få støtte. Nå kan ikke hvem som helst ta laser heller, for om du har et syn som kan forverres med tiden så hjelper det lite med laser...bare i begynnelsen så blir synet dårlig igjen. Og NAV dekker nok absolutt ikke gjentatte laseroperasjoner av øynene. NAV vil alltid velge det billigste alternativet, og mest sannsynlig så er nok briller det billigste alternativet dersom sykdommen din kan gjøre at synet forverres igjen etter laseroperasjon
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2010 #4 Skrevet 3. desember 2010 Du må ha styrke på +-6 for å få støtte.
Rosalie Skrevet 3. desember 2010 #5 Skrevet 3. desember 2010 I følge denne tråden er det tilnærmet umulig å få dekket laseroperasjon: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=322610&st=20
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå