AnonymBruker Skrevet 3. desember 2010 #1 Skrevet 3. desember 2010 Hei! Vi får gjester i morgen. Jeg tenkte å lage kyllingfilet fylt med feta, med bacon surret rundt. Til har jeg tenkt på potetbåter Men hva kan jeg lage som tilbehør? Vet bare at jeg ikke vil ha kokegrønnsaker... Klarer bare ikke å tenke hva som passer til jeg. Må vel ha noe grønt og saus, men hva??
Gjesten Skrevet 3. desember 2010 #3 Skrevet 3. desember 2010 Jeg synes det er godt med en frisk, spø salat til kyllingfilet. Synes heller ikke at en godt stekt kyllingfilet trenger saus, da den blir veldig god og saftig om man lager den riktig. Kylligfilet med feta og bacon hørtes forresten veldig godt ut!
Gjest Consensio Skrevet 3. desember 2010 #4 Skrevet 3. desember 2010 Å en deilig grønn salat passer fint til det. Vestfoldsalat Ruccola Rødløk Reddik Agurk Klem over litt limesaft, og ha gjerne i litt feta ost her også selvom du også har det i kyllingen. Bare husk å ikke ta for mye, så ikke smaken dominerer helt. (du kan jo ha andre ting i salaten også, men jeg er litt kresen så bruker ikke så mye) Også en god saus ved siden av om det er ønskelig
Gjest Consensio Skrevet 3. desember 2010 #5 Skrevet 3. desember 2010 Kylligfilet med feta og bacon hørtes forresten veldig godt ut! Det er kjempegodt Også veldig godt med brieost
Gjesten Skrevet 3. desember 2010 #6 Skrevet 3. desember 2010 Det er kjempegodt Også veldig godt med brieost Åå det hørtes veldig godt ut! Jeg har pleid å surre kyllingfileten inn i serranoskinke og drysse litt parmesan over, det er også veldig godt
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2010 #7 Skrevet 3. desember 2010 Jeg ville laget ovnsbakte tomater, halve tomater med olivenolje og feks oregano eller timian, salt, pepper, evt en liten klype sukker. Stek ved 125 grader i 3-4 timer. Og i tillegg lettkokte grønne bønner, gjerne surret i olje med litt hvitløk. Béarnaise ville jeg forresten unngått - feta og smørsaus høres bare rart ut. Med både bacon og feta har du mer enn nok saussubstitutt. Du kan forresten også steke kyllingen på en seng av tomater og squash, som her.
Gjest Consensio Skrevet 3. desember 2010 #8 Skrevet 3. desember 2010 Åå det hørtes veldig godt ut! Jeg har pleid å surre kyllingfileten inn i serranoskinke og drysse litt parmesan over, det er også veldig godt Takk for tipset, det skal prøves
Gjest Consensio Skrevet 3. desember 2010 #9 Skrevet 3. desember 2010 Béarnaise ville jeg forresten unngått - feta og smørsaus høres bare rart ut. Med både bacon og feta har du mer enn nok saussubstitutt. Syns det er skikkelig digg jeg
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2010 #10 Skrevet 3. desember 2010 Syns det er skikkelig digg jeg Jeg tenker i kombinasjoner når jeg lager mat, både mht smaker og ingredienser som passer sammen fordi de tilhører samme kjøkken. Feta er gresk, det hører til i et middelhavskjøkken med urter, tomat, hvitløk og olivenolje.Mens béarnaise jo er så klassisk fransk som det kan få blitt, med estragon, kjørvel, vineddik, sjalottløk og masse, masse smør. Dermed ville jeg rett og slett ikke kommet på å kombinere dem. Og så synes jeg vel at når man har bacon i tillegg, så blir smørsaus rett og slett for mye av det gode. En sitronbåt på tallerkenen ville holdt lenge for meg.
-Fisken- Skrevet 4. desember 2010 #11 Skrevet 4. desember 2010 Jeg ville ha laget tzatziki og en frisk salat med oliven i.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå