Gå til innhold

Kviser på 25-åring

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min samboer på 25 år har fortsatt skikkelig "tenåringskviser" på ryggen og på brystet. Er dette vanlig? Tenker at han er jo voksen nå, burde ikke kvisene ha gått vekk av seg selv? Og er det greit av meg å si at han burde gjøre noe med det? Eller er jeg slem da? Han ser ikke ut til å bry seg, men jeg må jo ærlig innrømme at jeg syns majoneskvisene hans ikke er veldig delikate. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, dytter videre på denne. Samme issue med min 28 år gamle kjæreste. Tviler på at det funker med noe antibakteriell såpe, for de er diiigre! Og mange!

Skrevet

Gå til legen og be om tetracyclin-tabletter, det gjør dusen! :jepp:

Skrevet

Gå til legen og be om tetracyclin-tabletter, det gjør dusen! :jepp:

Nei, ikke så fort du slutter med de. Da kommer de tilbake.

Kviser er normalt i alle aldere. Ja, det er noe her, men de fleste må bare leve med det om det er hormonelt. Jeg blir ikke kvitt mine. Har prøvd tetracycliner, tetralysal, alle mulige reseptfrie og reseptbelagte kremer, uten noe betydelig bedring.

Skrevet

Høres ut som akne, ikke kviser? Sitter de lenge og gir arr? Det finnes masse typer behandling mot akne, legen vil ofte prøve seg fram med mildeste metode først(reseptbelagte kremer, salver etc.). Som regel fungerer det ikke, og man må ta en sterkere behandling(tetracykliner sammen med kremer). Fungerer ikke det er siste mulighet roaccutan. Det fungerer bra for de fleste, men gir en voldsom påkjenning på leveren og krever at leververdiene må sjekkes en gang i måneden. Dessuten gir roaccutan ofte sterke bivirkninger.

Dersom typen din er innstilt på å gjøre noe med det så finn en GOD hudlege. Hvis han ikke bryr seg så mye er det ikke sikkert at hele prosessen er verdt å gå igjennom? Alle de tre "stegene" krever tålmodighet og lang tid!

Ps. Hvis du googler litt finner du masse info om forskjellige behandlinger og hudleger!

Skrevet

Hadde selv mye kviser i voksen alder og leste at det kan være på grunn av zink mangel i kroppen. Jeg begynte å ta zink sammen med tran hver dag og etter en måned var kviseproblemet borte.

Det kan være mange forskjellige grunner til kviser, men dette funket for meg.

Skrevet

Om de trener er det normalt med kviser på rygg og bryst, forsvinner som regel om man har trent sammenhengende en stund eller bare med årene. Det er hormonene som kommer i overflød ved :trene:

Skrevet (endret)

Det er normalt, og det er andre grunner til kviser utenom hormoner som vil være der i alle aldre. f.eks kosthold. men det finnnes jo forskjellige "grader" av dette med kviser, er det skikkelig ille kan han jo gå til lege for råd.

Endret av Tulling

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...