Gjest Anonymous Skrevet 15. oktober 2003 #1 Skrevet 15. oktober 2003 Jeg og kjæresten kjøpte en snekke i sommer og nå¨som den skal på land lurer jeg på om noen har noen tips ang vedlikehold osv. Har tenkt til å pusse den ned og lakkere/besise(?) den til våren. Mer er helt blank på det feltet her. Noen trebåtintresserte her?
Gjest gjest1 Skrevet 16. oktober 2003 #2 Skrevet 16. oktober 2003 Jeg ville spurt meg for blandt folk marinaen. Folk som eier trebåter er ofte veldig greie og villige til å hujelpe nykommere med gode råd.
Karoline Skrevet 17. oktober 2003 #3 Skrevet 17. oktober 2003 Jeg har ganske nylig tatt over min fars snekke, og har et par år med båtpuss på nakken. For det første er det ikke nødvendig å ta vekk all lakken før du påfører ny. Det vil faktisk gi stor slitasje på båten. Videre kan det være lurt å skrape av lakken der du ser den flasser eller det er bobler i lakken. Da får treverket tørket godt før du påfører ny olje/lakk til våren. På våren bør båten få noen lag (minst 4) med lakk eller olje, vi bruker benarolje (for båt) på skroget, og lakk på dekk og inne i båten. Vider må båten få et lag eller to med bunnstoff under vannlinja. Lykke til som nye båteiere! PS! Send meg en pm hvis det er noe du lurer på, så skal jeg svare så godt jeg kan.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå