chimp Skrevet 16. oktober 2003 #21 Skrevet 16. oktober 2003 Hey' date=' ikke bøll med stygge tanker i tråden min!!! :-?[/quote'] Sorry, Tex!!! Men som du ser har vi allerede trukket oss tilbake til privaten.....
Gjest Tex Skrevet 16. oktober 2003 #22 Skrevet 16. oktober 2003 he he det er vel ikke første gangen tror jeg..... Kos dere på privaten dere!! :blunke:
-ida- Skrevet 16. oktober 2003 #23 Skrevet 16. oktober 2003 Hun eller han kan vel få begges navn. Barn har jo nesten alltid doble etternavn i dag. Mange rare kombinasjoner ute å går.
Gjest Anonymous Skrevet 17. oktober 2003 #24 Skrevet 17. oktober 2003 Jeg personlig mener at barna bør ta mannens navn slik at det blir Linda Hansen.. here we go again Men det er jo pga. av tradisjon og mine meninger. Mye fordi gifte ofte tar mannens navn og da synes jeg det er naturlig at barna også har samme navnet. Men nå er vi liksom likestilt her i Norge da.. og det er (heldigvis) mange som har skjønt at det ikke er "riktigere" at man tar mannens navn enn kvinnens om man skal ha sammen navn, og mange vil helst beholde sitt eget navn osv Begge navna blir for teit synes jeg. hvorfor det? hvorfor MÅ man velge det ene? Selv hadde jeg følt meg rimelig bitch om jeg skulle si til mannen min at jeg syntes barna bare skulle ha ett etternavn, så de fikk klare seg uten hans.. det blir i alle fall for dumt.. Nei! Barn kan svært gjerne ha flere etternavn.. Det er vel langt bedre enn at en av foreldrene skal bli "overkjørt" (så kan barnet kutte ut noen i voksen alder om det ønsker) Jeg blir lei meg over å se at noen fremdeles ser mitt etternavn som mindre "riktig" for mine barn enn farens etternavn... Det er da vel for f** jeg som har født dem!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå